2021-08-31, 16:21
Medlem
Vilka jävla idioter. Iranierna har bytt namn, från bl.a. Abdelmajid (hur fan låter det egentligen?) och det kan man ju undra om de gjort i syfte att försöka framstå som något de aldrig varit och något de aldrig kommer bli..?

Som grädde på moset har en av dem åkt dit för försök till stöld, inte en utan flera gånger. Hur jäkla oduglig får man lov att vara? Inte ens en stöld är han kapabel att lyckas med. Förbannat skräp.

Tack till E.R. för registerutdragen.
Citera
2021-08-31, 17:10
Avslutad
Jag borde inte läst hela tråden på över 300 inlägg för det fick mig att må illa. Kan inte tänka mig att de här blir friade och hoppas att åklagaren och skatteverket beslagtar allt de äger och har.
Citera
2021-08-31, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Utdrag ur belastningsregistret från de tilltalade innan våldtäkten:

Salem: https://www.docdroid.net/CjBNRmI/brottsregister-s-pdf
Nicholas: https://www.docdroid.net/gXUvkOM/brottsregister-n-pdf
Emil: https://www.docdroid.net/8m95dm4/brottsregister-e-pdf

Jag blir nyfiken- Vilka är de två personer som Ghaland-ari har besöksförbud mot 2005?
Citera
2021-09-01, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Jag blir nyfiken- Vilka är de två personer som Ghaland-ari har besöksförbud mot 2005?

Menar du vilken relation de hade till varandra? För namnen står ju
Citera
2021-09-06, 13:56
Medlem
primu[s]®s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel

Frida som står med i texten var ju en ex-flickvän som han försökte styra och ställa med. När hon inte vilka följa hans stenåldersregler (bl.a. klädsel och vara utomhus) så misshandlade/trakasserade han henne och hennes nya(?) och fick besöksförbud. (I alla fall vad jag fick förklarat av lokala personer som är ITK i Mariestad)
Senast redigerad av primu[s]® 2021-09-06 kl. 14:12.
Citera
2021-09-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av primu[s]®
Frida som står med i texten var ju en ex-flickvän som han försökte styra och ställa med. När hon inte vilka följa hans stenåldersregler (bl.a. klädsel och vara utomhus) så misshandlade/trakasserade han henne och hennes nya(?) och fick besöksförbud. (I alla fall vad jag fick förklarat av lokala personer som är ITK i Mariestad)

Tack för svaret. Jag anade att det skulle vara något sådant.
Citera
2021-09-07, 16:47
Medlem
De verkar vara släppta enligt lokaltidningen. Kan dock inte läsa artikeln, men någon annan kanske kan citera något?

https://www.mariestadstidningen.se/2021/09/07/valdtaktsmalet-i-hovratten-mannen-slapps-fria/
Citera
2021-09-07, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko
De verkar vara släppta enligt lokaltidningen. Kan dock inte läsa artikeln, men någon annan kanske kan citera något?

https://www.mariestadstidningen.se/2021/09/07/valdtaktsmalet-i-hovratten-mannen-slapps-fria/
Oj, nu är alla tre på fri fot, då kanske det blir en friande dom?
Citera
2021-09-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Oj, nu är alla tre på fri fot, då kanske det blir en friande dom?

Eller sänkt straff och att de då suttit av tiden i häktet redan.
Citera
2021-09-07, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullskridsko

Göta hovrätt har fattat ett häktningsbeslut i våldtäktsmålet, där tre män misstänks ha våldtagit en kvinna på en sammankomst i Mariestad.
Hovrättens beslut är att de två i tingsrätten dömda männen ska släppas på fri fot i väntan på dom.

Våldtäktsmålet avgjort i Göta hovrätt: Dom om två veckor
Två av männen dömdes i juni till tre års fängelse för våldtäkt. En friades.

Göta hovrätts beslut i häktningsfrågan ger indikationer om hur bedömningen kommer bli målet.

Lars Hurtig, advokat till en av männen, är nöjd.FOTO: PROCESS ADVOKATBYRÅ
Lars Hurtig, advokat till en av männen, meddelade att hans klient var lättad.

– Spontant är känslan, äntligen blev det rätt. Min klient har haft en tuff tid sedan i februari och det har fått stora konsekvenser i hans liv.

Det lär bli tal om skadestånd för den tid männen suttit häktad sedan i februari.

– Absolut, men det är praxis och inget kontroversiellt.

Åklagare Hampus Sabel inväntar hovrättens dom den 20 september.FOTO: ROLAND SVENSSON, ARKIVBILD
Åklagaren Hampus Sabel höll en låg profil dagen efter förhandlingen tog slut. Han inväntar nu hovrättens domslut den 20 september.

Dök det upp några nya grejor i hovrätten jämfört med tingsrättssförhandlingen?

– Nej, det skulle jag inte vilja säga att det gjort. Det har åberopats ny bevisning, men det har mest varit bevisning som utvecklat och förtydliga saker som man pratat om i tingsrätten, säger åklagaren Hampus Sabel.

Våldtäktsmålet: Vill ha tuffare straff för övergreppen
Försvaret har även åberopat egna uppgifter från en privat rättsläkare.
Vad handlar det om för grejor?

– Jag kan inte gå in på det i detalj, men man har diskuterat en viss webbhistorik och sådana här saker. Då har jag åberopat ytterligare bevisning i den delen för att förtydliga vissa saker. Försvaret har även åberopat egna uppgifter från en privat rättsläkare.

– Det här är saker som diskuterats även i tingsrätten, inget är helt nytt, utan det är bara att man från båda håll fört fram ytterligare bevisning i de delarna, berättar Hampus Sabel.

Fängelse för våldtäkt
Finns det någon ny bevisning mot mannen som frikändes i tingsrätten?

– Nej, det är inget nytt. Det handlar bara om att jag vill att Göta hovrätt gör en annan bedömning än tingsrätten.
Citera
2021-09-07, 21:21
Medlem
Det var ju synd men rätt väntat tycker jag efter att ha läst domen från TR.
Citera
2021-09-08, 10:25
Medlem
Dom faller 20 september om 12 dagar, bara att se hur det blir då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in