2021-02-11, 10:50
Medlem
Från Kiruna till Skåne väljer allt fler chefer går före i vaccinationskön,
medans de som verkligen kan behöva få vaccinsticket, får vänta ..

Skåne: https://www.expressen.se/kvallsposten/skanska-chefer-gick-fore-i-vaccinationskon/
Stockholm: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zg8gqq/kommunchefer-skippade-kon--har-redan-vaccinerats
Kiruna: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/mats-taveniku-s-kritisk-mot-vaccinationen-i-kiruna

Kommentarer om detta fenomen?
Senast redigerad av SKIL 2021-02-11 kl. 10:57.
Citera
2021-02-11, 11:11
Medlem
Wigilantes avatar
Inte så konstigt. Alla mina vänner i UK t.ex. har fått sin vaccination redan. Morsan som är ca 70 har inte ens fått sin här i Sverige än, trots att de lovat henne det i Feb. Vi får väl se, jag blir inte förvånad om det dröjer längre.
Citera
2021-02-11, 11:12
Medlem
Raktinyllets avatar
Människor är egoister, inget nytt under solen.
Citera
2021-02-11, 11:13
Medlem
yz44s avatar
Ett tecken på den utbredda korruptionen inom förvaltningen, bara toppen av isberget.
Vad är det man säger, fisken ruttnar från huvudet.
Citera
2021-02-11, 11:14
Medlem
Storm i ett vattenglas.
Citera
2021-02-11, 11:52
Bannlyst
Böter på 250.000:- Hade löst problemen ganska rejält!

Varför är det inte straffbart det dom gör?
Citera
2021-02-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Böter på 250.000:- Hade löst problemen ganska rejält!

Varför är det inte straffbart det dom gör?
Jag tänker likadant. Ty måtte någon göra detta och orsaka en människas död innan politruker gör något åt det. De ska ju i allra rimligaste grad bli av med sina jobb omgående. Varför snackar in oppositionen om detta? Vad är det för jävla nord Korea fasoner? Sverige är ett helt jävla utvecklingsstört land.
Citera
2021-02-11, 12:39
Medlem
Gudochhanssons avatar
Tycker det borde gå under trolöshet mot huvudman, men OM det gör det, det vet jag inte.
Citera
2021-02-11, 12:49
Medlem
Knifs avatar
Är man så exalterad och ser framemot biverkningar så mycket ja, då förstår jag agerandet.
Citera
2021-02-11, 12:57
Medlem
Ja nu ger man dessutom dos två frivilligt ifrån Regionerna då det annars anses bortkastad den första som var olaglig. Kraftiga böter, minst en månadslön, och indragen legitimering om det nu är läkare eller sjuksköterska.

Det var något sjukhus som gav högsta administrative chefen vacc och då menade man att man annars fått kasta det. Så ett helt sjukhus och man kan inte få fatt i någon med patientkontakt. Inte trovärdigt alls!
Citera
2021-02-11, 13:20
Medlem
Regeringsnissarna ropade ut att alla kommer få vaccin samt att 5.6 miljoner "svenskar" kommer att få vaccinstick till midsommar, så hur tänket dessa "chefer" som tränger sig före alla andra och behövande.
Citera
2021-02-11, 13:27
Medlem
dwgs avatar
Är det bara jag som tycker att det som sitter på cheftjänster ska gå före?
De måste finnas på plats kan inte ligga sjuk hemma en längre stund, svårt att sätta vikarier på deras platser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in