Citat:
Ursprungligen postat av
Reptileen
Har W10 på SSD, kopplade in min gamla HDD med W7 och den verkar funka som en vanlig extern hårddisk.
Men när jag ska formatera HDD:n säger Windows att den redan används, i Diskhantering står den som "primär" så jag kopplade ur den och då startade allt som vanligt.
Nu står C: (SSD) som primär.
Kan jag formatera HDD:n även om den står som primär eller behöver jag göra nåt annat?
Den varnade också för att operativsystemet kan ta skada om jag formaterar HDD:n.
Kanske är det etta du söker ?
https://www.google.com/search?q=hour...hrome&ie=UTF-8
Är Ta bort aktiv partition ?
Jag hade köpt beg HDD på Tradera och då behövt ta bort allt på en HDD jag fick, personen som sålde hade inte ens formaterat den... utan skickade den tillmig med alla filer på operativsystem samt massa privata saker, inte snusk då om du trodde det, men semesterbilder, sitt cv, betyg, massa skolarbeten :O
De var lite krångligt vill jag minnas, man kunde inte bara ta bort under diskhantering men du får söka vidare kolla mitt sökförslag
Ett annat tips, kan kanske vara att du gör en USB med ex Ubuntu, väljer i bios att startar från USB och går in i diskhantering i Ubuntu där och formaterar HDD, sen stänger du ned Ubuntu, ställer in så u startar normalt