Citat:
Jo, covid har slagit mig men allt inlk. Covid låter som dåliga undanflykter.
Ja jag funderare vad det får för konsekvenser. Har ju som sagt byggt upp ett förtroende men är rädd att rasera det. Och framförallt rädd att förstöra min adhd-utredning. Om man blir definierade som junky tror jag man hamnar längst back i kön och då kan de gå år innan man för sin rätta behandling. Och då kommer nog knarket hinna ta mig.
Ja, kanske. Men som med covid. Allt låter dom dåliga undanflykter. ”Vilket sammanträffande, just som du måste infinna dig då har du mgasjukan/covid”. Blir som en självuppfyllande profetia.
”berättar sanningen” och stå utan behandling för min adhd, inte en chans på jorden att jag gör det. Jag håller mig ren från och med nu och tills utredningen är färdig men behöver ev. vinna tid tills på fredag.
”uppför dig vuxet och lägger ner skiten” det gör jag delvis redan (knarkar ganska kontrollerat) men knark är knark och även den som sköter det snyggt klantar nog till det till slut vilket jag gjorde. Hamnade en lite meningen i min journal som väcker misstankar om fel person läser det.
Men jag ska bli ren. Det är jag säker på.
Ja jag funderare vad det får för konsekvenser. Har ju som sagt byggt upp ett förtroende men är rädd att rasera det. Och framförallt rädd att förstöra min adhd-utredning. Om man blir definierade som junky tror jag man hamnar längst back i kön och då kan de gå år innan man för sin rätta behandling. Och då kommer nog knarket hinna ta mig.
Ja, kanske. Men som med covid. Allt låter dom dåliga undanflykter. ”Vilket sammanträffande, just som du måste infinna dig då har du mgasjukan/covid”. Blir som en självuppfyllande profetia.
”berättar sanningen” och stå utan behandling för min adhd, inte en chans på jorden att jag gör det. Jag håller mig ren från och med nu och tills utredningen är färdig men behöver ev. vinna tid tills på fredag.
”uppför dig vuxet och lägger ner skiten” det gör jag delvis redan (knarkar ganska kontrollerat) men knark är knark och även den som sköter det snyggt klantar nog till det till slut vilket jag gjorde. Hamnade en lite meningen i min journal som väcker misstankar om fel person läser det.
Men jag ska bli ren. Det är jag säker på.
Alla dina invändningar är ren paranoia. Du kan ta det lugnt och sluta oroa dig. Du har byggt upp ett förtroende och dessutom nyligen lämnat ett rent prov, dom kommer inte utgå ifrån att du ljuger; förtroendet kommer inte raseras pga att du säger dig ha förkylningssymptom.
Däremot kan du ju reflektera över hur du hamnade i den här situationen. Och därutöver bör du inte räkna med att livet kommer bli särskilt mycket lättare när du är klar med din ADHD-utredning och får medicin, det kommer fortsätta vara jobbigt.
Att säga och tänka "jag kommer sluta" är också inte särskilt konstruktivt utan mest ett sätt att dämpa samvetets protester för stunden. När folk uttrycker sig så signalerar det tvärtom att dom inte riktigt är redo att sluta utan fortfarande känner att dom har något att hämta från drogerna men hellre ljuger för sig själva än e erkänner hur det faktiskt står till. Självbedrägeri av den sorten kommer bara göra det svårare att sluta.
Du kommer åka på fler drogtester när du fått medicin för din ADHD, dom kommer ske lite randomly i samband med att du ska in för att kolla blodtryck och sånt för att man ska kunna se hur du reagerar på medicinen.
Att du blir så här jävla orolig i onödan tycker jag är ett tecken på att du bör lägga ned nu. Och om inte så sluta hursomhelst intala dig själv att du ska sluta om du inte är beredd att göra det.