2021-02-26, 12:33
Medlem
Citat:
Räddningstjänsten larmades vid 16-tiden på torsdagen till en brand i en flerfamiljsfastighet på Billerudsgatan. Den eld som släcktes i en källare misstänks vara anlagd.
https://www.saffletidningen.se/2021/02/25/brand-i-kallare-misstanks-vara-anlagd/

Det aktuella huset ligger oroväckande nära kåken som brann för något år sen och en man miste livet i. Har vi en pyroman i farten här i Säffle? Räddningstjänsten gjorde i detta fallet ett ypperligt arbete att snabbt vara på plats och släcka branden.
Citera
2021-10-20, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterhogermupp
https://www.saffletidningen.se/2021/02/25/brand-i-kallare-misstanks-vara-anlagd/

Det aktuella huset ligger oroväckande nära kåken som brann för något år sen och en man miste livet i. Har vi en pyroman i farten här i Säffle? Räddningstjänsten gjorde i detta fallet ett ypperligt arbete att snabbt vara på plats och släcka branden.

Ja, det går ju en del rykten i Säffle att en brud satte eld på lägenhetshuset där en man dog. Samt eldat upp flera bilar osv osv
Citera
2021-10-20, 11:10
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Namn på denna? Utgår från att tipset/ryktet är överlämnat till farbror blå
Citera
2021-11-07, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Ja, det går ju en del rykten i Säffle att en brud satte eld på lägenhetshuset där en man dog. Samt eldat upp flera bilar osv osv

Jag har tidigare bott i Säffle och hade bekant som bodde i det lägenhetshuset en dog i.. och då var de flera som pekade ut ett par som tidigare bott på den adressen och de uppgifter jag fått så vet både polis och utredare från fastighetsbolaget om dessa . Men tydligen svårt att binda bevisen . Men detta par ska ha haft dispyt med vaktmästaren veckan innan branden och som du skriver så går det rykten om att hon gillar sätta eld på återvinnings stationer m.m och detta par ska tydligen trakasserat flera av grannarna och killen gillar tydligen skriva med småtjejer på snap.. om jag säger att tjejens initialer är S.J och killens initialer A.W tänker vi på samma?
Citera
2021-11-13, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kos79
Jag har tidigare bott i Säffle och hade bekant som bodde i det lägenhetshuset en dog i.. och då var de flera som pekade ut ett par som tidigare bott på den adressen och de uppgifter jag fått så vet både polis och utredare från fastighetsbolaget om dessa . Men tydligen svårt att binda bevisen . Men detta par ska ha haft dispyt med vaktmästaren veckan innan branden och som du skriver så går det rykten om att hon gillar sätta eld på återvinnings stationer m.m och detta par ska tydligen trakasserat flera av grannarna och killen gillar tydligen skriva med småtjejer på snap.. om jag säger att tjejens initialer är S.J och killens initialer A.W tänker vi på samma?

Jag vet inte vilka du tänker på, men enligt rykten Emm* Karlsso*, kallas också för Elvi*

= *a *n *s
Citera
2021-11-13, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingofwestcoast
Namn på denna? Utgår från att tipset/ryktet är överlämnat till farbror blå

Det ska det vara! Namnet finns nu i tråden.
Citera
2021-11-13, 08:18
Medlem
kingofwestcoasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Det ska det vara! Namnet finns nu i tråden.

Tack så mycket : )
Citera
2023-10-04, 13:47
Medlem
Lite långsökt kanske men polisen hade tagit igen tjej i tjugo års åldern för fyra anlagda bränder i natt. Kanske samma person det pratades om här?
Citera
2026-04-01, 20:51
Medlem
Angående branden, där en person omkom.
Det händer en hel del på den adressen.

Det bor en liten grupp personer där, som sprider falska rykten om andra personer som dom inte tycker om.

Den gruppen med personer har bott där i många år.
Det är ett återkommande mönster.

Tydligen ska personer som bott där vid tiden för branden blivit utpekade som brottslingar och påstods trakassera flera grannar.

Just nu händer samma sak igen, men ingen brand denna gången.

Det skulle ju kunna vara så att denna lilla gruppen människor har jävlats med fel personer?

Sedan att hyresvärden verkar ta parti för dessa personer, som sprider falska rykten gör naturligtvis inte saken bättre?

Hyresvärden är för övrigt dömd att betala skadestånd för förtal nu.
Citera
2026-04-02, 12:28
Medlem
Och vad har detta med branden att göra? Det verkar mest som du vill ha uppmärksamhet och trigga igång bråk med de bosatta på adressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in