Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-01, 23:14
Medlem
Hej.
Jag och min sambo har haft det svårt att betala alla räkningarna. Pengarna finns men då vi båda har våra egna problem, diagnoser och sjukdomar hit och dit, har betalningarna blivit liggandes.
Finns det någonting som man kan ansöka för att få någon personlig rådgivare eller någon person som kan hjälpa en med detta?
Tack för svar
Citera
2021-03-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loloise
Hej.
Jag och min sambo har haft det svårt att betala alla räkningarna. Pengarna finns men då vi båda har våra egna problem, diagnoser och sjukdomar hit och dit, har betalningarna blivit liggandes.
Finns det någonting som man kan ansöka för att få någon personlig rådgivare eller någon person som kan hjälpa en med detta?
Tack för svar

Flertalet kommuner ställer upp med rådgivning:
https://www.hallakonsument.se/om-oss/kommunal-budget-och-skuldradgivning/
Citera
2021-03-01, 23:20
Medlem
Stenballes avatar
Kommunen har en ekonomisk rådgivare som säkert kan hjälpa till, och eventuellt vore det en god ide´med en "God man".
Citera
2021-03-01, 23:28
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Hej.
Tack för svar

Boendestöd låter som er grej.
Citera
2021-03-02, 10:04
Medlem
SYSTEMexes avatar
Kommunens budget- och skuldrådgivare
Citera
2021-03-02, 10:28
Medlem
En god man.
Citera
2021-03-02, 11:43
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Jag och min sambo har haft det svårt att betala alla räkningarna.
Fixa bara autogiro / e-faktura så dras det automatiskt varje månad sen ...Inget man behöver göra en stor grej av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in