2021-02-18, 19:39
  #1
Medlem
Parasolltrolls avatar
Nio häktade för tillverkning och försäljning av narkotikaklassade dopingmedel. Såldes bl a via Darknet, både inom och utom landet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/chefer-pa-bemanningsforetag-haktade-i-dopingharva

Bemannings- och rrkryteringsföretag har använts som täckmantel och två av de häktade ska vara höga chefer i företaget.

Nån som vet mer? Adresser, namn??
Citera
2021-02-18, 20:52
  #2
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Nio häktade för tillverkning och försäljning av narkotikaklassade dopingmedel. Såldes bl a via Darknet, både inom och utom landet.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/chefer-pa-bemanningsforetag-haktade-i-dopingharva

Bemannings- och rrkryteringsföretag har använts som täckmantel och två av de häktade ska vara höga chefer i företaget.

Nån som vet mer? Adresser, namn??

Tyvärr inga adresser som jag känner till, offentligt.
Däremot blev det en husrannsakning för några veckor sedan i Angered. 6 poliser, 5 män och en ung kvinna i en lgh.
Kvinnan fördes bort. Så nu är det lugnt i huset. Lgh är tom nu. Står två bilar utanför som renoverar.
En hel del knarkgrejor i trappan, hasch, tramadol, något brunt i stanniol med en massa små hål i.
Vet inte om detta har med saken att göra...

"Spaningarna mot männen inleddes efter årsskiftet och idag häktades de och ytterligare två män som ska ha stått för tillverkning och paketering i en lägenhet i Angered."
Citera
2021-02-18, 21:39
  #3
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Tyvärr inga adresser som jag känner till, offentligt.
Däremot blev det en husrannsakning för några veckor sedan i Angered. 6 poliser, 5 män och en ung kvinna i en lgh.
Kvinnan fördes bort. Så nu är det lugnt i huset. Lgh är tom nu. Står två bilar utanför som renoverar.
En hel del knarkgrejor i trappan, hasch, tramadol, något brunt i stanniol med en massa små hål i.
Vet inte om detta har med saken att göra...

"Spaningarna mot männen inleddes efter årsskiftet och idag häktades de och ytterligare två män som ska ha stått för tillverkning och paketering i en lägenhet i Angered."
Aha, tror ifs det finns fler än en lgh i Angered där det finns staniol men det kan ju ha ett samband.
Citera
2021-02-19, 00:16
  #4
Medlem
Felinformerad men så ber så hemskt mycket om ursäkt. Nya ryktet som verkar stämma med lyxbilar och bemanning. https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/stockholmarens-galna-bilk%C3%B6p-med-helikopter-i-uddevalla-1.6176013
Citera
2021-02-19, 00:22
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almostfejmos
Felinformerad men så ber så hemskt mycket om ursäkt. Nya ryktet som verkar stämma med lyxbilar och bemanning. https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/stockholmarens-galna-bilk%C3%B6p-med-helikopter-i-uddevalla-1.6176013

Vad är du för luffare?

Joe sitter redan för våldtäkt.

Han hade en bilförmedling, inte bemanning.
Citera
2021-02-19, 02:30
  #6
Medlem
Borde vara svenskar. Orcherna klarar nog inte ens FS-inloggningen och än färre skapa en shop där.
Citera
2021-02-19, 14:29
  #7
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Tyvärr inga adresser som jag känner till, offentligt.
Däremot blev det en husrannsakning för några veckor sedan i Angered. 6 poliser, 5 män och en ung kvinna i en lgh.
Kvinnan fördes bort. Så nu är det lugnt i huset. Lgh är tom nu. Står två bilar utanför som renoverar.
En hel del knarkgrejor i trappan, hasch, tramadol, något brunt i stanniol med en massa små hål i.
Vet inte om detta har med saken att göra...

"Spaningarna mot männen inleddes efter årsskiftet och idag häktades de och ytterligare två män som ska ha stått för tillverkning och paketering i en lägenhet i Angered."
De är inte häktade i Uddevalla. Kan det vara i Gbg?
Citera
2021-02-19, 14:45
  #8
Medlem
Parasolltrolls avatar
"Polisen bedömer att två av de misstänkta, en från Uddevalla, en från Kungälv, är styrande i ett nätverk av försäljare.

Polisen började spana på de båda männen efter årsskiftet och tror att ärendet kan växa ännu mer under utredningen."
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/fyra-h%C3%A4ktade-i-dopningsh%C3%A4rva-1.41711393
Citera
2021-02-19, 23:56
  #9
Bannlyst
Ingen som vet något? Många häktade, någon måste ju veta?
Citera
2021-02-21, 03:27
  #10
Bannlyst
Helt dött?
Ett av de största beslagen, ingen vet något?

Någon måste ju veta om personen på bemmaningsföretaget? Ryktet går alltid på företag.
Citera
2021-02-21, 09:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael.001
Helt dött?
Ett av de största beslagen, ingen vet något?

Någon måste ju veta om personen på bemmaningsföretaget? Ryktet går alltid på företag.

Ja, för het potatis? Vilka sådana företag finns i Uv, om man öppnar nystan.... Min tanke flyger ostyrt till bemanningsföretaget vars anställda (föredetta!) visat sig vara olika sorters missbrukare

(FB) 2020-09-04, Misstänkt mord Kungsgatan 74c i Trollhättan
Citera
2021-02-23, 17:58
  #12
Bannlyst
Har mål nr om någon kan begära ut dagbok?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in