Citat:
Ursprungligen postat av
Doraemon-FTW
Att hysa agg mot någon som tyranniserat ens kontinent i århundraden är inte samma sak som att slentrianhata människor för deras hudfärg. För att försoning ska bli möjlig måste förstås imperialismen upphöra och skadestånd utbetalas i stor skala. Man gottgör inte någon för århundraden av felbehandling på en dag. Det är en process som tar - och måste få ta - tid. Afrikanerna har all rätt att vara arga på oss.
Och där kom det, den självhatande vita mannen🙄
"Afrikanen har all rätt att vara arga på OSS"...
Vilka är oss....har du personligen gjort Afrikanen något ont....jag har det då inte....eller är det meningen att alla vita människor kollektivt ska ta ansvar för vad några har gjort....och i så fall, när tar det slut, hur långt tillbaka i historien ska det gås, ska vi kräva att andra folkslag gör detsamma, muslimernas slavhandel med östafrikaner, maya ättlingar mot aztek ättlingar, alla stamkrig i afrika som har pågått i årtusenden och pågår än idag, eller varför inte mongolerna när dom skövlade halva Europa...
Ger mig sjutton på att du är globalist, och därigenom naivt och utan att riktigt förstå det stödjer globalist stor företagen, dvs dom "nya" imperialisterna...dom storföretagen som i närhistorian och fortfarande suger ut och nyttjar små fattiga länder efter behag....
Inkludera inte mig i din skuldbeläggning av en hel ras!