2021-06-08, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det är du som får förklara varför du menar att det inte skulle vara ok att betala till fogden. Det är alldeles självklart att det ska gå, och det gör det också. Tycker du det ska vara annorlunda så får du förklara dig.

Ännu en gång visar du bara hur sanslöst korkad du är. Som om fogden skulle kräva pengar av någon de redan fått pengarna av.

Jag har frågat förr och jag frågar igen, för jag undrar verkligen, hur i helvete kan man bli så korkad som du är?

haha, nehedu - du får förklara.
Jag vill gärna se dig ge referenser till ditt lilla påhitt.

Så enligt dom står det tex
Ebba Bush skall till Binninge på ett anvisat konto [x] i Swedbank betala [Y] kr inom 5 dagar.

Ditt påhitt menar att Ebba kan skita i det och sätta in pengarna till fogden istället.
Ge referens - eller bli kallad lögnare...

Binninge kan ta denna dom, hänvisa att han inte fått några pengar och kräva dem via Fogden.
2021-06-08, 08:21
Medlem
Knut-Annes avatar
Ebba kan om inte annat tipsa fogden om kontonumret, några dagar innan hon sätter in pengarna.
Nu blir det troligtvis ändå inte aktuellt, eftersom målet torde läggas ned.
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-06-08 kl. 08:26.
2021-06-08, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Ebba kan om inte annat tipsa fogden om kontonumret, några dagar innan hon sätter in pengarna.
Nu blir det troligtvis ändå inte aktuellt, eftersom målet torde läggas ned.

Det spelar ingen roll, OM skadeståndet är eller blir väldigt omgående separerat från hans andra ekonomiska tillgångar kan fogden inte utmäta dem.

Utsökningsbalk Kap5 §7.
"Sedan skadeståndet har betalats ut, får vad som hålls avskilt ej utmätas"
Senast redigerad av Garre74 2021-06-08 kl. 09:43.
2021-06-08, 15:49
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Det är du som får förklara varför du menar att det inte skulle vara ok att betala till fogden. Det är alldeles självklart att det ska gå, och det gör det också. Tycker du det ska vara annorlunda så får du förklara dig.

Ännu en gång visar du bara hur sanslöst korkad du är. Som om fogden skulle kräva pengar av någon de redan fått pengarna av.

Jag har frågat förr och jag frågar igen, för jag undrar verkligen, hur i helvete kan man bli så korkad som du är?
Det är väl du som ska förklara dig, du med dina lögner och hittepå. Du verkar helt manisk att försvara "din Ebba" ( är du Ebbastalker?).

Du har ju redan fått veta att skadestånd och dess betalning (om man har skulder hos kronofogden) finns reglerat i utsökningsbalken. Ta och läs på den ordentligt.

Binninge kan begära att skadeståndet sätts in på advokatens klientmedelskonto om han så önskar och sedan få ut det därifrån. Ebba kan inte själv sitta och bestämma vart hon ska betala in skadeståndet, det fattar du väl, lilla gubben
2021-06-08, 18:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
haha, nehedu - du får förklara.
Jag vill gärna se dig ge referenser till ditt lilla påhitt.

Så enligt dom står det tex
Ebba Bush skall till Binninge på ett anvisat konto [x] i Swedbank betala [Y] kr inom 5 dagar.

Ditt påhitt menar att Ebba kan skita i det och sätta in pengarna till fogden istället.
Ge referens - eller bli kallad lögnare...

Binninge kan ta denna dom, hänvisa att han inte fått några pengar och kräva dem via Fogden.

Du får förklara dina påhitt, det kan inte jag göra.

Ebba har att följa lagen, hon måste inte göra allt exakt som Binninge säger. Om hon döms att utbetala skadestånd till Binninge så kan hon göra det på det vis hon vill, så länge hon följer lagen. En variant är att göra som jag förklarade. Att du sedan vägrar fatta det och hittar på en massa irrelevant trams visar bara än en gång hur korkad du är.

Återigen så är du alltså så urbota dum i huvudet att du tror att Binninge kan be fogden driva in pengar från Ebba, som Ebba redan har betalat in TILL FOGDEN. Hur kan man bli så korkad som du är?
2021-06-08, 18:28
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det är väl du som ska förklara dig, du med dina lögner och hittepå. Du verkar helt manisk att försvara "din Ebba" ( är du Ebbastalker?).

Du har ju redan fått veta att skadestånd och dess betalning (om man har skulder hos kronofogden) finns reglerat i utsökningsbalken. Ta och läs på den ordentligt.

