2021-03-04, 15:15
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Sjukhusets talesperson på presskonferensen:

- Patienterna blev transporterade till flera olika sjukhus för att inte belasta ett enskilt sjukhus
- 5 har eller ligger på IVA
- Samtliga patienter är stabila
- Ingen är livshotande skadad för tillfället
- Alla är kvar på sjukhus
- Några kan kanske lämna sjukhus imorgon
Alla var vuxna män, vilket berättar att den 4 åring som enligt ryktet skulle ha varit med sin pappa inte skadades.
Citera
Medlem
Afghansk muslim knivattackerar 7 vita män

SVT:s och Aftonbladets vinkling kommer bli?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
På vilka premisser har man då ändrat dådet från terror till vansinnes?

Vad jag förstår är det där ett missförstånd. Någon rubricering har inte ”ändrats”

Åklagaren rubricerar det som försök till mord. Inte som terrorbrott. Han måste lägga fram rubriceringar inför häktningsförhandling, och då måste han ju ha belägg för vad han anklagar den misstänkte för.

Polisen, som arbetar mer förutsättningslöst, undersöker fortfarande kopplingar till terrorism. Finner de tecken på det så kan åklagare lägga till en rubricering om terrorbrott, men det är ingen direkt brådska med det.

Så, terrorbrott har antagligen inte avskrivits, utan undersöks fortfarande.
Citera
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
En hazar, som inte har i Sverige att göra överhuvudtaget, knivar 7 personer. Denna hazar-grupp som politikerna aktivt har ansträngt sig för att få hit & behålla är extremt överrepresenterad i brott & har inga som helst skyddsskäl. Regeringen har stiftat grundlagsvidriga lagar för att behålla dessa i Sverige.

Men det är "rasister" på Flashback som borde skämmas?

Ett råd i all välmening. Om ni inte kan shilla bättre än så här så är det sannolikt bättre att låta bli. Detta är definitivt kontraproduktivt.

I såna fall är väl de flesta svenskar (jag talar om svenskar, inte muslimer som bor i Sverige ) rasister för när man sitter och tittar på presskonferensen tänker väl i stort sett alla ”Varför har vi tagit in en massa Hazarer?” Sen om man uttrycker detta offentligt är en annan sak.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasertryckaren
Jag tänkte på Eksjös polisstation.
Det är längre än 27 km, till skillnad från stationen i Sävsjö som ligger exakt 27 km från Vetlanda. Därav antagandet.
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Samtliga offer är män födda 1945-1985

Tack. Kommer uppgiften från polisens presskonferens?
Citera
2021-03-04, 15:16
Medlem
Skaraborg2s avatar
Jag anser det som ett terrorbrott.

Även om händelsen inte längre utreds som ett terrorbrott, så är det ett sådant.

Att sätta skräck i befolkningen och kniva sju personer, så är det just ett terrorbrott.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Okey jag förstår då är det inte bara "muslimer" man ska vara rädd för tönt. Förstår att du vill få detta till terrobrott men det är större risk att du får corona än att detta är terrobrott. Ledsen att du inte får som du vill😢
Vad har brottsrubriceringen för betydelse? Blir det trevligare att ha tusentals av dessa människor i Sverige beroende på varför dom begår våldsbrott?
Citera
Medlem
Jag tycker mig se ett samband här. Det är ständigt återkommande i händelser av kriminell natur och verkar vara en gemensam nämnare bland luffare, nationella såväl som importerade.
Narkotikainnehav.
Detta skulle kunna vara den perfekta markören att leta efter för ett få ett slut på allt elände. Om du ertappas med narkotika, eller annan otillåten substans, på dig eller i den kropp så döms du direkt till femton års fängelse.First strike. Pang

Ett enkelt lakmuspapper som skulle bespara oss skötsamma väldigt mycket elände och även den nationella styrkan här på FB måst lätt kunna se hur detta skulle bidra till formande av en livskraftig nationalstat utan luffare av allehanda slag

Om GM hade dömts till fängelse direkt när man tidigare hittade narkotika i hans kropp
så hade dessa personer inte blivit attackerade. Enkel logik. Nu är det fan i mig dags att sätta alla drogluffare bakom lås och bom. Direkt
Senast redigerad av Provia100 2021-03-04 kl. 15:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chalmeristen
Han blev KRÄNNNKKT! Alla får stanna utom jag, typ. Precis som IKEA-somaliern som ville visa världen hyr illa han mådde.

Är motivet att han inte fick put är egentligen sjukare än terrorbrott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tack. Kommer uppgiften från polisens presskonferens?

Ja
Citera
2021-03-04, 15:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vad jag förstår är det där ett missförstånd. Någon rubricering har inte ”ändrats”

Åklagaren rubricerar det som försök till mord. Inte som terrorbrott. Han måste lägga fram rubriceringar inför häktningsförhandling, och då måste han ju ha belägg för vad han anklagar den misstänkte för.

Polisen, som arbetar mer förutsättningslöst, undersöker fortfarande kopplingar till terrorism. Finner de tecken på det så kan åklagare lägga till en rubricering om terrorbrott, men det är ingen direkt brådska med det.

Så, terrorbrott har antagligen inte avskrivits, utan undersöks fortfarande.
Precis. Och framkommer det kopplingar till terrorism så blandas SÄPO in i eller tar över utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in