2021-02-27, 20:20
Medlem
Jag har självmordstankar och mår inte bra alls. Det enda som hjälpt förut är ect men jag får svåra minnesluckor. Finns det verkligen inget annat alternativ? Jag orkar inte mer.
Citera
2021-02-27, 20:28
Medlem
Port-charlottes avatar
Om inte leva längre är alternativet,skulle jag köra på ect,eller pröva ketamin behandling.ketamin först,sen ect om inte ketaminet funkar
Citera
2021-02-27, 20:33
Medlem
Riddarhusets avatar
Finns det någon orsak till att dessa tankar dyker upp eller kommer de bara utan anledning?
Finns det en - eller flera - anledning borde man väl ta tag i den först eller åtminstone samtidigt med annan lösning.
Citera
2021-02-27, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Om inte leva längre är alternativet,skulle jag köra på ect,eller pröva ketamin behandling.ketamin först,sen ect om inte ketaminet funkar

Men hur lyckas man få det ens? Vet du?
Citera
2021-02-27, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Finns det någon orsak till att dessa tankar dyker upp eller kommer de bara utan anledning?
Finns det en - eller flera - anledning borde man väl ta tag i den först eller åtminstone samtidigt med annan lösning.

Depression. Igen. Ingenting är roligt, ingenting går att stå ut med ens. Bara försöker få tiden att gå tills jag får sova. Hatar mig själv, föraktar mig själv, skadar mig själv.
Citera
2021-02-27, 20:47
Medlem
Du är ju bipolär, enligt tidigare inlägg. Hur medicinerar du för det?
Citera
2021-02-27, 20:49
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Men hur lyckas man få det ens? Vet du?

Jag har varit med om att ge det till gravt deprimerade patienter på iva avdelning. Så det förekommer. Har hört om nässpray. Fråga din läkare.

Har du rätt behandling för din bipolaritet? Stämningsreglerare? Är själv bipolär och tid innan jag hittade rätt.
Citera
2021-02-27, 20:52
Medlem
Citat:
Jag har självmordstankar och mår inte bra alls. Det enda som hjälpt förut är ect men jag får svåra minnesluckor. Finns det verkligen inget annat alternativ? Jag orkar inte mer.
Får du självmordstankar pga att du är deprimerad eller beror det på något annat som tex outhärdlig ångest.

Jag hade grava självmordstankar förr pga grav och handikappande ångest. Detta botade doktorn med 4 mg Iktorivil per dygn.

ECT är inte nyttigt i längden. Känner flera som har fått svåra minnestörningar för livet pga det och den antidepressiva effekten är kortvarig.
Citera
2021-02-27, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har varit med om att ge det till gravt deprimerade patienter på iva avdelning. Så det förekommer. Har hört om nässpray. Fråga din läkare.

Har du rätt behandling för din bipolaritet? Stämningsreglerare? Är själv bipolär och tid innan jag hittade rätt.

Har lamictal och abilify som stämningsstabiliserande.
Nästan aldrig hypoman. Depressionerna fortsätter och blir bara värre för varje gång. Min läkare är borta tills vidare. Har en kontaktperson till men hon är också borta tills vidare.
Citera
2021-02-27, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Får du självmordstankar pga att du är deprimerad eller beror det på något annat som tex outhärdlig ångest.

Jag hade grava självmordstankar förr pga grav och handikappande ångest. Detta botade doktorn med 4 mg Iktorivil per dygn.

ECT är inte nyttigt i längden. Känner flera som har fått svåra minnestörningar för livet pga det och den antidepressiva effekten är kortvarig.

De läkare jag har haft har varit skräckslagna för benso men älskat lyrica. Jag har både depression och diverse ångestdiagnoser men jag tror att depressionen är det största problemet.
Citera
2021-02-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du är ju bipolär, enligt tidigare inlägg. Hur medicinerar du för det?

Lamictal, abilify, venlafaxin, lyrica plus diverse vid behovsmediciner.
Citera
2021-02-27, 21:00
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Har lamictal och abilify som stämningsstabiliserande.
Nästan aldrig hypoman. Depressionerna fortsätter och blir bara värre för varje gång. Min läkare är borta tills vidare. Har en kontaktperson till men hon är också borta tills vidare.

Sök akut. Psyk akut. Du behöver hjälp. Så här ska du inte behöva ha det. Du behöver antagligen ett antidepressivt preparat med. Och kanske läggas in. Var rädd om dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in