2006-05-24, 21:34
Medlem
swecows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Jag tycker att de ska lägga ner sommarturnen och låta honom ligga inne för avgiftning under sommaren istället.

Lär ju inte vara S-E som kör turnébussen iaf....
Citera
2006-05-24, 21:51
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swecow
Lär ju inte vara S-E som kör turnébussen iaf....

Tack och lov för det men pressen på honom kan få honom att falla igenom igen och börja dricka, därför anser jag att han ska ta time out över sommaren
Citera
2006-05-24, 23:09
Medlem
dawgster69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-S
Vad kan straffet tänkas bli? Eller det kanske killarna på juridikdelen kan bättre, men kanske onödigt med en egen tråd om det när det är topic även här...? Vad blir konsekvenserna? Det var ju inte direkt något lindrigt fall detta...det var ju ren fara för andras liv verkar det som.

Efter en vansinnesfärd i flera mil lyckades två polisbilar få stopp på Sven-Ingvars sångare.
Magnusson, med 1,74 promille alkohol i blodet, var nära att krocka flera gånger.
Den folkkäre sångaren är misstänkt för grovt rattfylleri och brottet att inte ha stannat på polismans tecken.
– Det kan också bli fråga om grov vårdslöshet i trafik
. Det fanns en uppenbar fara för medtrafikanternas liv, säger Vigo Vestlund, förundersökningsledare vid polisen i Karlstad.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...830088,00.html
dom borde bura in den jäveln på några år/månader men som vanligt när kändisar är inblandade blir det väl ett öppet brev i tidningen som i sven eriks fall och typ en 3 dagars kurs i trafik vett tills han gör det igen fy fan. äckliga dansbandsfyllo! han borde spärras in en längre tid. man kör fan inte full... och jag ÄR fan från värmland och gick på samma skola som S-E's son. Så god damn.!
Citera
2006-05-25, 00:08
Bannlyst
Låt killen supa tills han
bara han ger fan i att köra på fyllan
Citera
2006-05-25, 00:47
Medlem
dirtydroolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack Meoff
Låt killen supa tills han
bara han ger fan i att köra på fyllan

Förmodligen måste man vara ganska packad för att orka sjunga "Ett litet rött paket" för sjutusenåttahundranittiofjärde gången. Men han borde ju ha råd med taxi om han nu måste ut och åka på fyllan.
Citera
2006-05-25, 06:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dirtydrooler
Nä, det finns allt många som är värre.
Men om man bor i dessa trakter så kan man inte undgå att få i sig en hel del dansbandsmusik. Tror även en del kommer med modersmjölken.

Snacka för dig själv du! Ni dansbandsdiggare har alltid setts som lite... um... något avvikande figurer i "dessa trakter".
Citera
2006-05-25, 07:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av axet
Varför är Magnusson en dynghög,

Taskig uppväxt eller nått.

Citat:
är det nåt självupplevt eller bara nåt som du hört?

Både och. Det är allom känt i "dessa trakter". Han har varit otrevlig i hela sitt liv har man hört, och det är väl därför han super så hårt. Ingen tycker om honom, utom hans mamma möjligen. Den mannen är verkligen en tragisk figur.

Jag satt på hotel Sara Win här i stan och tog en pilsner, han kom och satt sig bredvid mig, vi satt och bubblade en stund om allt och inget... jag visste inte vem han var, är inget dansbandsfreak så... men det var något bekant över honom, så jag frågade i vänlig kamratlig ton, är du nån kändis eller?

Då fick jag till svar - DET SKA DU SKITA I! gormade han... jag ryggade tillbaka och undrade vad detta var för överspänd stolle. Senare fick jag veta att det var Magnusson, han var med i blåsningen på TV3 några veckor senare...

Han är odräglig och utan någon som helst hyfs och folkvett.

Vi har alla våra ok att bära dock...
Citera
2006-05-25, 09:52
Medlem
"Börja om från början"

Börja om på nytt....

Fast i sina bästa stunder har Sven Ingvars gjort nån sorts underfundig svenskstopp, bättre än dansband i allmänhet.

Och Ingvar är ingen dålig gitarrist....
Citera
2006-05-25, 11:28
Medlem
dirtydroolers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatPtang
Snacka för dig själv du! Ni dansbandsdiggare har alltid setts som lite... um... något avvikande figurer i "dessa trakter".

Förmodligen är du Karlstadbo och yngre än mig eftersom du är så rädd för att förknippas med dansbandsmusik. Att ha supit vid en dansbana några gånger är inget att skämmas över. Håller dock med dig om att fanatikerna är en aning udda typer.

