Citat:
Ursprungligen postat av
RullaBunke
Fast det var ju det jag menade på och vill tro, att när vi tar psykadeliska droger så öppnar vi upp sinnen som ger oss tillgång till en annan dimension, där det är möjligt för oss att se saker som vi inte ser i "nyktert" tillstånd. En sak som talar för min teori är bland annat att just se dessa "geometric patterns" är så vanligt förekommande hos folk som trippar. Så antingen får alla samma hallucination och ser just geometriska mönster, vilket vore konstigt med tanke på att alla andra hallucinationer och upplevelser brukar kunna varia enormt från person till person. Eller så kan det mycket väl vara så att det aktiverar egenskaper och sinnen som annars är avstängda, och att det helt enkelt är atomer som vi ser i dess renaste form. Ungefär som människans DNA ser ut, så är geometriska mönster atomens DNA.
Sen menar jag, vi har ju mediciner till precis allt annat, om du inte kan sova, ta en sömntablett, om du har add/adhd, ta lite amfetamin, gör rent ett sår, häll över sprit.
Så varför inte " öppna ditt 6e o 7e sinne, ta lite lsd"
Alla människor kan vara avstängda på ett eller annat sätt. Vi föds lixom nollade, sen utvecklas vi och vi utvecklar olika sinnen tills vi når en viss punkt och då är vi klara. Vore det konstigt om det fanns fler egenskaper som vi besitter men inte vet hur vi ska hantera, eller att dom ens existerar?
För länge sen grymta vi och använde kroppsspråk, sen lärde vi oss språk, prata. Om 4000 år kanske vi har förstått hur vi kan göra allt vi gör idag genom hjärnkraft och telepati, och skrattar åt hur dumma den "moderna människan" homosapiens var.
Vi har antagligen inte ens lyckats förstå hälften av våra egenskaper och /eller få ut hälften av våran kapacitet.
Ja, jag tror vi menar ungefär samma sak. Det blir problem när man ska försöka beskriva det med ord, våra tredimensionella sinnen och ord räcker inte till. Det är som Jesus säger: "När man talar om Gud måste man tala i liknelser".
Eftersom det inte går att beskriva måste var och en uppleva det själv, och personligen tror jag att det är viktigt att alla någon gång i livet gör det.