Citat:
Ursprungligen postat av
Doraemon-FTW
Att hysa agg mot någon som tyranniserat ens kontinent i århundraden är inte samma sak som att slentrianhata människor för deras hudfärg. För att försoning ska bli möjlig måste förstås imperialismen upphöra och skadestånd utbetalas i stor skala. Man gottgör inte någon för århundraden av felbehandling på en dag. Det är en process som tar - och måste få ta - tid. Afrikanerna har all rätt att vara arga på oss.
Du är fan helt jävla dum i huvudet, på riktigt alltså.
Med din logik har jag all rätt att vara arg och rasisthata både svenskar och danskar för det de nationerna gjort mot Skåne!
Jag vill ha pengar av Sverige och Danmark för att för flera hundra år sedan slogs de på mina förfäders mark och bla tvingade dem att lära sig svenska.
Typisk idiot som du ”något hände förr i tiden därför har jag, som aldrig påverkats av händelsen eller var med och skapade händelsen, skyldighet att betala, buga och bocka för ättlingarna för de som var på andra sidan av den historiska händelsen”
Om du nu förespråkar mångkulturella samhällen utan artificiella gränser (såsom en annan användare citerade dig på), så har du ju verkligen ett kontraproduktivt synsätt att nå ditt ideala samhälle. Dvs en grupp ska ha rätt att vara arga och handla utefter den känslan gentemot en annan grupp som bara ska hålla käften och ta det.
Tar du dina mediciner?