2021-03-07, 14:49
Medlem
wag1fromDerInits avatar
https://www.bt.se/debatt/unga-i-tranemo-far-inte-tro-att-cannabis-ar-godis-bb20c058/

Hela artikeln verkar gå att läsa här gratis:
https://www.facebook.com/ModeraternaTranemo/posts/1589752594549248

Citat:
Alla vet att bruk av cannabis ofta slutar med en sil i armvecket. Men det är ändå uppenbart att nuvarande politik inte räcker när Sverige har näst högst narkotikarelaterad dödlighet i hela Europa. Tillgången till narkotika – inte minst i utsatta områden – har ökat.

Detta är alltså skrivet av en moderat politiker i Tranemo kommun. Snubben är 73 bast och kan därmed anses vara A-klassens boomer, han representerar onekligen den gamla skolans svenska attityd gentemot cannabis.

Jag trodde att detta var en attityd som försvunnit under 10-talet och att vi nu var på god väg att lätta på reglerna likt vårt grannland Norge. När blir vi av med dessa stofiler och går in i en modern lagstiftning? En där vi inte har "näst högst narkotikarelaterad dödlighet i hela Europa"?

Mer av samma gamla skit verkar inte ge så bra resultat, vilket uppenbarligen är svårt för dessa att förstå.
Citera
2021-03-07, 14:55
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wag1fromDerInit
https://www.bt.se/debatt/unga-i-tranemo-far-inte-tro-att-cannabis-ar-godis-bb20c058/

Hela artikeln verkar gå att läsa här gratis:
https://www.facebook.com/ModeraternaTranemo/posts/1589752594549248

Detta är alltså skrivet av en moderat politiker i Tranemo kommun. Snubben är 73 bast och kan därmed anses vara A-klassens boomer, han representerar onekligen den gamla skolans svenska attityd gentemot cannabis.

Jag trodde att detta var en attityd som försvunnit under 10-talet och att vi nu var på god väg att lätta på reglerna likt vårt grannland Norge. När blir vi av med dessa stofiler och går in i en modern lagstiftning? En där vi inte har "näst högst narkotikarelaterad dödlighet i hela Europa"?

Mer av samma gamla skit verkar inte ge så bra resultat, vilket uppenbarligen är svårt för dessa att förstå.
Men det är ju sant, hasch är ju allmänt erkänt som en gate-way drug! Alltså börjar man med hasch innan man går vidare till ännu tyngre droger.
Citera
2021-03-07, 14:59
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Men det är ju sant, hasch är ju allmänt erkänt som en gate-way drug! Alltså börjar man med hasch innan man går vidare till ännu tyngre droger.

Det är sant att det du säger är en allmän missuppfattning.
Citera
2021-03-07, 15:02
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:

Jo det är logiskt att man är ute efter en helt annan sorts rus efter man testat cannabis, därför vill jag påstå att vatten är den första gateway och bör slopas omgående, dvs. Vatten->cocacola->öl->sprit->cannabis->heroin->uranium
Citera
2021-03-07, 15:13
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Jo det är logiskt att man är ute efter en helt annan sorts rus efter man testat cannabis, därför vill jag påstå att vatten är den första gateway och bör slopas omgående, dvs. Vatten->cocacola->öl->sprit->cannabis->heroin->uranium
Så du blir bäng av vatten och coca-cola? Du verkar billig i drift.
Citera
2021-03-07, 15:17
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Så du blir bäng av vatten och coca-cola? Du verkar billig i drift.

Nej det blir varken jag eller någon annan
Citera
2021-03-07, 15:20
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Nej det blir varken jag eller någon annan
Då borde du nog ändra ditt första svar till mig.
Citera
2021-03-07, 15:24
Medlem
okok1s avatar
Tror han att jorden är platt också?
Citera
2021-03-07, 15:46
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Då borde du nog ändra ditt första svar till mig.

Rus och bäng är inte exakt samma sak. Försök läsa på vad rus innebär
Citera
2021-03-07, 15:48
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Rus och bäng är inte exakt samma sak. Försök läsa på vad rus innebär
Ok. Vad får du för rus av vatten och coca-cola menar du? Sockerkick av Colan?
Citera
2021-03-07, 15:51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag är ingen boomer men jag håller med honom. Knark är bara skit - med olika namn. Beroende är beroende. Sorry om jag trampar på några ömma tår när jag sparkar in öppna dörrar.
Citera
2021-03-07, 15:59
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ok. Vad får du för rus av vatten och coca-cola menar du? Sockerkick av Colan?

Exakt. Med logiken att cannabis är inkörsporten till starkare droger/rus bör det vara applicerbart att ha med bla. Vatten och läsk i ekvationen. Visst låter det idiotiskt då?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in