2021-02-17, 00:11
Medlem
Kosmios avatar
Fick ikväll en plötslig smärta i vänstra pungkulan, det är som att den bultar och jag får strålande smärta från pungen upp till magen. Pungen är inte svullen eller speciellt varm men vid beröring på nämnda pungkula ömmar de till rejält.
Känns som en pungspark känsla som inte vill gå över. Vad kan det vara?
Citera
2021-02-17, 00:13
Medlem
Pungvred, kulan har vridit på sig. Åk in
Citera
2021-02-17, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmio
Fick ikväll en plötslig smärta i vänstra pungkulan, det är som att den bultar och jag får strålande smärta från pungen upp till magen. Pungen är inte svullen eller speciellt varm men vid beröring på nämnda pungkula ömmar de till rejält.
Någon läkare online? Jag skulle eventuellt ringa sjukvårdsupplysningen om smärtan kvarstår. Låter inte som något allvarligt men jag är ingen läkare så lyssna icke på mig
Citera
2021-02-17, 00:32
Medlem
Håller med föregående talare. Pungvred. Akuten direkt! Blodtillförseln i pungen stryps vilket kan leda till att pungkulan dör. Efter ett tag brukar man må illa och kan få kräkningar. Måste behandlas omgående om testikelvridning är fallet.
Citera
2021-02-17, 01:06
Medlem
KorvkastarNs avatar
När tömde du bollarna sist? Åkte in förut när jag hade ont för jag trodde det va testikel vrid. Dom hitta inget fel och jag fick åka hem, provade tömma bollarna och nån timme efter försvann smärtan. Hade också smärta som strålade upp i magen som efter en pung spark så kan va värt å prova tömma även om det kan va lite svårt för är ju inte jätte skönt men du kanske slipper åka in 😉
Citera
2021-02-17, 01:10
Medlem
AlternativLivsstils avatar
Är det pungvred så är det bara akuten direkt som gäller. Det är allvarligt.
Citera
2021-02-17, 04:37
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmio

Det kan vara två saker. Antingen har bitestikeln vridit sig, då får du ont i några dagar och sen går det över. Men är det pungvridning, vilket låter mer som du har på hur du beskriver det, måste du åka in nu på engång. Stäng ner datorn och gör det nu på engång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in