Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
"Den dömde ska själv betala skadeståndet till dig. Om inte hen hör av sig direkt till dig och ni själva gör upp om betalningen kan Kronofogden hjälpa dig att driva in skadeståndet."
Från domstol.se
Så var nånstans - pucko - står det att Ebba kan betala på "flera olika vis".
Pucko? Hur tänkte du nu?
Tror du att en hemsida på internet är allenarådande för hur man MÅSTE göra? Hur mycket kan du, "Pucko", om hur kronofogden fungerar och arbetar?
Du har visst heller inte förstått en av de grundläggande principerna med svensk lagstiftning, som också var grunden i min fråga till dig. Men den principen har du ingen som helst aning om vilken den är, eller hur!?
Så var i lagen står att Ebba inte kan göra som jag säger? Du påstår ju att det inte går.
Citat:
Ursprungligen postat av
Garre74
Kort sagt, Binninge anger konto. Ebba har bara att lyda som en snäll liten hund.
Handlar om omgående betalning.

Lika omgående som Binninge betalade sitt skadestånd. Är det så du menar. "Som en snäll liten hund". Pucko!
Ebba kan betala skadeståndet på många olika vis. T.ex. med enkronor, som du din idiot tror inte går.
QUOTE=Garre74|76159292]Annars skickar han Fogden ef[ter henne. Apport![/quote]
Ja just det. Åsså ringer fogden Ebba och säger - Ebba din snälla lilla hund, nu måste du betala in Binninges skadestånd.
Åsså svarar Ebba - Jomen kära lilla jag-har-ingen-koll-fogden, jag har ju redan gjort det.
Varpå fogden svarar. Jaha, vad fint, och nu ser jag att du har gjort det på ett alldeles utomordentligt sätt. Utmärkt. Då skickar vi pengarna vidare till brottsofferfonden, och så skriver vi av din skuld till Binninge, då den ju redan är betald.
Pucko!