2021-02-11, 13:36
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
När mamman gick in på 18-årige sonens rum och hittade cannabis reagerade hon starkt.
Polisen larmades som gjorde en husrannsakan och hittade stora mängder knark och fler vapen.
Nu har pojken dömts till 1,5 års fängelse för grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott.

[...]
https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/foraldrarna-hittade-knark-i-sonens-rum-ringde-polis/

Är det någon som vet mer om detta? Jag kunde ej finna någon tråd?
Senast redigerad av Ettsjutretton 2021-02-11 kl. 13:41.
Citera
2021-02-11, 13:40
Medlem
Har också letat tråd här. Bra föräldrar. Nu har sonen en god chans att göra sig av med sitt missbrukande och ordna till sitt liv.

Källa:

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/foraldrarna-hittade-knark-i-sonens-rum-ringde-polis/
Citera
2021-02-11, 13:48
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyKuisma
Vedervärdigt gjort av morsan. Använde han det för privatbruk så ser jag inga problem med det. Jag hoppas alla poliser som är involverade i det här fallet torteras och mördas.

En död svensk är en bra svensk.

Idiot. Hur kul tror du det skulle vara som förälder att ha illegala vapen och droger hemma hos sig? Det är kriminella som rår om dessa saker, sonen är skyldig folk pengar. Tror du det skulle kännas tryggt för hans mamma att bo där då?

Är man 18 och är så jävla dum förtjänar man att åka in. Alternativt ha en egen bostad där man hålla på med sin idioti. Släpar han in sånt skit i morsans bostad får han fan skylla sig själv
Citera
2021-02-11, 13:53
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Idiot. Hur kul tror du det skulle vara som förälder att ha illegala vapen och droger hemma hos sig? Det är kriminella som rår om dessa saker, sonen är skyldig folk pengar. Tror du det skulle kännas tryggt för hans mamma att bo där då?

Är man 18 och är så jävla dum förtjänar man att åka in. Alternativt ha en egen bostad där man hålla på med sin idioti. Släpar han in sånt skit i morsans bostad får han fan skylla sig själv
Jag håller med. Även om Expressens reporter benämner GM som ”pojken” - så rör det sig trots allt om en vuxen individ.
Citera
2021-02-11, 13:53
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Har också letat tråd här. Bra föräldrar. Nu har sonen en god chans att göra sig av med sitt missbrukande och ordna till sitt liv.

Källa:

Driver du? Han kommer ha väldigt svårt att få jobb, lägenhet, körkort osv efter en sån grej. En dom är bland de värsta du kan få i Sverige, det följer efter dig länge och förstör ev livsplaner.

Bästa hade givetvis varit och löst det här inom familjen.
Citera
2021-02-11, 13:59
Medlem
GormDenGamles avatar
Årets föräldrar?
Så otroligt bra av de.
Var ungen med i ett gäng av något slag?
Citera
2021-02-11, 13:59
Medlem
snoamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Driver du? Han kommer ha väldigt svårt att få jobb, lägenhet, körkort osv efter en sån grej. En dom är bland de värsta du kan få i Sverige, det följer efter dig länge och förstör ev livsplaner.

Han är 18 år. Inte 12. I den åldern borde han ha vett själv att förstå att hans handlingar förstör hans liv. Hon har hittat knark hos honom förut, "lösa det inom familjen" kanske inte hjälpte?

Hursomhelst så är han vuxen. Play stupid games win stupid prizes.

Domar i Sverige är inte så farliga, är ju knappt något straff ändå
Citera
2021-02-11, 14:00
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Nu vet man inte hur historien löd fram till dagen föräldrarna ringde polisen. Kanske hade de fått nog efter åratal av ”pojkens” strul? Det torde väl vara en transportsträcka från att röka en bit hasch då och då, till att inneha skjutvapen och större mängder droger?
Citera
2021-02-11, 14:02
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyKuisma
Vedervärdigt gjort av morsan. Använde han det för privatbruk så ser jag inga problem med det.

Du har inga problem med att småglin använder illegala vapen för eget bruk heller eller?
Citera
2021-02-11, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy

Nej, jag driver verkligen inte med dig eller någon annan. Hans föräldrar och eventuella syskon har haft problem med honom under flera år. Nu har de verkligen satt ner fötterna. Det har säkert försökt med både löften och hot, utan någon lycka. Han har valt att missbruka och beblanda sig med kriminella typer. Han har valt att utsätta sina föräldrar för riskerna som är förknippade med att hålla på med narkotika och vapen. Han har definitivt inte en chans att få vapentillstånd.

Han har varit straffmyndig sen 15 års ålder och föräldrarna har tidigare hittat och säkert kastat undan narkotika tidigare. Nu, som 18-åring, så är han vuxen på riktigt och tvingas möta sina föräldrar som två vuxna som han ska visa respekt. De har säkert varnat honom många gånger. Hjälpt honom och faktiskt försörjt honom.

Domen på 1,5 års fängelse kan han utnyttja till att rehabilitera sig själv och även sin relation med sin familj. Ja, domen kommer att hänga efter honom länge och han kommer att vara utestängd från flera möjligheter i livet. (Han får inte bli pilot. Han får inte bli polis. Han kan kanske på märkliga villkor kanske utbilda sig till något vårdyrke. ....)

Jag är övertygad om att man "inom familjen" har försökt hjälpa honom länge. Men nu tog det stopp.
Citera
2021-02-11, 14:13
Medlem
sfrges avatar
Hade jag varit förälder så hade jag nog snackat med ungen först.
Det var ju liksom inte 10 kilo heroin som låg under sonens säng. Cannabis är ju inte världens största grej.
Citera
2021-02-11, 14:14
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snoamer
Han är 18 år. Inte 12. I den åldern borde han ha vett själv att förstå att hans handlingar förstör hans liv. Hon har hittat knark hos honom förut, "lösa det inom familjen" kanske inte hjälpte?

Hursomhelst så är han vuxen. Play stupid games win stupid prizes.

Domar i Sverige är inte så farliga, är ju knappt något straff ändå

Nej straffet är inte det jobbiga, det jobbiga är att ingen vill hyra ut lägenhet till dig, ingen vill anställa dig, ingen vill belåna dig pengar osv. Det är de riktiga straffet i Sverige som många inte tänker på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in