2021-02-22, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaresamlaren
Det är sant eller rättare sagt det måste vara värt att leva. "Bara ryck upp dig"-inlägg svarar inte på frågan om det är värt det eller inte så det får du nog lista ut själv. Det måste ju finnas någonting du kan göra som gör livet värt att leva inom några år.

Självmordstankar är en Pandoras ask som är svår att stänga när man väl öppnat den.
Jodå, han måste rycka upp sig ur sin apati på nåt sätt!

Men han är tydligen bortom räddning ty innerst inne skyller han på samhället och farsan att att han inte lyckats få varken körkort eller tjej, allt ska bli serverat, har han ens ställt sig i bostadskön?
Hans farsa borde iaf haft vett att göra detta!

Troligen är han bara en knarkande/parasiterande spelmissbrukare som drömmer om kvick-fixar.
Senast redigerad av rantaplan 2021-02-22 kl. 03:30.
Citera
2021-02-22, 03:29
Medlem
Självmord är aldrig vägen ... enda vägen framåt är genom som man brukar säga och det stämmer. Kan vi utröna bl.a. av vittnesmål från folk som haft näradödenupplevelser. Livet är meningsfullt nomatterwhat och vi har alla signat up för att vara här av en alldeles speciell anledning. Om du avbryter nu kommer du isf ändå i nästa reinkarnation bara hamna i liknande omständigheter och med snarlik problematik så det finns egentligen ingen genväg hursomhelst. Tänkte jag kunde ge ett lite annorlunda perspektiv kanske bland allt 'tänk positivt'.

Kolla gärna in lite näradödenupplevelse-vittnesmål på youtube också, finns massor. Jag hade en själv när jag var yngre och det stämmer det som sägs kan jag intyga 👍

Ta det inte på för stort allvar, du är bra ts och det kan bara bli bättre
Lev väl mannen
Senast redigerad av Beach2021-TOPPform 2021-02-22 kl. 03:44.
Citera
2021-02-22, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnulf.den.Elfte
Nu min gode herre, råder jag dig att lyssna på lite kloka ord, som förmodligen skiljer sig från mycket annat du får höra i tråden. Jag skall till och med bjuda på mitt första inlägg med denna profil (egentligen inte mitt första, men mina övriga har blivit raderade).

Jag kan relatera till mycket av det du skriver. För ca 10 år sen, var jag i en situation av djup depression och självmordsbenägenhet. Arbetslös, orkeslös. Självkänslan var på botten, och jag hade även vissa missbrukstendenser. Jag kom till ett tillstånd av insomnia, och efter några dagars sömnlöshet, tänkte jag göra slut på detta livets outhärdlighet, med hjälp av droger. Jag, liksom många, hade föreställningen, att när man dör, så blir allting svart, och man försvinner bara. Ens medvetande upphör att existera. Logiskt eller hur?

Det trodde jag, men jag fick en uppenbarelse att så ej är fallet. Innan jag hann ta någon dödlig dos, så höjdes mitt medvetandetillstånd kraftigt och jag benådades en rad innsikter, från universums högre dimensioner, som är svåra att sätta i ord, och svåra att förstå från ett lägre medvetandes perspektiv. Detta var tydliga insikter bortom allt tvivel eller rationella åsikter. Jag insåg, att min personlighet, min självbild, är en konstruktion skapad av sinnet. Vi identifierar oss med denna konstruktion, men den är en illusjon. Vårt sanna jag, är det medvetandet som observerar alltsammans. Men vi förlorar oss i konstruktionen, som är falsk.

När kroppen dör, så dör också den falska personlighetskonstruktionen, men medvetandet lever vidare. Innsikten jag fick då, var även, att OM jag försökte ta denna utväg, så upphör inte mitt lidande, utan jag kommer förvärra min situation, och få ännu mer att jobba mig igenom, senare. Plus att jag samtidigt åsamkar väldigt mycket smärta för min omgivning, dem som bryr sig om mig.

Sen kom jag till en punkt där jag sa; Okej, jag ger upp. Allt. Jag är en hjälplös imbecil. Men vad ska jag göra då, för att ta mig ur detta lidande?

Svar från universum; "Bra. Acceptera. Du har trott att du har styrt ditt liv, att du är ansvarig i all din otillräcklighet. Men du är ett barn, omogen, lika hjälplös som alla andra, slavar till sinnets fängelse. Förlåt dig själv. Omfamna alla dina brister och fel. Älska dig själv. Det bor ett högre medvetande inom dig, som alltid har försökt hjälpa dig, vägleda dig. Men din skalle har hela tiden gått i en annan riktning. Du måste tämja ditt sinne, alla dina Jag, för att hitta och bli vägledd av din högre intelligens inombords. Då kan du leva utan rädslor, i fredfull naturlig flow med livet.

