2021-02-17, 23:03
Medlem
Det är ju olika och individuellt, självklart. Men jag pratade med en vän nyligen om att vi som är småsyskon lever i en ständig kamp att söka bekräftelse av dem och ser upp mycket till våra storasyskon. Minsta lilla framsteg mitt storasyskon gör i livet ger mig stolthet och lycka i mitt eget liv, min vän höll med om det och känner också att den känslan inte riktigt besvaras. Uppfattar fler småsyskon det så? Hur känner ni storasyskon för era yngre syskon?
Citera
2021-02-17, 23:10
Medlem
Ducadreams avatar
Jag är väldigt involverad i mina småsyskons liv och de ser upp till mig. Jag är 15-18 år äldre än mina yngsta syskon.
Senast redigerad av Ducadream 2021-02-17 kl. 23:13.
Citera
2021-02-17, 23:13
Medlem
hockexs avatar
Försöker se det neutralt, en familjemedlem, och ingen hierakisk titel, blir ett mer realistisk synsätt mellan individer
Citera
2021-02-17, 23:16
Medlem
Menar du som vuxen nu eller som barn?
Citera
2021-02-18, 00:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag är väldigt involverad i mina småsyskons liv och de ser upp till mig. Jag är 15-18 år äldre än mina yngsta syskon.
Dina föräldrar kåta på äldre dar eller inte samma föräldrar biologiskt?
Citera
2021-02-18, 08:32
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVSydow
Dina föräldrar kåta på äldre dar eller inte samma föräldrar biologiskt?

Vi har samma föräldrar biologiskt.
Citera
2021-02-18, 08:52
Bannlyst
Citat:
Vi har samma föräldrar biologiskt.
Då måste dina föräldrar vara döende snart, om de inte var extremt extremt unga när de fick dig Typ 15 år. Men ok nu överdriver jag lite, men säg de var 20 när de fick dig, då var de fortfarande kåta när de var 40? Varför väntade de 18 år med en unge till, var du så avskräckande? Att man är kåt vid 40 inte något konstigt, men din pappa, han nöjde sig med en hona livet ut?
Senast redigerad av MaxVSydow 2021-02-18 kl. 08:56.
Citera
2021-02-18, 08:57
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Då måste dina föräldrar vara döende snart, om de inte var extremt extremt unga när de fick dig Typ 15 år. Men ok nu överdriver jag lite, men säg de var 20 när de fick dig, då var de fortfarande kåta när de var 40?

Mina föräldrar är i 50 års åldern. Jag vill inte prata mina föräldrars sexualdrift, tack.
Citera
2021-02-18, 08:58
Bannlyst
Citat:
Mina föräldrar är i 50 års åldern. Jag vill inte prata mina föräldrars sexualdrift, tack.
Då måste de varit unga om du har syskon 18 år yngre än du själv, träffades de på dagis och blev kära?
Citera
2021-02-18, 09:02
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Då måste de varit unga om du har syskon 18 år yngre än du själv, träffades de på dagis och blev kära?

De gifte sig tidigt ja, när pappa var 22 år och mamma 19 år. Och de är fortfarande lyckligt gifta.
Citera
2021-02-18, 09:03
Bannlyst
Citat:
De gifte sig tidigt ja, när pappa var 22 år och mamma 19 år. Och de är fortfarande lyckligt gifta.
`Din far måste undra hur andra musar är på andra kvinnor, tycker synd om din pappa men ändå sjukt att han trogen till sin hona som då måste varit en mumsbit för din far 19 år En riktig karl som håller fast vid sin hona utan lockas av de andra honorna.
Citera
2021-02-18, 09:07
Medlem
Gusselbys avatar
Är äldst av fyra syskon. Fick ta väldigt mycket ansvar som liten, för att avlasta. Pappa var nästan jämt bortrest i jobbet.

Bryr mig väldigt mycket om mina yngre syskon, de bryr sig inte lika mycket om mig. Är svarta fåret.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in