Citat:
Ursprungligen postat av
jagnickar
förmaksflimmer kanske, kanske att du mäter av flimmer eller om du har en pulsmätare att den missräknar flimmersekvenser som pulsslag.
Det jag inte riktigt förstår är , hade du svikt innan du åkte in och vad låg din puls på då?
Det bästa är ju om du kan tala med din läkare. 1177 är fan inte att lita på. Har man otur får man prata med ett riktigt pucko.
De flesta hälsocentraler brukar ha läkare som är duktiga på att behandla svikt. Jag skulle ha vänt mig dit.
Blir du anfådd och har svårt att andas, känner dig svag/dålig då borde du söka akutvård.
Jag var i såpass dåligt tillstånd att det var på det berömda håret att jag skulle dö, det började som en allvarlig ketoacidos pg.a diabetes, min sambo hittade mig på eftermiddagen liggandes medvetslös i köket och troligtvis har jag gått upp för att ta medicin men tuppat av på vägen, hon ringde självklart ambulans och de kom inkl läkarbil jag hade 45 % i syresättning och gcs på 4.
På akutrummet gjordes allt det vanliga och vid ekg upptäcktes hjärtsvikt, aspirationspneumoni, Ultraljud på hjärtat visade en hjärtfunktion på 25 %, Jag lades in på IVA och det blev något bättre under några timmar sedan rakt neråt då det var tvungna att söva och intubera mig i en vecka och simdax och andra mediciner sattes in för att stötta hjärtat, Det gjordes MR på hjärtat som visade myokardit men hjärtfunktionen ökat då till 40 % och vid utskrivning 59 %.
Har nu på morgonen pratat med kardiologen, Som ökat metoprolol från 100 mg per dag till 150 mg. Om besvär fortsätter ska jag söka akut för ett akut ekg.
Men jag upplever ingen nämnvärd andfåddhet, ingen svullnad av ben, möjligtvis ökat något i vikt men det beror troligtvis på att jag äter mer nu och regelbundet.