Använd denna stunden, då du var beredd att ge upp allt. Låt den bli din styrka. Om du behöver tröst, trösta dig med att du ändå kommer att dö en dag. Det kan du vara helt förvissad om. I denna stund, så bryr du dig inte om vad någon tycker om dig. Du är inte rädd för någon fysisk smärta eller obehag.
Vad finns det kvar att vara rädd för? Döden har du redan omfamnat.
Detta ditt tillstånd, är inte permanent. Men du kan ta hjälp av det och låta det vara en påminnelse, som ger dig styrka när du konfronterar rädslorna som kommer komma upp igen. Du Måste möta dem, eller fortsätta lida. Du måste övervinna ditt ego, om du vill bli fri "

Ungefär så var min upplevelse. I tiden efter började jag experimentera med att följa min intuition mer och mer. Några veckor senare fick jag ett kall, att jag skulle resa till ett ashram som jag kände till, för att där skulle jag kunna få lämplig hjälp. Jag lämnade allt och gav mig ut i det okända.
Det blev ett rejält ryck uppåt, kan man säga, och jag fick ordning på mitt liv på många sätt. Ett slags bootcamp kan man säga.
Nu säger jag inte, att den vägen är för alla, men det hjälpte mig enormt.

Lycka till i livet. Det kan ta vändningar du inte kunnat föreställa dig, till det bättre.
Det finns ingen snabb utväg, även om det kan verka så. Lösning finns i det inre, där du kan hitta en plats, ett tillstånd där du inte känner dig identifierad med något i det yttre. Inte ens din egen kropp och sinne. För du, liksom vi alla, är någonting mycket mer än så.
Från den platsen blir livet underbart. Pengar och tjejer kommer till dig lätt därifrån, fast det kommer vara sekundärt.

Bra skrivet! Var det Sadhgurus ashram du drog till? Mitt liv var också skit i Sverige, jag var hemlös då mina föräldrar sparkade ut mig på gatan. Har upplevt tillfällig svält i Sverige. Men senare började jag följa min intuition och idag bor jag i Asien och tjänar 60k sek per månad. Helt magiskt! Har ingen kontakt med någon i Sverige längre och det är jag glad för! Kommer nog aldrig återvända till eländet i Sverige.
Citera
2021-02-22, 05:45
Moderator
evilhoneys avatar
OT raderat. Notera att det är forumet Psykisk hälsa detta är postat i så givetvis är det okej att posta om sin psykiska ohälsa och sitt mående.
Rubriken är även ändrad till en som bättre beskriver frågeställningen.
//mod
Citera
2021-02-22, 05:53
Medlem
anomaligns avatar
Du har ju påbörjat en utbildning. Det är ju ett skitbra steg framåt. Just nu känns det extremt stressigt med boendesituationen och det ekonomiska, och det är helt förståeligt. Men i det stora hela är det problem som inte direkt kräver något mirakel för att lösa sig. Det går kanske att boka tid med socialsekreterare, kurator eller annan vägledare (psyk, soc etc) för rådgivning?

Jämför dig inte med andra. Andra har inte levt ditt liv. Fortsätt att kämpa. Det kan bli bättre.
Citera
2021-02-22, 07:37
Medlem
Corona-Chans avatar
Tänk efter om du verkligen vill göra den där utbildningen jag fick känslan av att du inte skötte den och då kanske den inte är rätt för dig. Annars se till att sköta den.
Inget surf, spelande eller vad du nu gör om dagarna förens att du gjort det du ska med utbildningen.

Försök att flytta från farsan så fort du kan. Skit i om du måste söka socialbidrag bara du kommer ut därifrån till något eget.

Sök minst 5 jobb i veckan. Det måste gå att få jobb inom vården eller äldreomsorgen till exempel.
Om du hittar ett jobb så flytta så nära du kan.

Bara du får ett jobb och egen bostad så kommer du att må så mycket bättre!
Tänk vad skönt det ska bli när lönen kommer in! Du som är van att leva på inget kommer att bli rik!

Tänk aldrig tanken att du ska ta livet av dig igen, du ska leva och du ska ha pengar och en brud!
Det kan du fixa om du börjar idag.

Om ett år så bor du i eget med brud och jobb, sätt igång och ge inte upp!

Sök hjälp på arbetsförmedlingen, psykolog osv. det kommer att hjälpa dig på vägen även om du inte tror det.

