2021-03-04, 22:26
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Absolut, men det förutsätter att upphittaren såg att kroppen hade legat i flera månader och att personen faktiskt var avliden. Det gjorde han kanske, jag vet inte, men du har kanske detaljerad information om vad upphittaren upplevde där och då?

??? Det var ju bara "kvarlevor". Det vill säga - ingen hel kropp, som kunde ha härbärgerat liv.
Citera
2021-03-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
Anvisningar om att ringa ett nödnummer, som är till för att rädda liv, när man hittar uppenbart döda, kanske mycket förmultnade, kroppar ute i naturen?? Jaså!??

Läs på hemsidan
Citera
2021-03-04, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Intressant att han såg skor och byxor. Då var de någorlunda intakt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/M3E68J/han-hittade-kvarlevorna-i-nationalparken
På sist bilden i articken i AB som beskriver FP ser det ut som en sprängning har ägt rum, eller har polisen grävt runt.
Citera
2021-03-04, 22:28
Medlem
Han kanske halkade och bröt foten och kunde helt enkelt inte gå därifrån.och låg där och somnade in
Citera
2021-03-04, 22:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Googla! 59°10'17.8"n 18°17'36.3"e
Där ligger fyndplatsen!

Dra dit och trampa runt vetja, ni lär inte hitta ett piss
Citera
2021-03-04, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Han kanske halkade och bröt foten och kunde helt enkelt inte gå därifrån.och låg där och somnade in

Klart troligaste orsaken.
Fallolycka i oländig terräng helt enkelt
Citera
2021-03-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67

Eller så kanske han gick ut och sprängde sig?
Citera
2021-03-04, 22:31
Medlem
På bilderna har rättsläkarna plastpåsar på fötterna, samtidigt står det en där utan plastpåsar i vanliga skor/stövlar på samma ställe, vad är logiken eller syftet med detta? De gör ju större avtryck med plastpåsarna eller har jag fel?
Citera
2021-03-04, 22:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Absolut, men det förutsätter att upphittaren såg att kroppen hade legat i flera månader och att personen faktiskt var avliden. Det gjorde han kanske, jag vet inte, men du har kanske detaljerad information om vad upphittaren upplevde där och då, berätta gärna i så fall.
Det är väl mer sannolikt att han tyckte han såg något som kunde vara en kropp - men var osäker på om det faktiskt handlade om det.
Han kontaktar då polisen med ett tips de bör kolla upp och inte med anmälan om döing.

Hittar jag något konstigt så informerar jag polisen via 114 14 eller besök på station. Vet jag att jag hittat ett mors så använder jag 112.
Citera
2021-03-04, 22:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad folk gnäller på han som hittade ett lik. Han gjorde helt rätt och utan honom hade inte personen hittats.

Idioter! Va fan kom detta ifrån? Är han skum kanske den som mördare personen? Skit på dom alla. Den här personen gjorde ett bra jobb. Larmade bra! En familj kommer få frid.
Citera
2021-03-04, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Läs på hemsidan
Jag gjorde det, men tolkade inte info som du gjorde, om att använda akutnumret vid upphittade lik, som helt säkert är just avlidna, 112 ska inte belastas i onödan ju!
Citera
2021-03-04, 22:35
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
På sist bilden i articken i AB som beskriver FP ser det ut som en sprängning har ägt rum, eller har polisen grävt runt.
Jag tror att bilden är O upphittarens foto på närmiljö då ju datum å tid på höger kortsida av bilden visar 27/2. Polisen hade inte varit där då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in