2021-02-10, 14:33
Medlem
Är det olagligt att köpa sådana där illegala IPTV-tjänster? Eller är det bara säljaren som begår lagbrott?
Citera
2021-02-10, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Är det olagligt att köpa sådana där illegala IPTV-tjänster? Eller är det bara säljaren som begår lagbrott?

Japp, ingen har väl åkt dit iallafall. Blanda inte ihop med prostitution, där är det lagligt att sälja men inte att köpa.
Citera
2021-02-10, 15:22
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer

"Det finns en dom från EU-domstolen, C-527/15, som delvis berör detta område. Enkelt uttryckt kan man beskriva det som att om man som konsument är medveten om att det rör sig om olagligt material så är det olagligt att bruka det.

Rättsläget kring IPTV är något oklart vad gäller frågan om ansvar för konusmenten. Mycket pekar på att även slutanvändaren av IPTV, det vill säga konsumenten, kan hållas ansvarig för användandet av IPTV."

https://lawline.se/answers/ar-iptv-lagligt
Citera
2021-02-10, 15:23
Medlem
Pirat-Tv .. ”Stort nätverk”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sk...rat-tv-i-malmo
Citera
2021-02-10, 15:27
Medlem
rrpipers avatar
Problemet med att göra alla kanaler i världen tillgängliga gratis är väl att ingen kollar på TV längre? Plus en massa kanaler att bläddra mellan. Kan man streama massa filmer och series on demand via detta, så som på Netflex?
Citera
2021-02-10, 15:38
Medlem
Det ligger en hel del filmer och serier man kan spela upp, dock inte lika stort utbud som tex netflix.
Citera
2021-02-10, 15:38
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Problemet med att göra alla kanaler i världen tillgängliga gratis är väl att ingen kollar på TV längre? Plus en massa kanaler att bläddra mellan. Kan man streama massa filmer och series on demand via detta, så som på Netflex?

Målgruppen är ju feta pensionärer som inte vill betala till fem bolag för sina formel 1-race, liverpoolmatcher och fan vet jag

Men ja det är olagligt att ha abonnemang på IPTV.
Citera
2021-02-10, 15:41
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Nu slår snuten på stort igen mot IPTV å pirat-TV, usch nä de e ju vårat största samhällshot IPTV o pirat-TV, prioriteringar asså?!
Varför skulle inte staten agera mot människor som via kriminell verksamhet omsätter miljonbelopp?
Citera
2021-02-10, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hnes1983
Det har väl ingenting med "sosseriet" att göra! Det är lobbyorganisationer kring upphovsrätt som är boven i dramat. Tror du seriöst att en högerregering skulle värna mindre om upphovsrätten?

Jag vet det.
Här tros inget.
Frågor på det?
Citera
2021-02-10, 16:28
Medlem
epicChunguss avatar
Läste om detta på Expressen, men det kändes mer som någon slags bizarr reklam för IPTV.
Förstår inte hur text som att man kan få upp till 6000 filmer och samtliga tv kanaler samt Netflix skulle kunna skrämma bort någon som inte är helt och hållet tappad
Citera
2021-02-10, 16:52
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hijodejuan
Målgruppen är ju feta pensionärer som inte vill betala till fem bolag för sina formel 1-race, liverpoolmatcher och fan vet jag

Men ja det är olagligt att ha abonnemang på IPTV.

Nja, jag vill gärna att du hittar källor på det?
Citera
2021-02-10, 17:29
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Då det uppenbarligen handlar om IPTV den här gången så blir jag lite förvånad. Orkar man lägga kraft på det? Förr var det ju illegala boxar.

Du menar väl inte att svensk polis gör märkliga prioriteringar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in