Citat:
Ursprungligen postat av
HenryBendix
Det är jag övertygad om att väljarna vill. L står som sagt i vägen för detta projekt, och du är ju L så det förvånar inte att du inte förstår detta.
SD pratar redan om återvandring och M/KD kommer snart att inse att detta är nödvändigt.
Precis, kommer nog inte bli någon "dra in en miljon medborgarskap och skicka ut packet"-lösning, däremot en Dansk version där man med piska och morot skapar negativ nettoinvandring är absolut möjlig och trolig. Den genomsnittlige M väljaren (eller LO medarbetaren för den delen) vill egentligen inte heller ha stora mängder parasiter här och vill i smyg eller öppet helst inte se somalier med 4-5 barn vagga runt i stan på bidragspengar eller ha Hazargäng som förpestar stadsbilden.
Förut var det mer av en icke-fråga då det var färre invandrare i Sverige, men på senaste tiden är det så uppenbart och alla förstår vilken börda vi egentligen dragit på oss. Jag har bott utomlands stora delar av mitt liv (min mamma är inte svensk och mina föräldrar bor utomlands) men spenderade ett år i Sverige några år efter millenieskiftet då jag gjorde värnplikt och återvände sedan till Sverige förra sommaren (bor i Stockholm nu). Det är uppenbart att andelen icke-svenskar har dubblats eller tripplats bara under tiden. För mig är det uppenbart och för mina akademiker övre-medelklass svenska kompisar och släkt som tidigare aldrig pratade om invandrare är det nu ett vanligt samtalsämne. Som en av mina advokatkusiner som alltid förut varit PK sade "Nu för tiden är det viktigt att man väljer en bra skola, jag märker ju i jobbet vad mångkultur utan en svensk bas gör med tonåringar".
Mitt intryck är att det snart börjar koka. Det enda som gör mig konfunderad är varför det inte syns i opinionsundersöknignarna eller ens i valresultatet 2018. Tror tyvärr att många är så korkade att de inte tycker sveriges utveckling är positiv men röstar ändå på typ C. Min advokatkusin ovan var i alla fall en MP röstare tidigare men hon har övergett partiet, osäker för vad. Vet att hon är för kärnkraft i alla fall (hur man kan tycka att sveriges utveckling är fel och för kärnkraft och ändå tidigare rösta på MP är ju en gåta i sig).
Men någon gång kommer kraven på repatriering i någon form (dansk modell eller hårdare) att komma från den breda massan, frågan är bara hur illa det först måste bli. Håller tummarna att dagens "nivå av illa" är tillräcklig.