2021-03-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabulator
Rett til å skøyte, rett til å blokkere osv?
Først utropte de Klæbo til vinner, så omgjør FIS dette etter press fra Russland. Ja, vi får se hvordan det ender. FIS har malt seg inne i et hjørne.

Bolshunov er for meg bare en liten cry-baby nå.
En som visste han var sjanseløs i et spurtoppgjør - og som ødela for begge.
Bolshunov är världens bästa skidåkare, sett över samtliga discipliner. En riktig hårding, som går sin väg. En brutal vinnarskalle, långt ifrån samma apparat runt sig som dom norska curlade divorna.
Efter 50km...och en total urladdning är det inte konstigt om man blir ledsen..men det där begriper nog inte du.
Citera
2021-03-07, 21:53
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stolerik
Bara att porta norge från vm/os om de ska hålla på så här, konstigt att alla norska åkare är svårt astmatiska. Dom jag känner med riktig astma orkar då inte åka skidor snabbt.

Johan Olsson och Marcus Hellner gick också på astmamedicin så håll käften.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/nastan-halften-av-svenska-os-medaljerna-har-vunnits-av-skidakare-som-tagit-astmamedicin
Senast redigerad av NorthernCross 2021-03-07 kl. 21:55.
Citera
2021-03-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adyring
Alltså, det beror ju på att de inte kan reglerna. Kan man inte dom, så ser det ju ut som om Bolsjunov tränger Kläbo. Så det är ju inte konstigt. Med normala regler så hade ju inte Bolsjunov fått gå ut där.

Jag kan dom inte, men tycker det är helt offatbart hur man tillämpa en sån regel där den som inte tränger sig blir anklagad :/. Bolsjunov snärtar tillomed till Kläbo med skidan.
Citera
2021-03-07, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Det kan väl aldrig vara moraliskt att en fuskare som bryter mot reglerna vinner. Bolsjonov är först in på upploppet och har all rätt att välja spår. Kläbo som är bakom får helt enkelt ta ett annat spår. Nu tränger Kläbo sig in och stör ryssen. Solklar diskning.

Jag anser inte att Bolsjonov väljer något spår. Han åker liksom på snedden för att stänga Kläbo.
Och det enbart för att Kläbo är snabbare.
Men reglerna är säkert skrivna så att det är korrekt.
Men jag tycker snarare Bolsjonov stänger Kläbo än att välja spår.
Nåväl, det är dom det är.
Citera
2021-03-07, 22:02
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Jag kan dom inte, men tycker det är helt offatbart hur man tillämpa en sån regel där den som inte tränger sig blir anklagad :/. Bolsjunov snärtar tillomed till Kläbo med skidan.

Ja, helt klart. Bolsjunov är en ful jävel. Han försökte klättra upp på stavarna på Kläbo i sista backen i stafetten för att försöka knäcka dom och i dagens lopp försökte han fälla Kläbo med skidan på upploppet. Jävla lipsill.
Citera
2021-03-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernCross
Ja, helt klart. Bolsjunov är en ful jävel. Han försökte klättra upp på stavarna på Kläbo i sista backen i stafetten för att försöka knäcka dom och i dagens lopp försökte han fälla Kläbo med skidan på upploppet. Jävla lipsill.
Det var ju iof så att kläbo saktade ner medvetet så att bolsjunov sprang på han, men visst.
Citera
2021-03-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Då skulle vi få se lurpassande där ingen vill gå först.

Exakt! För mig är detta helt uppenbart då man tittar på det. På riktigt så är det Bollen som tränger ut Kläbo enligt vad man ser.
Så börjar han gråta när han misslyckas med sitt fulspel för att han själv klantar sig!
Citera
2021-03-07, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag anser inte att Bolsjonov väljer något spår. Han åker liksom på snedden för att stänga Kläbo.
Och det enbart för att Kläbo är snabbare.
Men reglerna är säkert skrivna så att det är korrekt.
Men jag tycker snarare Bolsjonov stänger Kläbo än att välja spår.
Nåväl, det är dom det är.

Håller med! Detta är så sjukt fel egentligen.
Citera
2021-03-07, 22:09
Medlem
NorthernCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaulitzz
Det var ju iof så att kläbo saktade ner medvetet så att bolsjunov sprang på han, men visst.

Haha. Putsa emaljögat så kanske du ser bättre.
Citera
2021-03-07, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svedjo88
Håller med! Detta är så sjukt fel egentligen.

I friidrott hade Bolsjonov blivit diskad och av med sitt brons.
Där hade man resonerat som att Bolsjonov medvetet stänger Kläbo genom att tränga ut honom.
Jag tycker friidrotten har en mer korrekt inställning i sin syn.
Citera
2021-03-07, 22:14
Avslutad
Kläbo gör misstaget att gnälla som en dålig förlorare på Instagram, utan att ens gratta landsmannen till guldet eller Bolshunov till silvret :
This feels like the toughest day of my entire career. I felt strong today and I had good control during the race. You can see what happened and judge for yourself. I must be honest, there is a lot of frustration and anger about the race today. I have been looking forward to this race for a long time, and it was my main goal for this season. Never have I felt this prepared for a race and my ambitions were high. I knew that I had the chance to win. First FIS announced me as the winner and the situation was handled as a race incident, then FIS changed their meaning and chose to disqualify me. As you may understand, this ended up being a big disappointment. I will be careful to say what I have in mind right now, but however I am very disappointed of the way FIS handled the situation and about the FIS jury’s final decision.
Right now, everything seems dark, but I will come back. I just need some time.

Thank you for the support and all the nice messages from all of you🙏🏽
Ok, kan förstås förstå att han är besviken, men han hade kunnat sköta det lite snyggare. Som de flesta nu är överens om är förvisso reglerna högst tveksamma, men det är ändå klart att det de facto fanns ganska starka skäl där att diska Kläbo.

Att han kanske hade vunnit annars ger honom ingen rätt att fuska.
Citera
2021-03-07, 22:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
I friidrott hade Bolsjonov blivit diskad och av med sitt brons.
Där hade man resonerat som att Bolsjonov medvetet stänger Kläbo genom att tränga ut honom.
Jag tycker friidrotten har en mer korrekt inställning i sin syn.

Men i friidrott hade inte Bolsjonov gjort vad han gjorde.

Annars kanske jag dock kan hålla med, till viss del. Men att diska Bollen för lite gruff (som alltså aldrig skett om inte reglerna var som de är) hade inte varit ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in