2021-02-18, 21:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGeeky
Just den här lektionen handlade ju om att eleverna skulle få välja fritt vad de ville laga för mat inom den gemensamma budgeten de hade. Att den här grabben uppenbart redan visste hur man kokade ägg eller stekte mamma scans köttbullar verkar lärarna skita fullständig i.

Välj gärna själv, så länge du väljer något som vi vill att du ska välja. Rent hyckleri med andra ord. Grabben borde uppmuntras istället för att dumförklaras av läraren.
Kanske läraren kunde varit (eller så var läraren det) tydligare med kriterierna för elevernas önskemål redan från början?

Vad jag förstår har du bara hört den ena sidan av vad som verkligen hände.
Citera
2021-02-18, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kanske läraren kunde varit (eller så var läraren det) tydligare med kriterierna för elevernas önskemål redan från början?

Vad jag förstår har du bara hört den ena sidan av vad som verkligen hände.

Tar inte den här grabben för någon som överdriver på något sätt utan han är snarare väldigt hövlig, korrekt och ödmjuk för sin ringa ålder.

Hade läraren från börjar sagt att ”ni får välja vad ni vill laga inom budgeten, men inom dessa ramar….”, exempelvis att det måste vara något alla oav religion kan äta, eller att det måste vara enkel mat så hade säkert den här killen inte reagerat på det. Nu sa inte läraren så, och jag har ingen anledning att misstro grabben alls i det avseendet.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in