Citat:
Ursprungligen postat av GreatPtang
Både och. Det är allom känt i "dessa trakter". Han har varit otrevlig i hela sitt liv har man hört, och det är väl därför han super så hårt. Ingen tycker om honom, utom hans mamma möjligen. Den mannen är verkligen en tragisk figur.
Jag satt på hotel Sara Win här i stan och tog en pilsner, han kom och satt sig bredvid mig, vi satt och bubblade en stund om allt och inget... jag visste inte vem han var, är inget dansbandsfreak så... men det var något bekant över honom, så jag frågade i vänlig kamratlig ton, är du nån kändis eller?
Då fick jag till svar - DET SKA DU SKITA I! gormade han... jag ryggade tillbaka och undrade vad detta var för överspänd stolle. Senare fick jag veta att det var Magnusson, han var med i blåsningen på TV3 några veckor senare...
Han är odräglig och utan någon som helst hyfs och folkvett.

Har alltid tyckt att han ser otrevlig ut men tror inte jag hört några rykten om att han är lika hemsk som han ser ut. Hans kompis Ingvar däremot har man hört mycket negativt om.
Citera
2006-05-25, 18:43
Bannlyst
Vadå rädd att förknippas med, måste man gilla dansbandsmusik bara för att man är värmlänning eller? Jag är en gammal hårdrockare på 42 bast, tack så mycket!

Alltså, dansbandsmusik, skojar du eller? Finns det något töntigare att uppbringa? Sicken smörig infantil jävla dynga!
Citera
2006-05-25, 19:13
Medlem
Såg Sven-Eriks son förut på affären och tyckte faktiskt lite synd om honom, trots att jag vet att han är precis samma typ av svin som far sin.

Sen fattar jag inte allt snack om att Sven-Erik ska ta en time-out och inte heller att det övervägs att Sven-Ingvars sommarturné överhuvudtaget ska genomföras. Herregud, killen har kört bil och med all sannolikhet druckit under tiden han kört. Då ska han kastas i fängelse och sen tvingas in på avgiftning tills han är så lobotomerad att han inte kan säga flaska på systemet något mer. Time out, bäh...
Citera
2006-05-26, 03:52
Medlem
Det börjar onekligen bli för mycket daltande med alla dessa idioter, hur sannolikt är det att: Kikki Danielsson, Micke Persbrandt, Sven-Erik Magnusson, Olle Palmlöf, Tommy Körberg, Ralf Edström etc. åkte fast den enda gången dom kört i fyllan?

Vanligt folk får skrattretande låga straff och när vi snackar om kändisar så är straffen obefintliga, om någon av dessa döms till fängelse är det endast för att domstolarna vill bevisa att alla är "lika inför lagen".
Om nu alla är lika inför lagen har jag svårt att se att Persbrandt trots 2 fall av ratt/sjöfylleri får 40h samhällstjänst, eller att Kikki D får 40 dagars samhällstjänst för sina 2,44 promille (trots att lagen uttryckligen säger att grovt rattfylleri ska ge fängelse).

Domstolarna är uppenbarligen oförmögna att tolka lagtexterna, 2 promille ger låt säga 1-2 månader (vi tar i med tre månader för syns skull), enligt domstolarnas sätt att döma bör man alltså ha minst 16 promille för att dömas till maxstraff...
Inte ens lastbilschaffisen som nyligen åkte fast med 7,27 promille skulle överlevt sådana promillehalter.

Det återstår nu att se hur domen blir för Sven-Erik, sannolikt blir det bara skit liksom för alla andra "ångerfulla individer" (min personliga reflektion är att dessa individer endast ångrar att dom åkte dit snarare än att ångra brottet).
Ska man se till lagen om straff för vissa trafikbrott så bör straffet helt klart vara fängelse, de 3 parametrar man ska ha i åtanke vid straffutmätning för grovt rattfylleri är:
1. Att alkoholhalten överstiger 1 promille
2. Om föraren varit avsevärt påverkad av alkohol (eller annan drog)
3. Huruvdida framförande av fordon inneburit påtaglig fara för trafiksäkerheten

Att Sven-Erik uppfyller samtliga dessa är uppenbart, han omhändertogs påtagligt berusad efter att ha framfört sitt fordon under högst påtaglig fara för andras säkerhet i trafiken, dessutom åtlydde han inte polismans tecken vilket absolut bör ligga honom i fatet.
Men som sagt så blir det väl bara skit precis som vanligt, förtroendet för fru justitia är allt annat än stort från min sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in