• 4
  • 5
2021-10-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Du tänker på det från ett praktiskt perspektiv och du har givetvis helt rätt i att det inte bara går att banka utifrån i dom flesta fallen med brute force. Min poäng var snarare den att förr eller senare så kommer en brute force attack gå igenom om den tillåts stå och ticka men att det kan ta så pass lång tid att det anses vara orimligt att försöka. Teoretiskt sett så är brute force 100%igt.
Detta fattar alla. Om en dator med försökte gissa ett lösenord under en oändlig tid kommer lösenordet till slut fram. Fast hur är det relevant för TS?
Citera
2021-10-22, 14:48
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenglassen
Detta fattar alla. Om en dator med försökte gissa ett lösenord under en oändlig tid kommer lösenordet till slut fram. Fast hur är det relevant för TS?
Han ställde frågan, jag gav honom svaret.
Citera
2022-02-01, 15:36
Medlem
Jag har en fråga, det är såhär att jag försöker logga in på ett gammalt Konto på outlook
Då jag har försökt med olika lösenord utan framgång, så tryckte jag på " Glömt lösenord"
sen ska man fylla i de dolda siffrorna som fattas i sitt egna mobil-nummer för att kunna återställa/byta lösenord, sen får man en kod skickat till sin telefon som man ska knapra in på datorn "G-08547"
Men det korkade är då att man får denna "verifieringskod" skickad till Hotmailen man försöker återställa??????!!!!! like whataF
Citera
2022-02-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamphunden30
Jag har en fråga, det är såhär att jag försöker logga in på ett gammalt Konto på outlook
Då jag har försökt med olika lösenord utan framgång, så tryckte jag på " Glömt lösenord"
sen ska man fylla i de dolda siffrorna som fattas i sitt egna mobil-nummer för att kunna återställa/byta lösenord, sen får man en kod skickat till sin telefon som man ska knapra in på datorn "G-08547"
Men det korkade är då att man får denna "verifieringskod" skickad till Hotmailen man försöker återställa??????!!!!! like whataF
Du ska få den på ditt nummer. Du gör något fel.
Citera
2023-03-12, 01:32
Medlem
lillfolkes avatar
Glömt lösenordet till sonens mail. Å när jag ska återställa får jag en kod till mitt nummer men den gör bara att jag ska fylla i dom senaste mailen osv. Det vet ju inte vi då vi bara använder det till Apple id. Finns det nått sätt att få tag på koden ändå? Ev nån som kan hjälpa mig?
Citera
2023-03-12, 05:39
Medlem
Om du använder samma lösenord till allt, då kan du om du har aktiverat Nyckelhanteraren. (Den bockar du i Icloud-rutan ) Då går du in på webbläsaren och där scrollar du ner till Inställningar och sedan klickar du på "Lösenordshanteraren" och där ser du alla inloggningarna du använder. Men du måste då skriva in datorns lösenord för att kunna öppna rutan där lösenordet ligger, sedan testar du att logga in med det lösenordet. Gick inte det, då får du leta vidare.

https://i.postimg.cc/PfFfZ2Xy/Ska-rm...l-05-03-06.png
Citera
2023-03-12, 06:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lillfolke
Glömt lösenordet till sonens mail. Å när jag ska återställa får jag en kod till mitt nummer men den gör bara att jag ska fylla i dom senaste mailen osv. Det vet ju inte vi då vi bara använder det till Apple id. Finns det nått sätt att få tag på koden ändå? Ev nån som kan hjälpa mig?

Man bruka kunna låsa upp mailen med koden man få via SMS, men är andra enheter inloggade på mailen, så kommer den skicka koder till den enhet.

Ett tips vad gäller apple telefoner, har sten kolla på apple id och se till att de finns återställningsnummer. Dock fungera apple id , har du andra apple enheter inloggade kommer förfrågan skickas till dem , på sätt kan man återställa appel id elller logga ut enheten.
Citera
2023-03-12, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MottisXL
Om du använder samma lösenord till allt, då kan du om du har aktiverat Nyckelhanteraren. (Den bockar du i Icloud-rutan ) Då går du in på webbläsaren och där scrollar du ner till Inställningar och sedan klickar du på "Lösenordshanteraren" och där ser du alla inloggningarna du använder. Men du måste då skriva in datorns lösenord för att kunna öppna rutan där lösenordet ligger, sedan testar du att logga in med det lösenordet. Gick inte det, då får du leta vidare.

https://i.postimg.cc/PfFfZ2Xy/Ska-rm...l-05-03-06.png

Jag glömde nämna en viktig sak i sammanhanget. Efter att man försökt logga in och fått röda meddelandet (Fel lösenord) och bredvid står (Hämta nytt Lösenord) som man då loggar in med utan problem, då registreras det nya lösenordet i Lösenordshanteraren som då läggs ovanpå de tidigare lösenorden, men det är inte säkert att det funkar vid nästa inloggning, i stället får du ett nytt rött meddelande (Fel Lösenord). Efter ett tag har du 5-7 nya inloggningsuppgifter registrerade som gör hanteraren konfunderad när han skall lägga in rätt lösenord som då måste välja en av alla 5-7 därför spottar han ut inloggningsförsöket.
Lösningen på problemet är enkelt. I Lösenordshanteraren väljer du det sist inlagda lösenordet (Det längst ner) funkar inloggningen då vet du att det är rätt lösenord, då raderar du alla andra i listan. Efter detta kommer lösenordhanteraren bara ha en att välja på som slipper bli konfunderad över vilken som är rätt inloggning som gör att du slipper fler röda meddelanden
Citera
2023-03-12, 19:44
Medlem
lillfolkes avatar
Alltså problemet är jag bara gjorde en mail å sparade givetvis inte lösenordet. Va korkad nog att inte skriva ner det då det skulle va enkelt. Sen gick det två år han fick en annan mobil å då skulle ju allt föras över å då ville Apple-ID ha lösenord. 😳 är säker på att det är samma som till mailen. Jag får en kod då jag valde mitt nummer men när jag knappar in koden händer inget. Jag kommer liksom ingenstans. Den uppmanar mig bara att logga in på hans mail jag inte har koden till
Citera
2023-03-12, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillfolke
Alltså problemet är jag bara gjorde en mail å sparade givetvis inte lösenordet. Va korkad nog att inte skriva ner det då det skulle va enkelt. Sen gick det två år han fick en annan mobil å då skulle ju allt föras över å då ville Apple-ID ha lösenord. 😳 är säker på att det är samma som till mailen. Jag får en kod då jag valde mitt nummer men när jag knappar in koden händer inget. Jag kommer liksom ingenstans. Den uppmanar mig bara att logga in på hans mail jag inte har koden till
Testa annan webbläsare?

Ladda upp en bild på vad det står när du "inte kommer någonstans"
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här