• 1
  • 2
2021-02-16, 23:32
Medlem
vtcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
LSD så pass ofta är extremt farligt. Finns många fall där man fått förklara även unga människor hjärndöda.
Hjärndöda? Nu tror jag allt att du snurrat till det lite.
Citera
2021-02-17, 10:24
Medlem
slakta.valpars avatar
Som folk tidigare nämnt i tråden, om än otydligt, så kan du fortfarande bli beroende trots att du inte får abstinens när du slutar. Du kan med andra ord bli psykiskt beroende av droger, av att stimulera din hjärna med hjälp av substanser.

Så även om du roterar drogerna så att du aldrig får fysisk abstinens så kommer du fortfarande känna ett sug av att ta någonting. Det fick jag lära mig den korkade vägen, när jag hade ett liknande schema för att undvika beroende.
Citera
2021-02-17, 12:06
Medlem
BengtQvists avatar
Vad är det här för tråd?

I vilket fall som helst så kommer du inte att lyckas hålla dig till schemat. Du blir en blandmissbrukare av rang och som sagt, det är helt omöjligt att hålla sig till ett schema.
Citera
2021-02-17, 12:10
Medlem
BengtQvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtQvist
Vad är det här för tråd?

I vilket fall som helst så kommer du inte att lyckas hålla dig till schemat. Du blir en blandmissbrukare av rang och som sagt, det är helt omöjligt att hålla sig till ett schema.

Kul att du kör benzo på Söndagar för att varva ner efter tjacket. Smart.
Men som du vet så går ju alkohol och kokain hand i hand och benzo blir roligare på alkohol. Så att endast dricka alkohol en dag utan att dra några linor eller sniffa några linor utan alkohol kommer inte hända tyvärr. Dina droger du valt är ju väldigt roliga att blanda.
Citera
2021-02-18, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BengtQvist
Kul att du kör benzo på Söndagar för att varva ner efter tjacket. Smart.
Men som du vet så går ju alkohol och kokain hand i hand och benzo blir roligare på alkohol. Så att endast dricka alkohol en dag utan att dra några linor eller sniffa några linor utan alkohol kommer inte hända tyvärr. Dina droger du valt är ju väldigt roliga att blanda.
Nu var detta bara ett exempel och efter responsen i tråden kommer jag nog inte att bruka droger varje dag i veckan. Men 3 dagar/v bör väl vara ganska riskfritt?
Citera
2021-02-18, 11:13
Medlem
Samowiedzas avatar
Må: Cannabis
TI: Cannabis
Ons: Cannabis
Tors: Cannabis
Fre: Cannabis, Öl
Lördag: Cannabis, Öl
Söndag: Cannabis

Tyngre droger än så suger livslusten ur en & bör undvikas till varje pris.
Citera
2021-02-18, 12:55
Medlem
nneGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incognitoxd
Om man vill vara hög så ofta som möjligt utan risk för beroende av enskild substans
vilka droger hade ni använt då?

Ni kan också ge exempel t.ex

Må: LSD
TI: Opiat
Ons: Alkohol
Tors: Gräs
Fre: Kokain
Lördag: Tjack
Söndag: Benzo

Hade exemplet ovan funkat utan risk för beroende av enskild substans?

Nej det hade aldrig funkat och stimulanter två dagar i rad är ju en ganska dålig ide också.

Mitt förslag är att man tar alla dom här drogerna samtidigt på Fredag istället. Sen kan man vara nykter resten av veckan. Det kommer inte leda till beroende för då kommer hjärnan inte att vara konstant stimulerad.
Citera
2021-02-18, 13:05
Medlem
Mjälls avatar
Varför ska man vara berusad på olika saker varje dag som ett mål sig? Låter ju bara jobbigt, nästan värre än att jobba. När ska man chilla egentligen?

Är det inte bättre för psyket att vara beroende av cannabis än att hålla på sådär?
Citera
2021-02-18, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slakta.valpar
Som folk tidigare nämnt i tråden, om än otydligt, så kan du fortfarande bli beroende trots att du inte får abstinens när du slutar. Du kan med andra ord bli psykiskt beroende av droger, av att stimulera din hjärna med hjälp av substanser.

Så även om du roterar drogerna så att du aldrig får fysisk abstinens så kommer du fortfarande känna ett sug av att ta någonting. Det fick jag lära mig den korkade vägen, när jag hade ett liknande schema för att undvika beroende.
Intressant. Berätta gärna om ditt "schema" och vilka droger du använde och hur avtändningen kändes?
Citera
2021-02-19, 07:30
Medlem
slakta.valpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av incognitoxd
Intressant. Berätta gärna om ditt "schema" och vilka droger du använde och hur avtändningen kändes?

Det är nog lite fel att kalla det schema då det varierade väldigt mycket. Planen gick i stort sätt ut på att inte bruka någon drog bortsett från cannabis i mer än tre till fem dagar i streck och om jag kom upp i säg fem dagar så skulle jag pausa den drogen i X antal dagar så att toleransen återställdes.

För att ge ett exempel så kunde det vara: dag 1-5: tjack, dag 6-7: gräs, dag 8-9: pregabalin, dag 10-12: bupernorfin, dag 13-14: tjack, dag 15-17: ketamin dag 18-21: Oxy och så vidare.

Hur många dagar man max kan köra på en substans innan man börjar få abstinensbesvär behöver man testa själv då det är högst individuellt. Men man lär inte få det om man brukar en drog 3-5 dagar i streck och i så fall är det en mycket lätt sådan. Till exempel så kan jag känna lätt illamående, frossa, trötthet och sömnbesvär om jag kört oxy i fyra dagar streck, medans andra behöver köra längre innan de ens märker av någonting.

Men som jag sa, det fungerar inte på riktigt. Du kommer att hoppa på blandmissbrukartåget. Du kommer inte "knäcka koden" för att kunna knarka utan att problem uppstår, alla missbrukare genom alla tider har försökt knäcka den och ingen har någonsin lyckats, du kommer inte heller lyckas knäcka den.
Citera
2021-02-23, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
LSD så pass ofta är extremt farligt. Finns många fall där man fått förklara även unga människor hjärndöda.

Hahaha. LSD är grymt snällt mot kroppen och dess organ, hjärnan inkluderat. Hjärndöd=död för övrigt enligt svensk medicin men du har väl lika lite studieskulder som en annan. Fast utan alla HP...

Vet man inget är det kontraproduktivt att sprida falsk information, särskilt om något så allvarligt som droger. Det finns tillräckligt med verklighetsbaserade argument så du gör bara det svårare att förmedla de verkliga riskerna och konsekvenserna.

Att ta det varje vecka, nej tack. Att drogberoende skulle handla om fysiska beroenden är en rätt förlegad syn. Visst, abstinens är drygt, men det är inte det som klassas som beroende utan det är aningen mer invecklat än så.

Att ta tjack ena dagen, benzo nästa, tja det går ju. Men jag har försökt ett antal gånger att ta "en bomb/lina" för att upptäcka att det helt plötsligt gått två dygn...

Kör du detta lär du skapa så många olika feedback loopar som triggar "suget" att en nykter dag lär kännas som gråbergets sång, lååång...

Sedan lär syran kicka dåligt om du käkar benzo i rekreationellt syfte dagen innan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in