Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2021-02-20, 14:05
  #1
Medlem
Hej!

Som rubiken antyder undrar jag hur säkert Proton VPN är om man laddar ner illegalt (nån gång då och då ) via exemplevis torrent.

Jag använder gratisversionen om det nu har nån betydelse.

Själva hävdar de hög säkerhet och sekretess, men skulle vara intressant att veta era åsikter.

Tack!
Citera
2021-02-20, 14:14
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Denna tjänst är dock väldigt begränsad och ger bara tillgång till tre länder, en samtidig uppkoppling samt lägre hastighet. Det finns bättre VPN men kostar någon tjugolapp i månaden.
Citera
2021-02-20, 14:21
  #3
Medlem
Okej. Men bortsett från de begränsningar du nämnde, hur är själva säkerheten?
Citera
2021-02-20, 14:43
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doogi23
Hej!

Som rubiken antyder undrar jag hur säkert Proton VPN är om man laddar ner illegalt (nån gång då och då ) via exemplevis torrent.

Jag använder gratisversionen om det nu har nån betydelse.

Själva hävdar de hög säkerhet och sekretess, men skulle vara intressant att veta era åsikter.

Tack!

Tror inte det går att köra torrent på gratisversionen.
Citera
2021-02-20, 16:53
  #5
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doogi23
Hej!

Som rubiken antyder undrar jag hur säkert Proton VPN är om man laddar ner illegalt (nån gång då och då ) via exemplevis torrent.

Jag använder gratisversionen om det nu har nån betydelse.

Själva hävdar de hög säkerhet och sekretess, men skulle vara intressant att veta era åsikter.

Tack!

Varför betalar man en VPN när streamingtjänsterna kostar samma summa.
Citera
2021-02-20, 16:59
  #6
Medlem
Integritetsmässigt så är OVPN det självklara valet. De vann nyligen ett rättsfall där det fastslogs att de inte hade någon möjlighet att koppla kund till IP.
Citera
2021-02-20, 17:51
  #7
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seidel
Integritetsmässigt så är OVPN det självklara valet. De vann nyligen ett rättsfall där det fastslogs att de inte hade någon möjlighet att koppla kund till IP.
AzireVPN har exakt samma struktur på sina servrar, för en bråkdel av priset.
Citera
2021-02-20, 17:53
  #8
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Varför betalar man en VPN när streamingtjänsterna kostar samma summa.
Antagligen för att en bråkdel av innehållet finns att streama jämfört med att tanka ner skiten.
Citera
2021-02-20, 18:12
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
AzireVPN har exakt samma struktur på sina servrar, för en bråkdel av priset.
Jag vet inte om Azire är 'bevisade i rätten' på samma vis som OVPN, men det ser onekligen lovande ut. Får kanske pröva på eventuellt. Tack för tipset!
Citera
2021-02-20, 21:54
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Denna tjänst är dock väldigt begränsad och ger bara tillgång till tre länder, en samtidig uppkoppling samt lägre hastighet. Det finns bättre VPN men kostar någon tjugolapp i månaden.

Nyfiken vilka du rekommenderar istället som kostar det priset?
Citera
2021-02-21, 01:09
  #11
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Antagligen för att en bråkdel av innehållet finns att streama jämfört med att tanka ner skiten.

Kallar man folks hårda jobb för skit så kan man gott vara utan

Finns väll ingen utgivare som inte är ansluten till en streamingtjänst numera.
Betala ljusskygga VPN leverantörer samma summa som upphovsrättsägaren för att protetstera att upphovsrättsägaren inte ger bort sitt material gratis.. idioti
Citera
2021-02-21, 12:40
  #12
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Kallar man folks hårda jobb för skit så kan man gott vara utan

Finns väll ingen utgivare som inte är ansluten till en streamingtjänst numera.
Betala ljusskygga VPN leverantörer samma summa som upphovsrättsägaren för att protetstera att upphovsrättsägaren inte ger bort sitt material gratis.. idioti
95% av allt på Netflix är totalt bajs. Det kan alla som någonsin använt Netflix vittna om.

Vill du få guldkornen från samtliga tjänster, måste du betala för samtliga tjänster. I praktiken blir det väl närmare 400 kronor i månaden, och även då kommer du få se programmen avsevärt senare än om du hade sett dem "live" på TV i många fall. Säsong 8 av Blacklist är klar nu, och kommer upp på Netflix i november. Hur kul är det? Speciellt då du riskeras att utsättas för spoilers.

Och om du piratar, ja då kan du se avsnittet dagen efter de sänts i USA. Helt gratis. Släng på en VPN för 40 kronor i månaden om du vill vara extra säker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback