2021-02-13, 16:45
Medlem
guldkorns avatar
Vilken jävla snubbe. Hade aldrig hört talas om honom innan den här tråden dök upp. Men vilka jävla texter, verkligt konstnärsskap.

” We all grew up watching South Park, how are we offended?
Now being fat is beautiful?
Name a thing that you can't do?
Jumping jacks, run a mile, live past 42” - People so stupid.

” Children want a gender switch and hating men is feminist
Depression and anxiety are trendy, we're too sensitive
Invented 80 genders, now the world is not accepting it
They gave them more attention than normal women and men can get” - People so stupid.

” Bacteria is life on Mars, but a heartbeat isn't life on Earth? Weird” - People so stupid.

” Y'all ain't gonna cyberbully me or try to push on me until I'm becoming some dude who I'm not” - Cancelled.

”Black Lives Matter got so aggressive
White folks who agree can't support the message” - No lives matter

“The music will make you dumb
The media makes you hate
And they control 'em both
There ain't no escape” - No lives matter

“Has a daughter, but his favorite artist said he slays hoes
Picks her up from school, music slaps on the way home
Censorship's an issue 'cause they choose what they erase
There's a difference between hate speech and speech that you hate” - Fake woke

“Censoring the facts turns our children into idiots
They claim it's for our safety, I'll tell you what it really is
Removing information that empowers all the citizens
The truth doesn't damage points of view that are legitimate” - Fake woke
Citera
2021-02-13, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Riktigt bra artist. Lyssna på denna

Cancelled finns på Spotify.

Ja den var riktigt bra tack
Citera
2021-02-13, 19:38
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Ifall man vill nå ut, så är det i princip det, jo. Det finns visserligen Odysee för video, men möjligheten att nå ut där är begränsad då väldigt få ens vet vad det är. Du kan använda Jamendo för att publicera din musik, men även Jamendo är det få som känner till. Det är ju av denna anledningen som det diskuterats huruvida t.ex. YT och Twitter inte ska få ta bort videos respektive inlägg hur som helst ifall du helt missat den diskussionen.

Och nej, en kanla som spelar jazz behöver inte spela all jazz. Spotify spelar dock ingen musik alls utan gör musik tillgängligt för andra. Viss skillnad mot exempelvis en radiokanal som måste förhålla sig till dygnets 24 timmar.
Skillnaden är väl att Spotify tar betalt för sina tjänster innan de börjar betala tillbaka.
Citera
2021-02-13, 19:39
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Jo, youtube är enda kanalen att nå ut med. Annars har du helt annan tolkning av vad "nå ut" betyder.

Beror väl vilken målgrupp man vill nå.
Citera
2021-02-13, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoatPunk
Beror väl vilken målgrupp man vill nå.
Tja,om jag i målgruppen inkluderar 98% av alla människor, så finns inga andra alternativ.
Citera
2021-02-14, 12:17
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Tja,om jag i målgruppen inkluderar 98% av alla människor, så finns inga andra alternativ.

Så du menar att 98% av alla som konsumerar musik gör det genom Spotify eller drog du ut lite låtsassiffror ur röven?
Citera
2021-02-14, 20:22
Medlem
FieryBirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Ett privat bolag väljer själva vad de vill ha på sina servrar. Inte helt otänkbart att man inte vill ha en massa rasistisk och konspiratorisk skit i utbudet.
Exakt. Vill du inte bli censurerad så får du starta din egen musiktjänst, goy.

First they came for Andrew Anglin...
Citera
2021-02-14, 21:15
Medlem
Citat:
Så du menar att 98% av alla som konsumerar musik gör det genom Spotify eller drog du ut lite låtsassiffror ur röven?
Jag svarade dig på Youtube och inte på Spotify. En snabb sökning visade precis att 90% av alla amerikaner använder YouTube för videos (https://www.oberlo.com/blog/youtube-statistics). Kanske inte 98%, men bra mycket mer än vad du än har för alternativ.

För Spotify vet jag inte,men jag skulle gissa att siffran i Sverige är ganska snarlik den jag hittade för Youtube.

Vilka mikrotjänster tycker du att man skall använda istället?
Citera
2021-02-15, 13:07
Medlem
HanMedPinnens avatar
Citat:
Låten har hela tiden legat uppe på Deezer, inte haft några problem med den eller hans andra låtar.

Andra fördelar med den tjänsten är att den inte ägs av Facebook som kan övervaka och analysera allt du lyssnar på på Spotify, samt att du direkt kan få upp låttexter på många låtar. De verkar nyligen ha börjat med en funktion för att söka genom att skriva in en bit av texten men har inte hunnit prova det än. Överlag trevligt interface, som i mycket kan styras med tangentbordsförkortningar. Man kan lätt få upp en lista över de populäraste låtarna med en artist (upp till 100 istället för Spotifys, vadå, 10?), oavsett vilken skiva de ligger på, bara en sån sak.

Edit: Skrev först att Deezer har fler låtar än Spotify, men det verkar inte stämma. Det ska ha stämt för några år sedan, enligt Wikipedia, men den nuvarande sidan säger att Spotify gått om. Det är ingen jätteskillnad mellan dem, och i vilket fall har bägge tjänsterna fler än vad någon av dem hade för 5 år sedan.
Senast redigerad av HanMedPinnen 2021-02-15 kl. 14:01.
Citera
2021-02-15, 21:23
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Det handlar inte om fusk med antal streams igen?

Spotify håller koll på låtar som klättrar som en raket från ingenstans...

Snare troligare att det är de blåhåriga på Spotify som Ek och Lorentzon ännu inte rensat ut ur företaget (varför anställer man sånt slödder från början? Att anställa folk med varningsfärger i håret är signalen att man INTE ska anställa, hårfärgen är varningen, precis som överallt i naturen där starka klara färger skvallrar om fara. Man tycker någon uppväxt i Rågsved borde ha lärt sig om faror).

Ni kommer väl ihåg när de blåhåriga på Spotify skulle censurera Joe Rogan?

Här i en mer artistisk version av vad som hände:
Spotify Employees Censoring Joe Rogan
https://www.youtube.com/watch?v=SB50heKBxgw
Senast redigerad av GTFO-Foreigner 2021-02-15 kl. 21:26.
Citera
2021-02-16, 13:31
Medlem
GoatPunks avatar
Citat:
Jag svarade dig på Youtube och inte på Spotify. En snabb sökning visade precis att 90% av alla amerikaner använder YouTube för videos (https://www.oberlo.com/blog/youtube-statistics). Kanske inte 98%, men bra mycket mer än vad du än har för alternativ.

För Spotify vet jag inte,men jag skulle gissa att siffran i Sverige är ganska snarlik den jag hittade för Youtube.

Nu handlade det om musik och inte musikvideos.
Du ser skillnaden va?
Det är som att jämföra radio med tv.
Citera
2021-02-16, 20:35
Medlem
Citat:
Nu handlade det om musik och inte musikvideos.
Du ser skillnaden va?
Det är som att jämföra radio med tv.
Frågorna löper om varandra... Du skrev att det inte alls var de största kanalerna, som svar på en annan användare som hade skrivit:
Citat:
Grejen med Spotify är samma som med YouTube och bortplockandet av content där - båda kanalerna är även de enda kanalerna i sina kategorier ifall man vill nå ut.
Dvs denna användaren nämnde Youtube för annat content än musik.
Men nu är vi alldeles för off topic i en tråd som redan är nästan död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in