2021-02-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Klart du har en rekyl, rekylen beror väl på vikten av projektilen samt kraften bakom som skjuter i väg den.

Det första jag skrev i denna tråd var : "Jag undrar om ett luftvapen har en rekyl motsvarande kraften hos den projektil den skjuter iväg"

Missade du det?
Citera
2021-02-20, 22:16
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
??? Det var ju inte frågan... Varför är du ens i detta forum?

Men okej. Så om du har ett luftvapen som skjuter iväg en projektil på 10 ton med 10km/sek så blir det ingen rekyl?
Rekylen motsvarar exakt den slagkraft som uppstår, ditt otacksamma slan.

Nöjer du dig inte med den informationen så får du läsa på lite. chimichurri ger dig lite kryckor i ditt sökande.
Citat:
Vilken information? Ditt bidrag var värt noll. Men lev du vidare i din fantasivärld.

Så du säger också att "dubbeltriktad rekyl" i form av en fjäder inte ger någon rekyl?
Bekommer mig vanligtvis inte med slan, och nu häver jag undantaget, tagga ner och reflektera över varför du är så vansinnigt otrevlig. Sedan kan du läsa vad skribenten skriver och vidare läsa rätt vad jag skrev.
Senast redigerad av GoUoD 2021-02-20 kl. 22:24.
Citera
2021-02-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD

Nöjer du dig inte med den informationen så får du läsa på lite. chimichurri ger dig lite kryckor i ditt sökande, hejdå.

Vilken information? Ditt bidrag var värt noll. Men lev du vidare i din fantasivärld.

Så du säger också att "dubbeltriktad rekyl" i form av en fjäder inte ger någon rekyl?
Citera
2021-02-20, 22:21
Bannlyst
Citat:
Tyvärr finns det folk som tror det på detta forum
(FB) När kommer luftvapen ersätta krutvapen för jakt mm ?

Därav startade jag denna tråd.
Det finns de som tror att Jorden är platt också. Ibland får man helt enkelt finna sig i att det finns många idioter där ute som får för sig konstiga saker.

Något som dock gäller är skakningar i luftvapen som inte finns i krutvapen och som är ett besvär för kikarsikten.
Senast redigerad av Djungelbruno 2021-02-20 kl. 22:23.
Citera
2021-02-20, 22:29
Medlem
Citat:

Nöjer du dig inte med den informationen så får du läsa på lite. chimichurri ger dig lite kryckor i ditt sökande.
Bekommer mig vanligtvis inte med slan, och nu häver jag undantaget, tagga ner och reflektera över varför du är så vansinnigt otrevlig. Sedan kan du läsa vad skribenten skriver och vidare läsa rätt vad jag skrev.

Om du läser trådstarten nästa gång så slipper du känna dig förödmjukad för att du svarar yxskaft.

Kul att du stödjer chimchurris tro att Newtons tredje lag är felaktig. Du har säkerligen mycket att lära mänskligheten!

Stolpskott är vad du är!
Citera
2021-02-20, 22:30
Medlem
Finansvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Alla skjutvapen har en rekyl, mer eller mindre.
På ett luftgevär märks den knappt dock, då energin som frigörs när skottet lämnar pipan är relativt liten i förhållande till gevärets massa.

Pilbågar har ingen rekyl så varför skulle luftvapen ha det?

Endast krutvapen har rekyl.
Citera
2021-02-20, 22:31
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Om du läser trådstarten nästa gång så slipper du känna dig förödmjukad för att du svarar yxskaft.

Kul att du stödjer chimchurris tro att Newtons tredje lag är felaktig. Du har säkerligen mycket att lära mänskligheten!

Stolpskott är vad du är!
då du instinktivt envisas med att ha rätt, så ber jag dig sakligt förklara vad som är fel, istället för att visa halmstrån och så påtala varför rekyl inte motsvarar den slagkraft som uppstår.

Mest som en komplimang från mig, till dig. Öppet mål i mästrande.
Senast redigerad av GoUoD 2021-02-20 kl. 22:33.
Citera
2021-02-20, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finansvargen
Pilbågar har ingen rekyl så varför skulle luftvapen ha det?

Endast krutvapen har rekyl.

???

Pilbågar har rekyl!!!!! Testa googla ffs.
Citera
2021-02-20, 22:36
Medlem
ALLT som frigör energi, har rekyl.....
Citera
2021-02-20, 22:36
Medlem
Citat:
då du instinktivt envisas med att ha rätt, så ber jag dig sakligt förklara vad som är fel, istället för att visa halmstrån och så påtala varför rekyl inte motsvarar den slagkraft som uppstår.

Vad dillar du om?

"påtala varför rekyl inte motsvarar den slagkraft som uppstår."

Det är ju det jag sagt hela tiden. Har du börjat trolla???
Citera
2021-02-20, 22:41
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:

Citat:
Stolpskott är vad du är!

Citat:

Citat:
Vad dillar du om?

"påtala varför rekyl inte motsvarar den slagkraft som uppstår."

Det är ju det jag sagt hela tiden. Har du börjat trolla???
Tja, som sagt - jag bekommer inte med slan.

Om alla i tråden missförstår dig, så kanske du bör ändra trådens frågeställning.
Senast redigerad av GoUoD 2021-02-20 kl. 22:43.
Citera
2021-02-20, 22:42
Medlem
Citat:
Tja, som sagt - jag bekommer inte med slan.

Om alla i tråden missförstår dig, så kanske du bör ändra trådens frågeställning.

Citat:

Vad dillar du om?

Jag frågade: Jag undrar om ett luftvapen har en rekyl motsvarande kraften hos den projektil den skjuter iväg.

Du svarade: Det finns en liten minimal rekyl. Känns knappt.

Kul att du inte pratar med "slan" men svarar gång på gång idiot!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in