Vi på flashback backar upp dig!
Senast redigerad av Corona-Chan 2021-02-22 kl. 07:43.
Citera
2021-02-22, 08:08
Pengar, bostad, brudar, inflytande och piller.

Vad säger det om vår mentalitet när vi begår kulturellt självmord på grund av dessa ting och vi har individer som tar livet av sig för att de inte får ta del av det?

Vi tillåter den ideologiska, inflytelserika, drogade och attraktiva eliten att eskalera sitt missbruk och skapa en dysfunktionell kultur.

Idag så nöjer sig inte en:
- ideolog med att bara föreslå reform utan de blir fanatiker som påtvingar förändring.
- ekonomiskt oberoende person med de pengar de har utan måste ha mer.
- attraktiv person att ha sex med en individ och skaffa familj.
- drogmissbrukare med en lagom dos opioider.
- journalist med att förmedla nyheter utan de skapar nyheter.
o.s.v.

Vår kulturella natur existerar inom dynamiken mellan det enskilda och kollektiva sinnet. När kulturen är dysfunktionell så drabbas både individen och folket.
Detta är den subversiva nedåtgående spiral som är så svår att bryta och drabbar individer som trådstartaren. Han är övertygad om att det kulturella missbruket är nyckeln till sorglöshet när det istället är orsaken till hans depression.

Men hur får man någon att inse att detta är missbruk när hela samhället förhärligar och uppvärderar ideologi, pengar, kriminalitet, sex, droger och tryggt centralt leverne...?
Den missbrukande elitens makt över kulturen tar bokstavligen livet av folk.
Citera
2021-02-22, 08:28
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detardagsnu1
...Livet ska väl ändå vara gött att leva, annars kan det kvitta som man brukar säga. Men hursom, jag tackar för alla fina svar som jag fått.

Förvisso, men livet blir inte gôtt å leva av sig självt. Man får anstränga sig lite, och inse att ju gôttare man får det desto fler avundsjuka surpuppor får man stå ut med.
Som vanligt är Media en stor bov i den psykiska ohälsan som drabbar västerländska/nordiska män. Media envisas med att säga att ensam inte är stark, men det är fel. Ensam ÄR visst det stark. Jävligt stark, dessutom.
Citera
2021-02-22, 08:58
Medlem
Arnulf.den.Elftes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Bra skrivet! Var det Sadhgurus ashram du drog till? Mitt liv var också skit i Sverige, jag var hemlös då mina föräldrar sparkade ut mig på gatan. Har upplevt tillfällig svält i Sverige. Men senare började jag följa min intuition och idag bor jag i Asien och tjänar 60k sek per månad. Helt magiskt! Har ingen kontakt med någon i Sverige längre och det är jag glad för! Kommer nog aldrig återvända till eländet i Sverige.

Nej, det var inte Sadhgurus ashram. Jag väljer att inte dela vilket ashram här på flashback.
Kul att du lyckades ta dig igenom svåra förhållanden och har klarat dig bra.

Till ts; Ofta så ändrar sig perspektivet på livet enormt när man byter miljö, kommer iväg lite, träffar nya människor. Jag förstår att du inte har råd att resa just nu, och pandemisituationen gör det heller inte lätt att röra sig i världen.
Men om ett halvår kan allt vara annorlunda. Tro inte på den begränsade verklighetsbild som ditt sinne skapar. Inget är eller blir så som man föreställer sig.

Lär dig meditera. Mästra ditt sinne.

Ändra din syn på kvinnor. Fokusera mer på att lära känna dem, skapa genuin kontakt, än att bara "få ligga", det är inte en attraktiv attityd att komma med kan jag lova, och kvinnor känner av det väldigt lätt. Läs på, studera(kolla yt vidoes) om hur att bli bättre med tjejer. Öva.
Glöm tankarna på att köpa billig sex i utlandet, eller var som helst för den delen. Det är inte hälsosamt för din relation till kvinnor.
Och när man kommer ut lite i världen, och träffar mycket nya människor, så blir man ofta mycket mer självsäker vad gäller tjejer, enligt min erfarenhet. Plus att man då knappt har något att förlora, ifall man blir avvisad.
Citera
2021-02-22, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnulf.den.Elfte
Nu min gode herre, råder jag dig att lyssna på lite kloka ord, som förmodligen skiljer sig från mycket annat du får höra i tråden. Jag skall till och med bjuda på mitt första inlägg med denna profil (egentligen inte mitt första, men mina övriga har blivit raderade).

