• 1
  • 2
2021-02-24, 18:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Snarare människor som i sitt missbruk inte vet var de är.

Kanske kan finnas sådana också. Men det tjogutal personer jag fått nys om genom åren som antingen saknar adress eller haft en postadress har antingen suttit inne då eller varit kriminella lurendrejare med kronkalle i hälarna.
Citera
2021-02-24, 19:33
Medlem
zuperzums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kanske kan finnas sådana också. Men det tjogutal personer jag fått nys om genom åren som antingen saknar adress eller haft en postadress har antingen suttit inne då eller varit kriminella lurendrejare med kronkalle i hälarna.

Vad är det här för dravel. Det finns hur mångas som helst som hamnar i kläm pga det här. Alla varken kan eller har lust att pumpa in mångmilljonbelopp på boende där de inte är säkra på att de kommer att bo någon längre tid. Då får det många gånger bli alternativa bostadsalternativ, vilka man allt som oftast inte kan folkbokföra sig på, såsom på vandrarhem eller runt hos olika bekanta etc. Av någon konstig anledning går det varken att folkbokföra sig på postbox eller i kommun rakt av. Jag har svårt att se vilka fördelar man har överhuvudtaget av att inte ha folkbokföringsadress.
Citera
2021-02-24, 19:36
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuperzum
Vad är det här för dravel. Det finns hur mångas som helst som hamnar i kläm pga det här. Alla varken kan eller har lust att pumpa in mångmilljonbelopp på boende där de inte är säkra på att de kommer att bo någon längre tid. Då får det många gånger bli alternativa bostadsalternativ, vilka man allt som oftast inte kan folkbokföra sig på, såsom på vandrarhem eller runt hos olika bekanta etc. Av någon konstig anledning går det varken att folkbokföra sig på postbox eller i kommun rakt av. Jag har svårt att se vilka fördelar man har överhuvudtaget av att inte ha folkbokföringsadress.
Det där med radmatning är inte riktigt din grej?
Citera
2021-02-24, 19:38
Medlem
zuperzums avatar
Citat:
Det där med radmatning är inte riktigt din grej?
Va?
Citera
2021-02-24, 19:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Förstod du inte vad jag skrev eller? Vad menar du med att många hamnar i kläm? För vad?

Om man under en kortare tid bor alternativt så har man ofta inte INGEN folkbokföringsadress eller en postbox som det.

Jag tror inte heller det finns särskilt många fördelar med att inte ha en folkbokföringsadress, såvida man inte vill gömma sig för folk eller kronkalle.
Citera
2021-02-24, 19:50
Medlem
constants avatar
Citat:
Va?
Förstår du inte?

Radmata så blir det enklare att läsa.
Senast redigerad av constant 2021-02-24 kl. 19:52.
Citera
2021-02-24, 19:55
Medlem
zuperzums avatar
Citat:
Förstår du inte?

Inte intresserad. Chatta med någon annan.
Senast redigerad av zuperzum 2021-02-24 kl. 19:58.
Citera
2021-02-24, 19:57
Medlem
zuperzums avatar
Citat:
Förstod du inte vad jag skrev eller? Vad menar du med att många hamnar i kläm? För vad?

Läs trådstart.
Senast redigerad av zuperzum 2021-02-24 kl. 20:06.
Citera
2021-02-24, 20:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Läs trådstart.

Har gjort det två gånger. Exemplet handlar om en 60-årig man. Lite svårt att se att han skulle hamna i kläm eller att han inte självmant har valt att ha det så.
Citera
2021-02-24, 20:06
Medlem
zuperzums avatar
Citat:
Har gjort det två gånger. Exemplet handlar om en 60-årig man. Lite svårt att se att han skulle hamna i kläm eller att han inte självmant har valt att ha det så.

En person som är 60 har kanske inte lika lätt för att "bara skriva sig hos sina päron" som andra om han hittar tillfällig sysselsättning någonstans. Vilket "tipset" oftast blir. Trådstart efterfrågar vilka nackdelar avsaknaden av folkbokföringsadress kan ha. Intressant tycker jag. Hur fungerar det med pensionen?
Senast redigerad av zuperzum 2021-02-24 kl. 20:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in