Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Tråden handlar om tidigare domar, ja. Om du berättar om dina blöjsexvanor till en bekant som sedan sprider detta till omgivningen så kommer riksåklagaren aldrig någonsin att inleda en förundersökning om det. Att du skulle få någon framgång i ett civilmål är knappast heller troligt. Det finns ingen grundlag som gör dina sexuella preferenser till offentliga handlingar på det sätt som domar i domstolar blir.
Det är lite motsägelsefullt att var och en som vill kan begära ut domar från domstolar, men om man delar dessa med någon så kan man dömas för förtal. Då borde rimligen även domstolen som utlämnar domen göra sig skyldig till samma brott.
Tråden handlar väll inte om tidigare domar? Tråden handlar väl om förtal?
Jag förstår inte hur någon ska kunna förklara för dig vad förtal är och varför det Ebba gjorde var förtal. Man skulle kunna säga att du förhåller dig på samma sätt till fakta som många av skiftarbetarna på LV:S högkvarter hävdar att jag gör.
Med den lilla skillnaden att i detta fall har vi en misstänkt som har erkänt och Sveriges rikes lag som faktabas. Och den kan du som sagt tycka precis vad du vill om. Du kan till och med börja jobba polititiskt för att förändra den.
Men att hålla på att tramsa om och men, angående lagen i denna tråd är ju ganska larvigt. För det kan ju vändas och vridas i oändlig tid. Ebba är ju ändå dömd till dagsböter och villkorlig dom, hon har erkänt och avsagt sig sina möjligheter att överklaga.
För övrigt får ditt upprepande av mitt inkontinens exempel bara dig att framstå som löjlig.