• 2
  • 3
2021-02-21, 19:18
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Jo klart det går att smeta på saker. Inte riktigt vad som menades med att krydda.

Du kan givetvis doppa ner frysta i frityrsmet också, men är nog inte att krydda.
Vad är skillnaden menar du? Att strö torr "grillkrydda" på kycklingdelarna eller att röra ut samma "grillkrydda" i lite smör? Det är väl knappast jämförbart med att doppa i frityrsmet?
Citera
2021-02-21, 19:23
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Vad är skillnaden menar du? Att strö torr "grillkrydda" på kycklingdelarna eller att röra ut samma "grillkrydda" i lite smör? Det är väl knappast jämförbart med att doppa i frityrsmet?

Oavsett om du rör på, torrubar eller häller på något på frysta detaljer, så fastnar det sämre.
Citera
2021-02-21, 19:46
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Oavsett om du rör på, torrubar eller häller på något på frysta detaljer, så fastnar det sämre.
Det är ju där smöret kommer in i bilden. Men visst, har du bestämt att det inte funkar så behöver du inte prova, men någon annan med lite mer flexibilitet kanske vill testa.
Citera
2021-02-22, 11:57
Bannlyst
Hur dålig framförhållning har man inte om man inte har tid till att tina maten man ska tillaga innan.
Menar rent allmänt jag har varit en sån där sista minuten tinare tidigare i mitt liv, det underlättar om man lär sig planera sin matlagning vad det än är man ska tillaga.
Citera
2021-02-22, 15:18
Medlem
Du överlever nog! Sen kan man ju undra om det blir så gott, är kycklingen fryst blir den ju mer kokt än rostad
Citera
2021-02-22, 17:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drLove124
Du överlever nog! Sen kan man ju undra om det blir så gott, är kycklingen fryst blir den ju mer kokt än rostad

Klart kycklingen inte blir kokt. Såvida du inte kokar den.
Citera
2021-02-23, 19:58
Medlem
Fryst kyckling (1 kg i en glasform) kör jag i 65-70 min på 200 grader i min ugn. Lägg dem med skinn sidan uppåt så får du krispigt skinn och oftast saftigt kött, du behöver inte vända dem. För att få det ännu saftigare kan du ringla över olivolja, pressa citron och salta och peppra- väldigt enkelt.

Du kan sedan använda skyn till en god gräddsås etc- brukar vara fördelen med en lite mindre form än en ugnsplåt, då blir kycklingen inte torr om du inte kör med 2kg vill säga.

Sen tycker jag att Kronfågelskyckling (blå förpackning) har fått sämre kvalla. Kan tipsa om såkallad majskyckling, smaken och köttet är mycket bättre och det blir mört i ugn.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in