• 2
  • 3
2022-10-11, 19:10
Medlem
Mycket felaktigheter i tråden...

PostNord delar ut vanlig post varannan dag i hela landet. Dvs Må-On-Fr ena veckan och Ti-To nästa veckan.

På vissa ställen finns en eller två postoperatörer till utöver PostNord. Hur ofta dessa delar ut post varierar från varje dag (oftast tidningsbud) till 1-2 ggr/vecka.

Det är nästan bara PostNord som har egna brevlådor, men det finns någon liten lokal leverantör här och var också.

Om PostNord sköter sig så kan det ändå ta lite tid för ett brev att komma fram. Om du postar ett brev torsdag eftermiddag, så töms brevlådan på fredagen. Om mottagaren sedan inte har utdelning på måndagen så kommer det fram först på tisdagen, dvs fem dagar.
Citera
2022-10-12, 18:50
Medlem
coxenframmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elden1
Tyvärr verkar en hel del försändelser försvinna på vägen.
Du får uppdatera oss ifall det kommer imorgon!
Inget brev i lådan. Har accepterat att det blivit borttappat eller stulet av postnords anställda. Har inbrottssäker brevlåda.
Citera
2022-10-14, 00:24
Medlem
Elden1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coxenframme
Inget brev i lådan. Har accepterat att det blivit borttappat eller stulet av postnords anställda. Har inbrottssäker brevlåda.
Tråkigt.
Hör allt fler vänner som klagar på att saker inte kommer fram, Pissnord.
Citera
2022-10-14, 00:29
Medlem
I sverige får man post 2-3 ggr/v.

Jag kan inte komna på någonting som blir bättre med åren i sverige! Ingenting!!! Bara sämre.
Citera
2022-10-14, 13:53
Medlem
coxenframmes avatar
Citat:
Tråkigt.
Hör allt fler vänner som klagar på att saker inte kommer fram, Pissnord.
Uppdaterar situationen. Idag kom brevet fram. 13 dagar efter att det skickats, otroligt.
Citera
2022-10-19, 21:55
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
I sverige får man post 2-3 ggr/v.

Jag kan inte komna på någonting som blir bättre med åren i sverige! Ingenting!!! Bara sämre.

Förr kom den två gånger om dagen och man kunde även få lördagsutdelning. Vanligt postgång med PostNord är ett skämt numera
Citera
2022-11-19, 10:54
Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Tyvärr verkar en hel del försändelser försvinna på vägen.
Du får uppdatera oss ifall det kommer imorgon!
Ja och det blir nog inte bättre i framtiden då posten numera får stoppa brev de misstänker innehåller olagliga saker, det fick de inte göra innan. Tittar man sen in på en av postnords sorteringsställen så förstår man varför det försvinner försändelser, är mest "ensamkommande" som jobbar där..
Citera
2022-11-19, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumbarn
Hej! Jag väntar just nu på ett brev som blev postat måndag från Malmö, har fortfarande inte fått mitt brev och börjar bli lite nervös att brevet har blivit borttappat. Kollade postlådan nu och hade fått posten (kl 14:00) men inte mitt brev, kommer posten två gånger om dagen?

Har för mig att posten kommer två gånger om dagen men kan ha fel

Som nån annan nämt förmodligen taget av polis nu med den nya postlagen att postpersonal får lämna misstänkta försändelser till polisen
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in