Citat:
Ursprungligen postat av
Parasolltroll
Nio häktade för tillverkning och försäljning av narkotikaklassade dopingmedel. Såldes bl a via Darknet, både inom och utom landet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/chefer-pa-bemanningsforetag-haktade-i-dopingharva
Bemannings- och rrkryteringsföretag har använts som täckmantel och två av de häktade ska vara höga chefer i företaget.
Nån som vet mer? Adresser, namn??
Tyvärr inga adresser som jag känner till, offentligt.
Däremot blev det en husrannsakning för några veckor sedan i Angered. 6 poliser, 5 män och en ung kvinna i en lgh.
Kvinnan fördes bort. Så nu är det lugnt i huset. Lgh är tom nu. Står två bilar utanför som renoverar.
En hel del knarkgrejor i trappan, hasch, tramadol, något brunt i stanniol med en massa små hål i.
Vet inte om detta har med saken att göra...
"Spaningarna mot männen inleddes efter årsskiftet och idag häktades de och ytterligare två män som ska ha stått för tillverkning och paketering i en lägenhet i Angered."