Citat:
Lättaste pengar jag har gjort på länge. Tack hassetass och fru Lundin. Jävligt sweet att jag dubblade min pos där som en sann chad. https://www.prnewswire.co.uk/news-releases/lundin-mining-to-acquire-josemaria-resources-meaningfully-increasing-copper-and-gold-growth-profile- 880764613.html
Josemaria köps upp av Lundin Mining med budet $1,6/aktie... blir ingen 10bagger nu men glad att ha dubblat insatsen.
Josemaria köps upp av Lundin Mining med budet $1,6/aktie... blir ingen 10bagger nu men glad att ha dubblat insatsen.
Fortuna silver mines verkar ha stoppat pengar i rätt ficka i Mexico och återfått sitt miljötillstånd. Även där köpte jag i förra veckan.
Den här tråden (och dess deltagare) är guld och silver. Underbart.
Som DrSvenne säger har Chile, plus Peru drabbats av röda faran. Det är därför LUMI nukas idag och därför de köper Josemaria i Argentina. Tur att jag bara har en bamsepost i JM. Kommunister stångas vi inte gärna med här i tråden.
Silver och koppar följs åt då silver är en biprodukt vid kopparproduktion. Silver kommer att behövas massor i framtiden, det tappade en stor del av sin industriella användning när fotografi och film digitaliserades.
Som inflationshedge har det absolut en funktion i fattigare länder som indien. Poor man´s gold.
Fan, i zimbabwetypländer skulle en låda kopparskrot fungera utmärkt som inflationshedge när den store ledaren adderar ett par nollor om dan på sedlarna.
Citat:
Ursprungligen postat av Norm Franz
Gold is the money of kings, silver is the money of gentlemen, barter is the money of peasants – but debt is the money of slaves.
Jag är inte gold/silverbug egentligen, men jag har en fin tung bit Aurum jag fick på posten idag.
Även om guldpriset är fastnålat vid 1800 kostade den här 1000 seketas mer än den förra.
Bor man i ett shithole country är guld mer attraktivt än om man har en hårdvaluta.