2021-05-22, 11:54
Medlem
peterZiipens avatar
Otroligt usel och förutsägbar dialog i filmen. Kliché efter kliché. Man vet vad som kommer sägas innan det sagts exakt varje gång. Men vad kan man förvänta sig av Znyder...
Citera
2021-05-22, 12:22
Medlem
S.O.Stolps avatar
En av de bättre filmer jag sett i år!

Kan säga att jag i vanliga fall inte ser zombiefilmer, eller ens skräckfilmer, men jag gav den här en chans.

Man kan tycka vad man vill om handlingen men filmen är ju egentligen en heist film. Man ska sno x antal miljoner ur ett valv. Sen råkar valvet omges av zombier.

Det är bra action från början till slut och jag satt fastnaglad i 2 och en halv timme.
Citera
2021-05-22, 13:20
Medlem
sassafrass avatar
Det här var en kalkon, tyvärr. Jag trodde att Snyder skulle hitta tillbaka till sina rötter (Dawn of the Dead - utmärkt film) men icke, det här är en popcorn-rulle modell usel.

Snyder skulle behöva en mindre budget, en producent som förbjöd honom att använda CGI och någon som faktiskt kan skriva dialog (e.g., James Gunn). Att storyn är löjlig kan jag köpa, suspension of disbelief och allt det där. Men utan rapp dialog och kompetenta skådisar blir det pinsamt.
Citera
2021-05-22, 17:37
Medlem
Svampspors avatar
Som en gammal fantast av zombiefilmer blev jag ju glad att denna lite oväntat dök upp på Netflix. Zack Snyder är ju dock ganska ojämn som regissör, men jag ju gillade nyinspelningen av Dawn of the dead, så gav därför denna en chans. Filmen börjar ju lovande med en orgie av häftiga slo-mo-effekter, men vad hände sedan? Dave Bautista, som jag verkligen uppskattade i Marvelfilmerna visar här att han absolut inte klarar att bära upp huvudrollen i en film. Konkurrensen över vem som presterar sämst av övriga "skådespelarna" är annars benhård och det är väl egentligen enbart den tyske skådespelaren Matthias Schweighöfer som klarar sig hyfsat. Filmen som är för lång känns ofokuserad och stannar periodvis upp för att försöka skapa något slags djup och sentimentalitet; vilket misslyckas och resulterar i att det blir sövande tråkigt. Detta var betydligt sämre än exempelvis TV-serien The Walking dead, som jag tycker får lite oförtjänt dålig kritik. Tydligen kommer det också en TV-serie vid namn Army of the Dead: Lost Vegas, som har någon koppling till denna filmen; förmodligen om händelserna som föranledde allt.
Citera
2021-05-22, 17:54
Medlem
Yashimikitos avatar
Alltså jag trodde att den filmen skulle bli som dawn of the dead blandad med world war z.
Men den sög kuk. Jag kämpade verkligen att ta mig igenom hela filmen, mannen.

Den var dessutom väldigt lång.

Men det som verkligen gör mig förbannad. Är alla tik tok videos som florera runt nu där kvinnor gör zombie ljud ifrån sig när de hittar sin alfa lol. (vet inte ens varför ja har tik tok)
Snacka om att netflix är en apparat som styr människors beteende.

Hursomhelst Dave Bautista och Omari Hardwick var bra resten av skådespelarna var kassa speciellt helikopter mankvinnan eller va fan hon är. Och för att inte nämna så blev man arg på kassavalvs bögen i filmen, helt seriöst varför var han ens med.

Zombie tigern var bra, men ändå överdrivet, filmen verkade försöka liklna guardians of the galaxy fast med zombies.

Jag kommer aldrig glömma den känslan jag fick när jag för första gången såg dawn of the dead från 2004. Den gav mig gåshud.

Kan inte fatta att jag vänta på att få se den

Om någon erbjöd mig 200 mille för att se om den så skulle jag tacka nej.
Citera
2021-05-23, 21:32
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Otroligt dålig film. Detta är alltså den andra filmen baserad på en originalidé från Zach Snyder efter Sucker Punch och det märks. Zach duger till att filma men manus och idé ska han fan inte röra.

Platityder och det mest trötta klichéer. Gigantiska manusluckor. Tråkiga karaktärer som drar fötterna efter sig trots att en atombomb kommer smälla av inom en timma. Skrattade hjärtligt när någon random kvinna som Bautista tydligen gillade fick nacken avvriden och när Zombiedrottningens huvud träffade marken. Karaktärer som tror att 10min avstånd från en atombomb kommer rädda dom?! En film fylld av idioter som dör för att dom är idioter. Train to Busan 2: Peninsula har exakt samma premiss och lyckas trots att det vara en dålig film vara mer underhållande än det det här haveriet. Znyder fan-boys är fan värre än Nolan-fan boys. Fy fan...
Citera
2021-05-23, 21:48
Medlem
Fan då. Det började så bra.. Dawn of the dead (04) är ju ett mästerverk, men detta blev ännu en ZnyderFlopp.
Jag anser att zombiefilmer ska utspela sig när samhället är på gränsen till kollaps, tyvärr var det ännu apokalypsfilm.
Citera
2021-05-24, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl

Premiär i Maj på Netflix.

Härlig film som verkligen följer Netflix profeministiska inriktning!

Kvinnor är de tuffaste och en röker cigarr! Inte en scen utan att män tillrättavisas! Kan det bli bättre?

Den tuffaste mannen i filmen ser ut som han fötts med Zika-virus! Mycket bra Netflix!
Citera
2021-05-24, 23:16
Medlem
carminaburanas avatar
fy satan vilken skit det var. 2/10.

Börjar skitkasst, med överkorkade armefolk som nån tydligen beordrat att transportera det aboslut viktigaste och farligaste som finns. Precis samma idiotpremiss som i Prometheus. Usel story, usla skådisar (förutom Bautista), usel dialog, usel klippning, usla "zombies", nä det här var ett bottenskrap jag inte förväntade mig. Fick sitta med skämskudden 90% av filmen. Ren smörja.
Senast redigerad av carminaburana 2021-05-24 kl. 23:20.
Citera
2021-05-26, 16:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Jävla skit alltså! Här hade man sett fram emot en bra Z-rulle och resultatet blev det här! Jävla usla skådisar, jävla usel story, jävla uselt filmat Jävla uselt allt!
Citera
2021-05-28, 23:35
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Hade också hyfsat höga förväntningar men det var en tämligen trött zombierulle utan hjärta.
Citera
2021-06-01, 06:58
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Ska se den här filmen idag. Har inga större förhoppningar, men jag hoppas på en stunds underhållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in