Citat:
Ursprungligen postat av
kamrat.123
Tack för tipsen, detta vore inte helt orimligt att göra. Sedan så vet jag att mina föräldrar inte hade brutit kontakten eller något sånt, är inte riktigt på den nivån. Men nog kommer de att bli besvikna.
Varsågod.
Nä, det är nog inte mycket mer än att du får acceptera att dina föräldrar blir besvikna då. Eller välja att leva ditt liv efter vad du tror kommer göra dem nöjda.
Jag är själv politisk till höger och mina föräldrar till vänster. Jag löste det så att jag påminde dem om att samtliga av deras föräldrar var till höger, så egentligen var det de själva som var de svarta fåren och inte jag. Kanske du kan köra med samma sak, d.v.s. att dina far- och morföräldrar var höger, om de nu var det? Och var de sossar så sympatiserarade de med ett S som såg mycket annorlunda ut när de var unga på 50-60-talet under Tage Erlanders dagar. S på den tiden var mer konservativa i t.ex. invandrings och integrationspolitiken än dagens SD. Dagens SD är dessutom ganska "sossiga" i den ekonomiska politiken så det är trots allt inte någon större skillnad från vad dina föräldrar står för, även om de kanske inte ser på det just så, men du kan ju alltid informera/påminna dem om det. Om det nu blir just SD du kommer gå med i förståss.
Men du får väl fundera över om du vill ta den diskussionen nu, eller om du vill vänta något/några år. Men någon gång "måste" du nog göra det ändå. Men om det känns enklare kan du ju förståss vänta något år, de politiska partierna och deras ungdomsförbund lär garanterat finna kvar även om några år.