• 5
  • 6
2009-09-25, 21:15
Medlem
Roffe83s avatar
Käkade upp en (konserv)burk tomater som gick ut runt 2000 för nån månad sen.
Lukten var OK likaså smaken, så då va de bara o käka tyckte jag
Citera
2009-09-25, 21:25
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Håller med att det är ett slöseri.
Men just pga att industrin har lyckats lurat i oss att bäst-före-datum är nått vi ska följa.

Och det är därför vi slänger extrema mängder mat.
Men andra är ju rent dumt som vi säljer 27år gammalt till polen och försöker friskriva oss.
Går det äta sånt kött verkligen?
Eller smakar det bara inte gott?

Som det även stod i artiklarna. Sålänge det är en helkonserv som är oskadd så håller det i evigheter. Smakar antagligen inge vidare, men är inte farligt.
Citera
2009-09-25, 21:31
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffe83
Käkade upp en (konserv)burk tomater som gick ut runt 2000 för nån månad sen.
Lukten var OK likaså smaken, så då va de bara o käka tyckte jag
Jag har ett gäng olika konserver från det militära som gick ut för evigheter sedan.
Plus par torra blandningar som redan år 1992 gick ut, men smakar faktiskt bra.

Har par stycken kvar men var längesedan jag testade.
Men tror de är fortfarande bra skulle jag gissa.
Citera
2009-09-26, 00:22
Medlem
zepofans avatar
Ingen som minns "Död mans fingrar", ljusblå korv med vita bönor. Jag kräktes i tälthinken efter den måltiden.
Citera
2009-09-26, 00:32
Medlem
BrainDisorders avatar
Milko's jävla mjölk verkar gilla att bli dålig så fort Bäst-före-tiden går ut.
Kom hem från en svettig dag på jobbet och stekte ihop lite falukorv och makaroner och tänkte att nu skulle det vara fint med mjölk till. Hittade som sagt mjölken som då endast var 1 dag gammal, oöppnad.

Nog fan hade den "skurit" sig och det var en massa klumpar och helvete. Det är lika fruktansvärt äckligt varje gång. Arla's mjölk har jag iaf druckit nästan en vecka efter att den har gått ut.

I övrigt så kan jag ju berätta för er obelästa att man inte ska förvara öppnade konserver i sina burkar. Jag är ju en sådan lat jävel att jag ska ha champinjoner i konserv, om man då öppnar burken och låter den stå någon vecka i kylen. (Tänkte att om man virar en plastpåse runt konserven så löser det sig). Gjorde sedan någon dag när jag tänkte att det skulle vara gott med champinjoner och plockade fram konserven. Vart så jävla livrädd att jag släppte burken rakt ner i golvet, trodde det var en stor jävla spindel i skiten.

I efterhand var det bara mögel.
Senast redigerad av BrainDisorder 2009-09-26 kl. 00:36.
Citera
2009-09-27, 11:03
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Milko's jävla mjölk verkar gilla att bli dålig så fort Bäst-före-tiden går ut.
Kom hem från en svettig dag på jobbet och stekte ihop lite falukorv och makaroner och tänkte att nu skulle det vara fint med mjölk till. Hittade som sagt mjölken som då endast var 1 dag gammal, oöppnad.

Nog fan hade den "skurit" sig och det var en massa klumpar och helvete. Det är lika fruktansvärt äckligt varje gång. Arla's mjölk har jag iaf druckit nästan en vecka efter att den har gått ut.

I övrigt så kan jag ju berätta för er obelästa att man inte ska förvara öppnade konserver i sina burkar. Jag är ju en sådan lat jävel att jag ska ha champinjoner i konserv, om man då öppnar burken och låter den stå någon vecka i kylen. (Tänkte att om man virar en plastpåse runt konserven så löser det sig). Gjorde sedan någon dag när jag tänkte att det skulle vara gott med champinjoner och plockade fram konserven. Vart så jävla livrädd att jag släppte burken rakt ner i golvet, trodde det var en stor jävla spindel i skiten.

I efterhand var det bara mögel.

Kan ju vara så att du har lite för varmt i ditt kylskåp, jag brukar försöka ha mellan 2-4 grader.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in