• 1
  • 2
2006-05-22, 20:03
Bannlyst
16:- är inte speciellt lite...kan man klara sig ok på.
Det blir ju ingen jätterolig mat men man behöver åtminstone inte gå hungrig.

Gröt på morgonen,
Pasta - ris - potatis som basvaror.

Morötter - rotfukter - lök är bra komplement.

Tonfisk - hotdogs/falukorv - Köttbullar 1 kilo från Netto 29:-....räcker till flera luncher/middagar.

Blodpudding kan man få billigt.

fiskpinnar - baconsnitt 10:- / kg ...gott med makaroner.

Lidl har billiga hamburgare....typ 2 kr styck om man köper frysta i storpack

håll ögonen öppna efter extrapriser....titta i lokaltidningen.

// N
Citera
2006-05-22, 20:03
Medlem
Nej, det är en indikation på att vi inte kan leva utan B12.
Citera
2006-05-22, 20:08
Bannlyst
Vadå???

savonit
Banned

OT: Hur kan du skriva inlägg då??
Citera
2006-05-22, 20:14
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savonit
Förövrigt:

Hur många kcal bör man ligga på per dag?

Och jordnötter och torkad fruckt är väll ett bra sätt att tillsätta för att komma upp till dagliga intaget?

Med vänliga hälsningar
Savonit

Skulle gissa att du är man, runt 20, väger runt 70-80 kg, och inte aktiv på jobbet (har du ens ett jobb?) eller på fritiden, då behöver du någon stans mellan 2600-2900 kalorier om dagen. (väger du mer behöver du fler kalorier)

Torkad frukt? nej, det innehåller snabb energi och det behöver du inte.. Du behöver sånt som mättar.. Fullkornsprodukter, gröt, rotsaker, en del fisk tex strömming kan du få för runt 15-20 kr/kg på sommaren, 1 kg strömming ger säkert dig 3-4 måltider...

Men har du aldrig tänkt skaffa sommarjobb? Eller kanske söka något slags bidrag?
Citera
2006-05-22, 21:38
Medlem
aryan_utophias avatar
Kycklingklubbor och Eldorado ris är väldigt billigt, kycklingklubbor brukar kosta runt 30 spänn för 2 kg på Willys.. För att göra det mer nyttigt kan du ju alltid koka lite frysta grönsaker till :P

Köttfärsås och spaghetti är ju hyfsat billigt och mättande... du kan ju alltid dryga ut köttfärsen med extra mycket finhackad lök och vita bönor på burk, påminner lite om chili con carne då...
Citera
2006-05-27, 23:45
Medlem
Hehe,
men min kompis kan absolute inte skriva nar han ar bannad!
sa dum han var assa,
han tankte tjana lite sma pengar och slangde upp ett sms nr som han far pengar om folk sskickar in!
Och han blev bannad for det!

Aja, ravioli ar val ganska billigt?
Och din beskrivning stammer grymmt bra, och han har inte jobb,
eller inte annu!

Men hoppas pa att fa, snart!
Citera
2006-05-28, 10:38
Medlem
Bråkmakarns avatar
Köp krossade tomater, ica brukar ha 5 för 25:- och gör tomatsås. Ät med ris eller pasta. Har själv levt på det ett par veckor när det var som värst. Gott i början, men sen..

Ska du äta det mycket så skulle i alla fall jag försöka göra den så god som möjligt med det jag har hemma, exempelvis ha i sweet chili sauce.
Citera
2006-05-28, 10:56
Medlem
Kolla verkligen igenom reklam och titta mycket i butikerna, leta mycket efter de billigaste som ger mest valuta. Vi snackar även i Kcal här.

Sedan skulle jag fan vid handling plocka på mig något i fickan när jag gick ut...
Citera
2006-05-29, 21:50
Medlem
euromixerss avatar
Nudlar ska du käka gott som fan du kan slänga på ett ägg eller så du får ett paket för 1-2kr på lidl eller netto. kyckling och biff är dem godaste specielt kung x-fu nudlarna på netto 1.25kr.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in