Var i den står att man inte kan göra som jag sa?

Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Binninge kan begära att skadeståndet sätts in på advokatens klientmedelskonto om han så önskar och sedan få ut det därifrån. Ebba kan inte själv sitta och bestämma vart hon ska betala in skadeståndet, det fattar du väl, lilla gubben

Binninge kan begära att Ebba deponerar pengarna i en håla på mars, ditt pucko. Det betyder inte att Ebba måste göra som Binninge säger. Om hon döms har hon att betala ett skadestånd, och det kan hon göra på flera olika vis. Ett vis är det sätt som jag nämnde ovan.

Om du hade läst lagarna du själv hänvisat till, och förstått dem, så hade du vetat att det jag säger är korrekt.
2021-06-08, 18:49
Medlem
Citat:
Du får förklara dina påhitt, det kan inte jag göra.

Ebba har att följa lagen, hon måste inte göra allt exakt som Binninge säger. Om hon döms att utbetala skadestånd till Binninge så kan hon göra det på det vis hon vill, så länge hon följer lagen. En variant är att göra som jag förklarade. Att du sedan vägrar fatta det och hittar på en massa irrelevant trams visar bara än en gång hur korkad du är.

Återigen så är du alltså så urbota dum i huvudet att du tror att Binninge kan be fogden driva in pengar från Ebba, som Ebba redan har betalat in TILL FOGDEN. Hur kan man bli så korkad som du är?

Lagen jaha? Hon har att följa ett domslut.

Har du vunnit skadeståndsprocesser någon gång? Tror du att det är ett steg "betala vart du vill" på slutet? Kanske ge hela skadeståndet i enkronor? För skojs skull eller?

För att pengar ska bli skyddade från Fogden krävs det att man separerar skadeståndet på tex eget konto. Vilket man specificerar.

Tror du då att det är upp till den som ska betala skadeståndet att betala var som helst?
Kanske direkt till styvdottern? Skatteverket?
Du tjafsar bara. Så lägg ned eller visa din sak.
Senast redigerad av Garre74 2021-06-08 kl. 18:55.
2021-06-08, 20:32
Medlem
Citat:

Binninge kan begära att Ebba deponerar pengarna i en håla på mars, ditt pucko. Det betyder inte att Ebba måste göra som Binninge säger. Om hon döms har hon att betala ett skadestånd, och det kan hon göra på flera olika vis. Ett vis är det sätt som jag nämnde ovan.

Om du hade läst lagarna du själv hänvisat till, och förstått dem, så hade du vetat att det jag säger är korrekt.

"Den dömde ska själv betala skadeståndet till dig. Om inte hen hör av sig direkt till dig och ni själva gör upp om betalningen kan Kronofogden hjälpa dig att driva in skadeståndet."
Från domstol.se

Så var nånstans - pucko - står det att Ebba kan betala på "flera olika vis".

Kort sagt, Binninge anger konto. Ebba har bara att lyda som en snäll liten hund.
Handlar om omgående betalning.

Annars skickar han Fogden efter henne. Apport!
2021-06-08, 20:59
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:

Jag ska ju inte bevisa att du har fel - det är ju du som ska bevisa att du har rätt (vilket du naturligtvis inte kan eftersom ditt påstående bara är hittepå)

Läs gärna även Garre74`s inlägg 548
2021-06-08, 21:16
Medlem
trngws avatar
Citat:
Lagen jaha? Hon har att följa ett domslut.

Så jävla korkad så det är helt ofattbart, är du.

Citat:
Har du vunnit skadeståndsprocesser någon gång? Tror du att det är ett steg "betala vart du vill" på slutet? Kanske ge hela skadeståndet i enkronor? För skojs skull eller?

Ja, om hon nu har hela beloppet i enkronor, varför skulle hon inte få betala med dem? Enligt vilken lag är det förbjudet att betala ett skadestånd med enkronor?

Citat:
För att pengar ska bli skyddade från Fogden krävs det att man separerar skadeståndet på tex eget konto. Vilket man specificerar.

Och?
Vad har det med saken att göra, menar du?

Citat:
Tror du då att det är upp till den som ska betala skadeståndet att betala var som helst?

Det verkar som det är du som tror det. Jag har föreslagit att Ebba, i det fall hon döms att betala skadestånd, ska göra det till fogden. Det är du som påstår att det inte går, så det är återigen upp till dig att belägga ditt påstående.

