2021-02-28, 21:45
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 720hk
Aa det är han
Mos* J*l*l Mous*
=a
Citera
2021-02-28, 21:50
Medlem
Klappasäftens avatar
Örebropolisen verkar inte göra sitt jobb. Hela nordstan har blivit ett ghetto på endast ett par år. Jag ser knarklangare runt varenda hörn.
Senast redigerad av Klappasäften 2021-02-28 kl. 21:55.
Citera
2021-02-28, 22:15
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Örebropolisen verkar inte göra sitt jobb. Hela nordstan har blivit ett ghetto på endast ett par år. Jag ser knarklangare runt varenda hörn.
Tänker du på Mena City, området mellan Järntorget och Järnvägsgatan?
Citera
2021-02-28, 22:16
Medlem
Medlemloss avatar
Jag minns tiden när mord med skjutvapen gjorde hela flashback delaktiga. Nu har det blivit sådan vardagsmat att BO presenteras några inlägg in och sedan är det inte mer än så och tråden slutar med 10 sidor max. Helvete vad normaliserat våldet är.
Citera
2021-02-28, 22:19
Medlem
PaoloRobertos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemlos
Jag minns tiden när mord med skjutvapen gjorde hela flashback delaktiga. Nu har det blivit sådan vardagsmat att BO presenteras några inlägg in och sedan är det inte mer än så och tråden slutar med 10 sidor max. Helvete vad normaliserat våldet är.

Inte i resten av utveckldd Europa. Bara i Sverige.
Citera
2021-02-28, 22:35
Medlem
Fatfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arien
Är det kurd som skjuter på kurd? Eller neger som skjute rpå kurd, eller kurd som skjuter på negrer? Hur brukar det vara?
Bra fråga! Men så länge de skjuter får man vara nöjd.
Citera
2021-02-28, 22:37
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Kostar nästan inget jämfört med en livsstilskriminell under sin livsstil.

Dessutom så returnerar nästan hela kostanden för helin tillbaka till staten i form av olika skatter (bränsle, löner, arbetsgivaravgifter för personal etc).
Jag har dock svårt att förstå, rent polisiärt, varför man skickar ut en helikoper i sådana här ärenden. Exakt vad, utöver en markering, skall den bidra med? Tror dom gärningsmännen sitter och trycker på ett tak i timtal, eller...? Nej, det handla om att ge intryck av att man gör något.

oftast finns uppgifter om bil, typ och färg. snutarna i luften identifierar och dirigerar sen radiobilarna. i det här fallet vet jag inte.
Citera
2021-03-01, 00:27
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gino1234
Nä det är somalieneger som sköt kurden 💩💩

Somalier och kurder verkar kriga mot varandra i varje stad.
Citera
2021-03-01, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medlemlos
Och nästa år är det ännu värre och året efter det kommer du se tillbaka på 2021 som något oskyldigt och rosenskimrande.
Citera
2021-03-01, 05:11
Medlem
RaptorEarthSocietys avatar
Kriminella gängen i Örebro är välorganiserad. Kommer ihåg när vår gäng skulle handla 10kilo så halva polisstyrkan rusade på falska alarm i den andra halvan av stan för några år sedan. De har flera odlingar eller knarklabbar och knarkgömmor i "svenska" områden som Adolfsberg,Mosås,Centralt,Glanshammar,Grönsångareg atan,Ladugårdsängen,Lillån,Norr,Tengvallsgatan,sör by,Almby,VasastanVintrosa, Karlslund, Västhaga, Ölmbrotorp, Östernärke,Peppargatan. Från egna personliga erfarenheter dock jag har slutat med det livet sedan några år sedan.

Har själv sett den största gräsodling i tengvallsgatan, måste gått tusenkilos månadsvis. Samma ställe någon blev skjuten. Om polisen i örebro läser detta, mitt tips är kolla upp vilka som har högsta elräkning på tengvallsgatan.
Citera
2021-03-01, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Inte i resten av utveckldd Europa. Bara i Sverige.
Här i Norge blir det en följetong i media i många månader eller år när någon blir dräpt. Det är som natt och dag i jämförelse med Sverige. Jag har inte känt mig otrygg på någon plats i hela Norge på 10 år som jag bott här medan i Sverige kan man inte vistas på vissa platser som vit. Sverige är bortom räddning och det vi sett av våld senaste åren är bara en försmak av vad som komma skall.
Citera
2021-03-01, 07:55
Medlem
Skjutningar här i Örebro har ungefär samma dignitet som inbrott hade för 20 år sedan. Polisen spärrar av och undersöker pliktskyldigt. Skickar hit en helikopter för att visa upp för allmänheten. Sedan begravs utredningen utan att brotten klaras upp.

Den som dog hade i alla fall invandrarbakgrund. Men det var nog bara en tillfällighet. Ha ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in