2021-02-11, 17:33
Medlem
PulladSorks avatar
Det var i "Renées brygga" i TV4, som sändes på onsdagen, som förra S-ledaren Mona Sahlin fick tala ut om sitt liv.

Bland annat berättade hon om en påstådd händelse i Stockholms tunnelbana, där en invandrare ska ha skyddat henne från två personer ur Nordiska motståndsrörelsen.

– Plötsligt kommer det in två nazister. Jag känner igen dem från Nordiska motståndsrörelsen. De sätter sig framför mig och bara blänger. Jag tyckte det var väldigt obehagligt, och ingen gjorde nåt, säger hon i programmet.

– Sen känner jag att någon sätter sig bredvid mig och lägger armen om mig. Jag tänker gud, är de tre stycken? Men då är det en mörkhyad kille. Han tittar på nazisterna och säger: "Ey, leker ni arga leken? Får jag vara med?" Och alla som hörde det började ju skratta. Nazisterna rubbades ur sin rörelse och så vänder han sig om mot mig: "Du vet, vi i orten, vi glömmer inte." Sen gick han. Jag satt kvar och tårarna rann.

https://www.friatider.se/mona-sahlin-morkhyad-hjalte-raddade-mig-fran-nazister

Är det någon som vet mer om denna händelse? Vad är era tankar kring händelsen? Vem var denna räddare i nöden som undsatte Mona Sahlin? Var höll hennes livvakter till tror ni?
Citera
2021-02-11, 17:37
Bannlyst
100 procent lögn.
Citera
2021-02-11, 17:39
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulladSork
Är det någon som vet mer om denna händelse? Vad är era tankar kring händelsen? Vem var denna räddare i nöden som undsatte Mona Sahlin? Var höll hennes livvakter till tror ni?

Troligen uppdiktad händelse, jag tror inte alls det hänt. Mona Sahlin fabulerar. Som känt ansikte får hon tåla bli stirrad på.
Citera
2021-02-11, 17:47
Medlem
Citat:
[i]Det var i "Renées brygga" i TV4, som sändes på onsdagen, som förra S-ledaren Mona Sahlin fick tala ut om sitt liv.

Bland annat berättade hon om en påstådd händelse i Stockholms tunnelbana, där en invandrare ska ha skyddat henne från två personer ur Nordiska motståndsrörelsen.

Oh, räddaren i nöden skyddade Mååna från att bli tittad på!
ja, såklart...slöjryckning 5.0 mååånne ?
Citera
2021-02-11, 17:47
Avslutad
Mona Sahlin är problematisk. Ja, hon gör ju det här av rätt anledning, hon vill förmedla en känsla av hopp och motverka mörka krafter. Samtidigt är hon inte särskilt duktig på att få fram budskapet och hon saknar dessutom all form av fingertoppskänsla och förståelse för sin samtid. Det här som hon berättar har ju självfallet inte hänt och då blir det problematiskt när hon lämnar så öppet mål för rasistmedia att kunna peka ut att hon hittar på. För det gör hon. Det är så onödigt att bjuda Fria Nassenyheter på sånt här.

Jag vill så gärna kunna tycka om Mona och jag ser någonstans i henne att hon kämpar för vad hon tror är rätt. Samtidigt är hon så skadlig eftersom hon helt enkelt inte är särskilt smart. Det är heller inte första gången hon säger saker som sedan vantolkas och slår tillbaka på hela den progressiva rörelsen.

Bäst vore om Mona bara hade gått i pension. Hon försökte, och det visade att hon har hjärtat på rätt ställe. Det är allt det där andra som så ofta blir fel för henne.
Citera
2021-02-11, 17:53
Medlem
Dofternas avatar
Varför skulle någon reagera på att nån tittar på henne?

