Citat:
Ursprungligen postat av
ugglapuggla
Visste jag inte. Har inte sett Robinson på 20 år men han verkade bli överraskad att marken lutade.
F.ö. någon mer som undrade vad Joel pysslade med? Han var näst sämst av alla, fel fokus hela tiden och tripod lösningen förstod jag inget av alls. Sen att han inte lade kubben ner när han högg var ju väntat. Misstänker att han hade en lång lubb, den stod vingligt han håller fast den med vänster och missar och hugger sig.
Hunger gör en konstig men han verkade förvirrad deluxe sista avsnittet.
Hade dom tittat på danska versonen så hade dom fått allt gratis.
Det första man gör är att slänga ut näten och samlar harsyra, maskrosblad och lav, utan mat sover man sämre och kommer i en nedåtgående spiral och blir otroligt svag och blir utslagen.
På kvällen gör man ett vindskydd och samlar ved, det går fort.
Kvinnor klarar brist på föda mycket bättre, i liknande serier blir ofta män som inte får föda
galna och totalt utslagna.
Att danskarna saknar natur i princip gör att dom tar det mer seriöst och moroten
blir att ses som cool i Danmark, där ses Norge som exotiskt.
Svenskar vill inte plåga sej i en sådan tönt tävling.
Att deltagarna inte vinner några prispengar gör att endast dom som ställer upp är losers som vill
skämma ut sej inför hela landet, pinsamt.
Det är också ytterst troligt att den som rekryterar är feminist och väljer bort kunniga män.
Att några av kvinnorna har gjort militärtjänst ser man på instagram det är väldigt troligt i
dessa tider att man valt bort män med rätt erfarenhet och utbildning.
Min fisketokiga granne som arbetar som snickare hade troligtvis vunnit.
Jag känner flera riktigt duktiga fiskare som hade utklassat anläggningsdykare och navyseals.
Dykartjejen har sett danska versonen märker man, och har ett försprång, men det kan även vara någon som riktigt trivs utomhus som vinner och som lär sej och får bra rutiner efterhand.
Dykartjejen verkar att ha hittat ett bra ställe att lägga nät på, och det kan vara slumpen som avgör.
Kanske Daniel och Naprapaten är naturälskare som myser under presenningen och luktar på
blommor och njuter av utsikten och det går bättre för dom efter hand och är villiga att stanna längre.
En man som är galen i att vara ute i naturen, kvinnor trivs för bra i hemmet medans män
är mera kåta på äran.
Man måste veta vart fisken står när man lägger nät, jag fiskade med nät tillsammans med
äldre släktingar i yngre tonåren och jag hade vart en av dom bästa om jag deltagit, jag är ingen rambo men dom andra är så jävla kassa.
Kan man bygga en koja och lägga nät och är bra på det, har man ett försprång man behöver
inte vara expert.
Den svenska versonen är riktigt pinsam och dålig.