Det verkar vara en ganska stor grej på nyheterna fastän ingen vet något om vad som hänt. Polisen har inte ens gett ut brottsrubricering.
Men multipla patruller på plats och tre till sjukhus, ingen gärningsman gripen.
Det måste vara något allvarligt som hänt annars hade de ju inte loopat det på nyheterna.
Polisen fick larm om en skadad person i en fastighet i Olofström vid midnatt natten mot tisdag.
Citat:
Vid 07-tiden på tisdagsmorgonen var den tekniska undersökningen klar på platsen.
Citat:
Även insatsstyrkan dök upp, men pratade bara med yttre befäl och körde igen. Hela fastigheten där lägenheten ligger och en parkeringsplats i anslutning till byggnaden var avspärrad
Tre män 25-35 alla skickade till sjukhus efter skador med nån form av vapen, ingen gripen.
Ska vi chansa på gänguppgörelse där ett konkurrerande gäng lyckades lura ihop dessa tre och har misshandlat dem illa för det?
Jag ser inte hur det kan vara extremism direkt, för vänster och höger sysslar inte med sånt, och muslimska terrorister skulle gett sig på en familj istället.
Hedersbrott tror jag inte heller på för då är det en man, eller familj, inte en grupp män.
Senast redigerad av gniknus2 2021-02-16 kl. 09:24.
Stämmer det att det har skett på Västra Storgatan i Olofström?
Isåfall rör det sig om samma område där en syrisk frisör utsattes för ett mordförsök i sin salong för ett par år sen, enligt bekanta som bor i närheten
Klockan var strax efter midnatt och personen som Sydöstran pratat med säger att hen inte visste vad som hade hänt när flera polisbilar körde in i området.
– Jag förstod ju att det var något speciellt men att det handlade om tre personer som förts till sjukhus fick jag veta först på morgonen. Jag såg i någon tidning att en av dem hade blivit opererad. Det känns hemskt obehagligt.
Försök till mord: Polis söker vittnen efter nattens tumult
Tre män till sjukhus - "Deras hälsotillstånd avgör när vi kan prata med dem”.
Nyheter • 2021-02-16 09:05
Försök till mord: Polis söker vittnen efter nattens tumult
Särskilt mycket sömn resten av natten blev det inte heller.-
– Det var någon som knackade på dörren här mitt i natten men jag vågade inte öppna. Jag förstod först senare att det kanske var polisen. Men jag hade ändå inte haft någonting att säga.
Den boende säger också att det är ett oroligt område men att något liknande inte har hänt tidigare.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!