Det här har aldrig hänt. Mona fantiserar.
Citera
2021-02-11, 17:59
Medlem
Visst är det sant. Precis lika sant som Kawesas berättelse om attacken i tunnelbanan från den vite rasisten som den svarta hjälten avvärjde.
Citera
2021-02-11, 18:04
Medlem
Ingen selfie?
Citera
2021-02-11, 18:10
Medlem
Mona Sahlin ljuger som en häst travar. I vanlig ordning.

Toblerone. Livvakten. Huset. Vad har hon inte ljugit om genom åren?
Citera
2021-02-11, 18:12
Medlem
Sqeptisks avatar
Så Sahlinskan får fortfarande vara med och leka framför kameran. Kul för henne. Men då i det så överexploaterade teve-formatet "en totalt ointressant figur intervjuas av en ännu mer ointressant figur" antar jag
Citera
2021-02-11, 18:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Mona Sahlin ljuger som en häst travar. I vanlig ordning.

Toblerone. Livvakten. Huset. Vad har hon inte ljugit om genom åren?

Livvakten och huset vill man verkligen få utrett. Synd Josefsson inte kunde pressat på de frågorna.
Citera
2021-02-11, 18:20
Medlem
Citat:
Det var i "Renées brygga" i TV4, som sändes på onsdagen, som förra S-ledaren Mona Sahlin fick tala ut om sitt liv.

– Plötsligt kommer det in två nazister. Jag känner igen dem från Nordiska motståndsrörelsen. De sätter sig framför mig och bara blänger. Jag tyckte det var väldigt obehagligt, och ingen gjorde nåt, säger hon i programmet.

– Sen känner jag att någon sätter sig bredvid mig och lägger armen om mig. Jag tänker gud, är de tre stycken? Men då är det en mörkhyad kille. Han tittar på nazisterna och säger: "Ey, leker ni arga leken? Får jag vara med?" Och alla som hörde det började ju skratta. Nazisterna rubbades ur sin rörelse och så vänder han sig om mot mig: "Du vet, vi i orten, vi glömmer inte." Sen gick han. Jag satt kvar och tårarna rann.

https://www.friatider.se/mona-sahlin-morkhyad-hjalte-raddade-mig-fran-nazister

Haha, fantasin skenar visst iväg, undrar om de delar de här historierna inom PK-Etablissemanget ? Låter ju som Kawesas påhittade taxi-olycka, där MC-föraren bara körde iväg med knäckt framgaffel eller hur det nu var. Eller tappade bägge hjulen på MCn, och lyckades köra iväg utan hjul ändå? För han smet ju ? Och Viktoria Kawesa fick ligga på sjukhus, jag vet inte hur länge?
Var hon gipsad från topp till tå ?
Eller var det bara en bruten nagel, tro ?
Vilken tur att Mona Sahlin åkte T-Bana så hon kunde ju vara fullständigt trygg, alla som åker T-Bana är ju svenskar. Finns ju inga rasistiska ungrare och polacker där, alla är ju svenskar, eller "svenskar"?

Helt säkert: - Sverige har aldrig varit tryggare !!!

BTW: Kan hon verkligen vara säker på att invandraren var en han. Det kan ju varit en hen ?
Har hon inte kränkt någon nu och måste be om ursäkt?
Hur vet vi att det är sant, finns det vittnen?
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Jag kan intyga att detta är sant. Jag är en av nazisterna. Den svarta negern blängde på oss och jag frågade min kompadre om vi inte kan gå hem snart. Han skickade ett sms "kom vi går" och så gick vi. Vi ville inte göra mer skada än vi redan gjort. Bara vi visade oss (jag lyfte på jackan och visade en k-pist smith & wesson) så började tårarna rinna på henne. Vi gick därifrån och när vi kom ut ur vagnen så gick vi bort en bit sen började vi asgarva åt negern. Kul att vi blev med i tidningen, haill segel!

Det är inte sant att nazisterna använde ordet "compadre", det betyder kompis, kompanjon, "kamrat" på spanska hos de sydamerikanska kommunisterna och på tex Kuba. 100 % lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in