2021-03-04, 09:41
Medlem
Armyants avatar
Inledning

Vi har part ett och part två som förtryckas i uppresandet av en begravningsplats i Järva. I morse var jag förbi och såg efter den plats de nu gräver upp för att möjliggöra en begravningsplats för döda Muslimer. Och jag observerar part ett och två bliva manipulerade och förtryckta på en och samma gång. Förtrycket förorsakas av västmakten, de svenska myndigheterna och den svenska staten. Ty, sådan är dagens värld. Sådan var profetian, profetian gjord av profeten Mohammed med Guds hjälp, om att den dag kommer när muslimerna är många i antal, men samtidigt möter sin undergång, då andra makter tar från muslimer likt individerna som glupskt äter från sina tallrikar. Och sådan var ockupationen av hela det forna Islamiska imperiet. Det forna Imperiet som fungerar som det historiskt största geografiska imperium som någonsin existerat. Och slaveriet av muslimer som uppstod i skuggan av ockupationen, förslavandet av västra Afrika vars individer skeppades till Amerika och berövades alltifrån den egna kulturen, identiteten och den egna religionen. Kom ihåg att Gud inte förlikar sig med de som förtrycker, och Gud älskar inte angripare! Vare sig Muslimer angriper eller den Kristna eller Juden eller den icke troende. Resultatet av den nämnda ockupationen, resultatet av den Islamiska nationens undergång, är att idag kan västvärlden manipulera och förtrycka den muslimska nationen, med Guds vilja, och sådan drabbar den nu levande Islamiska nationen och den nuvarande Muslimska generationen.

Först och främst vill jag be Gud om skydd kring eventuella fel jag må säga, ty Gud du är den förlåtande, jag är svag, och Gud må du bevara min fasta om det är bra för mig eller andra. Gud skydda andra och mig själv från vad min tunga må uttala både högt och i tystnad, och skydda mig från synd och de bestraffningar som vi åsamka av synden, Ameen.

Jag förstår att begravningsplatser behöver resas. Det är bra! Och i dessa tider, underbart! Inga fel med avsikten, och vi alla som själva i framtiden vill bli begravda, får be ödmjukt inför Gud att för oss få likadana möjligheter om omhändertagande såsom de kroppar som nu fint omhändertas i Järva. Med andra ord innefattar uppresandet av begravningsplatsen folk som kämpar för rätten att kroppar ska omhändertas, och det innefattar hårt arbetande folk i Järva som lever upp till rätten för den döda individen. Att individen från dess att det dör och till att kroppen går i graven får en respektfull resa i form av att grävas ned med familj närvarande i bön är vad det här betyder. Må Gud skydda oss från prövningarna som vi genomgår i graven, och må Gud ge oss samma välsignelse sådan våra medmänniskor får i processandet av de döda, Ameen.

Vad är problemet?

Vi i Järva vet att den plats som nu grävs upp i många år har använts av Romer som boningsplats. Den Romska historian i världen och i Sverige är fylld av förtryck. Så sent som under 1900-talet kastrerades Romer här i Sverige, och Romer tilläts inte att undervisas i Sverige. I alla tider, var än Romerna bestämt att bygga boning, har de som en konsekvens förtryckts av majoritetsbefolkningen på den plats de valt som boning. Och detta gäller från Romernas resa från Indien för kanske tusentalsår sedan, det gäller deras vandring genom stora delar av Europa, och hela vägen till Norden vari de också förtryckts, och än idag förtrycks de vilket vi nu kan skåda mera i detalj.

Jag utläser, har en intuitiv känsla att Staten står handfallna inför Romernas situation, vilka i reell tid körs ut från den ena utomhusboningen och från nästa utomhusboning, och processen är sådan i en sluten loop. Tillsynes undantagsfallet nu då Romerna under flera år kunnat ha en boning i Järva. Dock, så varar detta nu inte längre i och med Staten, och Myndigheterna beslutar att bygga ut begravningsplatsen på just den geografiska punkt som Romerna byggt upp sin boning. Därmed är de nu utkörda, träd är nedhuggna vilket möjliggör för mig att få en inblick i den skog de brukade leva i.

Vilka förtrycks?