Citat:
Kanske direkt till styvdottern? Skatteverket?
Du tjafsar bara. Så lägg ned eller visa din sak.

Ska jag visa att man kan betala pengar till fogden? Är du korkad eller. Det är därför fogden finns, för att man skall betala pengar till honom.

Det är du som påstår att man inte kan det, som skall visa "din sak".

Du antyder att domslut är något annat än lagen, tramsar om att man inte kan betala skadestånd med enkronor, tror att fogden är "var som helst", och så gnäller du om att andra tjafsar. Det är dags för dig att krypa tillbaka in i mammas livmoder ännu en gång, och se om du kan utvecklas färdigt innan du kommer ut igen.
2021-06-08, 21:25
Medlem
trngws avatar
Citat:
"Den dömde ska själv betala skadeståndet till dig. Om inte hen hör av sig direkt till dig och ni själva gör upp om betalningen kan Kronofogden hjälpa dig att driva in skadeståndet."
Från domstol.se

Så var nånstans - pucko - står det att Ebba kan betala på "flera olika vis".

Pucko? Hur tänkte du nu?

Tror du att en hemsida på internet är allenarådande för hur man MÅSTE göra? Hur mycket kan du, "Pucko", om hur kronofogden fungerar och arbetar?

Du har visst heller inte förstått en av de grundläggande principerna med svensk lagstiftning, som också var grunden i min fråga till dig. Men den principen har du ingen som helst aning om vilken den är, eller hur!?
Så var i lagen står att Ebba inte kan göra som jag säger? Du påstår ju att det inte går.

Citat:
Kort sagt, Binninge anger konto. Ebba har bara att lyda som en snäll liten hund.
Handlar om omgående betalning.

Lika omgående som Binninge betalade sitt skadestånd. Är det så du menar. "Som en snäll liten hund". Pucko!

Ebba kan betala skadeståndet på många olika vis. T.ex. med enkronor, som du din idiot tror inte går.

QUOTE=Garre74|76159292]Annars skickar han Fogden ef[ter henne. Apport![/quote]

Ja just det. Åsså ringer fogden Ebba och säger - Ebba din snälla lilla hund, nu måste du betala in Binninges skadestånd.

Åsså svarar Ebba - Jomen kära lilla jag-har-ingen-koll-fogden, jag har ju redan gjort det.

Varpå fogden svarar. Jaha, vad fint, och nu ser jag att du har gjort det på ett alldeles utomordentligt sätt. Utmärkt. Då skickar vi pengarna vidare till brottsofferfonden, och så skriver vi av din skuld till Binninge, då den ju redan är betald.

Pucko!
2021-06-08, 21:35
Medlem
Citat:

Så jävla korkad så det är helt ofattbart, är du.

Ja, om hon nu har hela beloppet i enkronor, varför skulle hon inte få betala med dem? Enligt vilken lag är det förbjudet att betala ett skadestånd med enkronor?

Och?
Vad har det med saken att göra, menar du?

Det verkar som det är du som tror det. Jag har föreslagit att Ebba, i det fall hon döms att betala skadestånd, ska göra det till fogden. Det är du som påstår att det inte går, så det är återigen upp till dig att belägga ditt påstående.

Ska jag visa att man kan betala pengar till fogden? Är du korkad eller. Det är därför fogden finns, för att man skall betala pengar till honom.

Det är du som påstår att man inte kan det, som skall visa "din sak".

Du antyder att domslut är något annat än lagen, tramsar om att man inte kan betala skadestånd med enkronor, tror att fogden är "var som helst", och så gnäller du om att andra tjafsar. Det är dags för dig att krypa tillbaka in i mammas livmoder ännu en gång, och se om du kan utvecklas färdigt innan du kommer ut igen.

Men du har svårt att förstå. Så fort det blir lite komplicerat så hittar du bara på nonsens.

Vi alla förstår att du KAN betala in till Fogden.
Ring imorgon, fråga efter Binninges skuldkonto och begär ett kontonummer.
Du verkar sugen att betala in extra?

Men om Ebba gör det med sitt kommande skadeståndskrav har hon INTE uppfyllt det som Binninge ställt som betalningsvillkor. Det är HAN som sätter dessa villkor. Inte Ebba som kan göra lite som hon vill.

När du har vunnit en process så kan du återkomma, jag har och jag fick sätta villkoren.
Var inget snack om att förlorande part kunde göra på något annat eget komponerat sätt. Löjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in