2023-06-28, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Nu i sommartider vill jag ha lite läskande gingroggar. Börjar med en slags gin och grappo, gjord på Alkoholfri Lonkero och Ekobryggeriets gin. Den var väl sådär, hoppades att den skulle smaka mer som en traditionell gin och grappo än den gör, för den smakar mest bara lite citruslemonad och enbär.

Nästa grogg blir gin och fläder.
Testa rekorderlig päroncider som virke
Citera
2023-06-30, 17:12
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajenihavet
Testa rekorderlig päroncider som virke

Vad har du för sprit till det?

Dricker Gin Mule nu. Ekobryggeriets gin och Ginger Joe Ginger Beer. Ekobryggeriet är ett hyggligt budgetgin, men Ginger Joe är den ginger beer som jag gillat minst hittills. Ginger Joe är lite för mesig och smakar lite för sött, gillar Ginger Beer som är så stark att man hostar till när man ska dricka det och som man får halsbränna av efter ett par groggar (även om jag hatar själva halsbrännan).

Listan på Ginger Beers som är godast till en Gin Mule.

1. Belvoir Fruit Farm
2. EMD Bräu
3. Fever Tree
4. Fentimans
5. Ginger Joe

Ginet ska helst vara kraftfullt och med hög alkoholhalt. Tycker Ozzys 47% gin varit bäst hittills.
Citera
2023-06-30, 18:11
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Gin och fläder på Zeroh! fläder och ciron-saft och Ekobryggeriets gin. Mycket is! Läskande som fan i värmen!
Citera
2023-07-01, 18:22
Medlem
Citat:
Gin och fläder på Zeroh! fläder och ciron-saft och Ekobryggeriets gin. Mycket is! Läskande som fan i värmen!
den låter go den
Citera
2023-07-02, 13:59
Medlem
Citat:
Vad har du för sprit till det?

Dricker Gin Mule nu. Ekobryggeriets gin och Ginger Joe Ginger Beer. Ekobryggeriet är ett hyggligt budgetgin, men Ginger Joe är den ginger beer som jag gillat minst hittills. Ginger Joe är lite för mesig och smakar lite för sött, gillar Ginger Beer som är så stark att man hostar till när man ska dricka det och som man får halsbränna av efter ett par groggar (även om jag hatar själva halsbrännan).

Listan på Ginger Beers som är godast till en Gin Mule.

1. Belvoir Fruit Farm
2. EMD Bräu
3. Fever Tree
4. Fentimans
5. Ginger Joe

Ginet ska helst vara kraftfullt och med hög alkoholhalt. Tycker Ozzys 47% gin varit bäst hittills.

Gin, sort spelar mindre roll men jag skulle inte slösat ngn fining när den ska blandas m päroncider. Vill man inte ha det fullt lika sött så blanda med en torrare cidersort. Men gärna en cider med alkohol ska väl tilläggas.
Citera
2023-07-02, 16:54
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterboras0333
den låter go den

Den satt fint!

Citat:
Gin, sort spelar mindre roll men jag skulle inte slösat ngn fining när den ska blandas m päroncider. Vill man inte ha det fullt lika sött så blanda med en torrare cidersort. Men gärna en cider med alkohol ska väl tilläggas.

Ska testa någong gång. Har du blandat med äppelcider också?
Citera
2023-07-03, 23:00
Medlem
Citat:
Den satt fint!

Ska testa någong gång. Har du blandat med äppelcider också?
Nä. Jag föredrar päron. Fast flädercider borde egentligen va bättre
Citera
2023-07-04, 16:27
Medlem
Mr.Pizzarellis avatar
Ledig ifrån jobbet i morgon så då får det bli en grogg eller två i afton.

Hade en kvarting med Captain Morgan spiced gold i barskåpet så den är lagd på nedkylning i frysen så det får bli att plocka upp den om nån timma och ta sig ett par stadiga rom och cola.
Citera
2023-07-07, 19:11
Medlem
Ollonbos avatar
Citat:

Håller med, kan rekommendera Gin & Zeroh Fläder & Citron.
Min veckans grogg också!
Citera
2023-07-08, 17:15
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Nä. Jag föredrar päron. Fast flädercider borde egentligen va bättre

Ja, gin funkar ju väldigt bra med fläder.

Ikväll är det Biostilla Gin och Fanta Lemon Zero som gäller. Gott det med, länge sedan sist också.
Citera
2023-07-08, 17:39
Medlem
Enzymes avatar
Jag kör en specialare. Rom och cola men jag brukar slå i lite punsch också. Tycker det blir klockrent
Citera
2023-07-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ja, gin funkar ju väldigt bra med fläder.

Ikväll är det Biostilla Gin och Fanta Lemon Zero som gäller. Gott det med, länge sedan sist också.
Fanta lemon är divine men inte zero hua 😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in