Låt mig påminna det Kristna Sverige om vad Gud säga om exempelvis den faderlösa. Vi Muslimer, och Kristna har som tradition att tro och praktisera att ta väl hand om de faderlösa, att fostra, och att mata dem, men även att ta väl hand om den strövande vandraren som saknar en trygg anknytningspunkt. Nu faller Romerna under båda kategorierna, det vill säga faderlösa i viss mån och strövande vandrare som både saknar hushåll och mat att mätta magen med. Därför är Romerna part ett som i fråga förtrycks! Romerna går alltså under de nämnda förhållandena och slussas ändå bort från en flerårig boning i vilken de kan finna en gnutta vila. Och sådan gör inte den troende Kristna och inte den Troende Muslimen.

Varför förtrycks Muslimer i fråga?

Se, Muslimer i fråga är i tvistemål om att få resa den omtalade begravningsplatsen, vari mycket ilska riktas mot Muslimerna och mot tanken av att resa en begravningsplats främst med anledning att den reses i närheten av det vackra och kulturella som återfinns i Disc-golf-parken i Järva. Därför måste beslutet i fråga innefatta kompromisser mellan de individer som önskar en begravningsplats och mellan myndigheter eller Staten. Däri finner du att Staten fungerar manipulerande på så vis att Muslimer får igenom beslut om begravningsplats, får därför resa en begravningsplats, men leds att resa den på den härledda geografiska punkt som utgör Romernas boning. Muslimen bör vilja upprätthålla en begravningsplats med en god avsikt, men vars avsikt korrumperas till gagn för statens vilja att röva bort Romer från dess mångåriga boning. Sådan ska varken den troende Kristna eller den Troende Muslimen göra. Med hänsyn till ovanstående inledning vill jag åter nämna att sådan är Guds vilja, vi lever nu i en tid vilken Gud utlovar att Muslimer ska vara svaga, det vill säga inte mycket att säga till om, vi lever utefter Koranens Heliga mirakel som menar att bokens folk, nu Kristna och Judar, vilseleder oss med alla medel, och därför bort från Guds väg, och här har jag nu genom den här texten uppvisat ett sådant vilseledande. Tvistemålet i fråga är en manipulativ metod, som för Muslimens rampljus från en god avsikt att hedra de döda offren, till att vara elaka Muslimer som för bort Romer från dess boningar. Och sådan ska inte makten användas, och frukta Gud!

Part ett är romer.

Part två är Muslimer.

Staten och myndigheterna

Staten och myndigheterna är en auktoritet i det här landet. En auktoritet som bygger på majoritetsbefolkningens existens. Svensken. Och bör innefattas av det högsta ansvaret i fråga om bortförandet av Romer, och bör ställas till ansvar inför Gud i fråga om att idag förtrycka Romer och därigenom manipulera Muslimerna.

Mig till dig

Jag avser förhålla det här inlägget öppet för dig som läsare att kunna ingå med dina insikter och åsikter i frågan. Håll dig gärna inom ramen för mitt första inlägg. Ämnet vi diskuterar rör en religiös karaktär och går därför under ämnet Religion. Och ha en bra dag!
Senast redigerad av Armyant 2021-03-04 kl. 10:41.
Citera
2021-03-04, 18:00
Medlem
Hördu Armyant, ditt inlägg är långt och svårläst. Om du vill få ut ditt budskap till kristna, muslimer och andra som kan tänkas ha religiösa skäl att reagera, kanske det vore en bra idé att skriva en sammanfattning?

Jag själv är varken kristen, muslim, zigenare eller Järva-bo, så jag har ingenting mer att tillägga.
Citera
2021-03-05, 14:53
Medlem
Sun Rulers avatar
Ämnet snuddar vid religion men tar främst avstamp i jämställdhet och eventuell diskriminering. Baserat på det så flyttar vi tråden från religion till Jämställdhet och diskriminering. /Moderator
Citera
2021-03-08, 05:53
Medlem
Armyants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AggressivAlv
Hördu Armyant, ditt inlägg är långt och svårläst. Om du vill få ut ditt budskap till kristna, muslimer och andra som kan tänkas ha religiösa skäl att reagera, kanske det vore en bra idé att skriva en sammanfattning?

Jag själv är varken kristen, muslim, zigenare eller Järva-bo, så jag har ingenting mer att tillägga.