Jag kan relatera till mycket av det du skriver. För ca 10 år sen, var jag i en situation av djup depression och självmordsbenägenhet. Arbetslös, orkeslös. Självkänslan var på botten, och jag hade även vissa missbrukstendenser. Jag kom till ett tillstånd av insomnia, och efter några dagars sömnlöshet, tänkte jag göra slut på detta livets outhärdlighet, med hjälp av droger. Jag, liksom många, hade föreställningen, att när man dör, så blir allting svart, och man försvinner bara. Ens medvetande upphör att existera. Logiskt eller hur?

Det trodde jag, men jag fick en uppenbarelse att så ej är fallet. Innan jag hann ta någon dödlig dos, så höjdes mitt medvetandetillstånd kraftigt och jag benådades en rad innsikter, från universums högre dimensioner, som är svåra att sätta i ord, och svåra att förstå från ett lägre medvetandes perspektiv. Detta var tydliga insikter bortom allt tvivel eller rationella åsikter. Jag insåg, att min personlighet, min självbild, är en konstruktion skapad av sinnet. Vi identifierar oss med denna konstruktion, men den är en illusjon. Vårt sanna jag, är det medvetandet som observerar alltsammans. Men vi förlorar oss i konstruktionen, som är falsk.

När kroppen dör, så dör också den falska personlighetskonstruktionen, men medvetandet lever vidare. Innsikten jag fick då, var även, att OM jag försökte ta denna utväg, så upphör inte mitt lidande, utan jag kommer förvärra min situation, och få ännu mer att jobba mig igenom, senare. Plus att jag samtidigt åsamkar väldigt mycket smärta för min omgivning, dem som bryr sig om mig.

Sen kom jag till en punkt där jag sa; Okej, jag ger upp. Allt. Jag är en hjälplös imbecil. Men vad ska jag göra då, för att ta mig ur detta lidande?

Svar från universum; "Bra. Acceptera. Du har trott att du har styrt ditt liv, att du är ansvarig i all din otillräcklighet. Men du är ett barn, omogen, lika hjälplös som alla andra, slavar till sinnets fängelse. Förlåt dig själv. Omfamna alla dina brister och fel. Älska dig själv. Det bor ett högre medvetande inom dig, som alltid har försökt hjälpa dig, vägleda dig. Men din skalle har hela tiden gått i en annan riktning. Du måste tämja ditt sinne, alla dina Jag, för att hitta och bli vägledd av din högre intelligens inombords. Då kan du leva utan rädslor, i fredfull naturlig flow med livet.

Använd denna stunden, då du var beredd att ge upp allt. Låt den bli din styrka. Om du behöver tröst, trösta dig med att du ändå kommer att dö en dag. Det kan du vara helt förvissad om. I denna stund, så bryr du dig inte om vad någon tycker om dig. Du är inte rädd för någon fysisk smärta eller obehag.
Vad finns det kvar att vara rädd för? Döden har du redan omfamnat.
Detta ditt tillstånd, är inte permanent. Men du kan ta hjälp av det och låta det vara en påminnelse, som ger dig styrka när du konfronterar rädslorna som kommer komma upp igen. Du Måste möta dem, eller fortsätta lida. Du måste övervinna ditt ego, om du vill bli fri "

Ungefär så var min upplevelse. I tiden efter började jag experimentera med att följa min intuition mer och mer. Några veckor senare fick jag ett kall, att jag skulle resa till ett ashram som jag kände till, för att där skulle jag kunna få lämplig hjälp. Jag lämnade allt och gav mig ut i det okända.
Det blev ett rejält ryck uppåt, kan man säga, och jag fick ordning på mitt liv på många sätt. Ett slags bootcamp kan man säga.
Nu säger jag inte, att den vägen är för alla, men det hjälpte mig enormt.

Lycka till i livet. Det kan ta vändningar du inte kunnat föreställa dig, till det bättre.
Det finns ingen snabb utväg, även om det kan verka så. Lösning finns i det inre, där du kan hitta en plats, ett tillstånd där du inte känner dig identifierad med något i det yttre. Inte ens din egen kropp och sinne. För du, liksom vi alla, är någonting mycket mer än så.
Från den platsen blir livet underbart. Pengar och tjejer kommer till dig lätt därifrån, fast det kommer vara sekundärt.

Du vet ju verkligen vad du snackar om! Kudos till dig
Citera
2021-02-22, 10:30
Medlem
AreYouBacks avatar
Kom ihåg att Gud aldrig leder oss på en stiga vi inte klarar av att gå.
Citera
2021-02-22, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Kom ihåg att Gud aldrig leder oss på en stiga vi inte klarar av att gå.

På vilket sätt hjälper det ts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in