Summering

Muslimer har en idé, att skapa en plats att begrava döda i. Idén möter mycket motstånd genom processen som syftar till att avgöra om muslimerna får bistånd att resa begravningsplatsen eller inte. Exempelvis tvistade de om en fråga som handlar om att marken i det område som föreslagits inte är bra nog för att användas i syfte att begrava döda. Slutligen kommer de ändå överens, och muslimer får bygga en begravningsplats. Jag tycker att det är trevligt, ett stenkast bort, och jag kan komma och sörja bröder och systrar i Islam som gått bort. Kanske någon nära, kanske inte.

Är det värt att resa en begravningsplats när överenskommelsen under bordet inger att köra ut Romer?

Jag gick förbi byggarbetsplatsen. Och till min förvåning hugger de ned skog, och ska bygga begravningsplatsen just på den geografiska punkt vari Romer tidigare bott i. I ett tätare skogsparti och inga tecken på Romers tidigare existens i den platsen finns längre att finna. En större boning, de har bott där året om, i flera år, eller två år, det vill säga ett par år eller minst ett och ett halvt år. Kvinnor, ungdomar och män.

Tidigare i Järva tillkommer likadana boningsplatser. Polisen kommer dock och river ned dem. Och Romerna får flytta till någon annan skog. I det här fallet den skog vari begravningsplatserna nu reses. Och jag är övertygad om att staten, samt de myndigheter som ingår i beslutet, det vill säga i beviljandet av en begravningsplats, tycker att de slagit två flugor i en smäll. Genom att skicka bort Romerna, och samtidigt bevilja en begravningsplats för muslimerna. Därför att det är vad de gör. Skickar bort Romer. Och så gör varken Muslimer eller de Kristna som leva i Sverige. Istället är det Staten och myndigheterna som aktivt engagerar sig i detta. Därför kan vi inte peka på Muslimerna i Järva, och säga, "de skickade iväg de hemlösa Romerna för deras begravningsplatsers skull". Nej!

Muslimerna har lite att säga till om i fråga. Dels diverse tvistemål i fråga att få bistånd, dels en minoritetsgrupp som fungerar drivande emot ett hagel av kritik i fråga. Däri finner du att staten utnyttjar muslimernas svagare ställning till att få gagn själva, och därmed stöta bort Romerna. Och de känner att de så behöver göra för att tjäna på att få låta muslimer resa den där begravningsplatsen. Man måste vinna någonting på dealen menar dem! Då har man nämligen gjort någonting som står på Statens agendan men med en dyr bekostnad å muslimerna vägnar. Därför att för en muslim att köra bort vägfarande, är en mycket svår synd. Men också för den Kristna. Och omtalas mycket i Koranen. Nedan följer ett översatt kapitel ur Koranen som rör vid frågan.

Kapitel Ad-Duha -

I GUDS, DEN NÅDERIKES, DEN BARMHÄRTIGES NAMN

VID DET klara morgonljuset

och vid natten, när dess mörker tätnar!

Din Herre har inte övergett dig och du har inte väckt Hans missnöje.

Det liv som ligger framför dig skall förvisso bli lättare än det som hittills varit!

Och din Herre skall skänka dig [Sitt goda i överflöd] och du skall bli helt nöjd.

Fann Han dig inte faderlös och gav dig ett hem?

Och såg Han dig inte vilsen och vägledde dig

Och såg Han dig inte lida nöd och skänkte dig allt vad du behövde

Var därför inte hård mot den faderlöse

och stöt inte bort tiggaren med barska ord.

Men berätta [för alla] om din Herres välgärningar!

Genom att tillsätta muslimerna i en sits vari de kör bort romerna i beslutet att resa begravningsplatserna ser staten inte bara till att förtrycka romerna men också att förnedra muslimerna med anledning av överstående kapitel. Därför att staten vet, att så gör inte muslimen, men det var priset för begravningsplatsen. Var det värt det? Och frågan är riktad mot staten. Alla ställs vi till svars, vi ska frukta, prisa vår Herre, Han som endast är värdig all dyrkan, Gud, och be om Hans förlåtelse. Och han är den mest förlåtande.
Senast redigerad av Armyant 2021-03-08 kl. 05:59.
Citera
2021-07-18, 10:17
Medlem
Bra text, men går väl inte att göra poesi av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in