2006-05-22, 23:12
  #13
Medlem
Schaffers avatar
Du simmar i andra människors piss, svett och spott...
Citera
2006-05-23, 11:33
  #14
Medlem
Schaffer:
Citat:
Du simmar i andra människors piss, svett och spott...

Ja och i lumpen badar du i andra människors skit, och det anses som en brdrift man skall vara stolt över.
Citera
2006-05-25, 16:15
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Räserfläns69
Schaffer:


Ja och i lumpen badar du i andra människors skit, och det anses som en brdrift man skall vara stolt över.

Var badar man i andra människors skit?
Citera
2006-05-25, 20:35
  #16
Medlem
Ascents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twintip
Var badar man i andra människors skit?

Kustjägaraspiranter får bada i årets färdiga kustjägares avföring. Så var det iaf på 90-talet.
Citera
2006-05-26, 20:03
  #17
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascent
Kustjägaraspiranter får bada i årets färdiga kustjägares avföring. Så var det iaf på 90-talet.

Säker på att det inte är någon fantasi du har?
Citera
2006-05-26, 20:10
  #18
Medlem
brobbans avatar
Att fråga ifall simning är en bra träningsform... suck har ni inte lärt er än? Alla "träningsexperter" i denna forumsdel säger bara en sak. Gymmet är bästa träningen, och morgonpromenader är den största konditionsträningen de får samt den allra bästa som finns. All annan träning är djävulen.
Citera
2006-05-26, 23:25
  #19
Medlem
Att simma är en utmärkt konditionsform, speciellt när man lär sig lite bättre och kan hålla uppe flåset. Det aktiverar stora delar av kroppen och är skonsamt mot knän etc om man jämför med springning. Förbränner en hel del energi.

Angående fettfärbränningen så är det tyvärr maten som reglerar det och inte vad du gör.
Citera
2006-05-27, 02:32
  #20
Medlem
lillapojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightgaunt
Att simma är en utmärkt konditionsform, speciellt när man lär sig lite bättre och kan hålla uppe flåset. Det aktiverar stora delar av kroppen och är skonsamt mot knän etc om man jämför med springning. Förbränner en hel del energi.

Angående fettfärbränningen så är det tyvärr maten som reglerar det och inte vad du gör.

Såklart det har att göra med mer än maten... hur menar du?
Citera
2006-05-27, 11:07
  #21
Medlem
FKNs avatar
Han menar nog att det är ett kaloriunderskott man förlorar fettmassa av, och inte simningen i sig. Simning är bara ett sätt att prestera ett kaloriunderskott på.
Citera
2006-05-27, 12:17
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapojken
Såklart det har att göra med mer än maten... hur menar du?

Fettförbränning har som sagt enbart med kalorunderskott att göra. Om du med t.ex. en morgonpromenad använder fett som bränsle så är fettförbränningen nedreglerad vid andra tidpunkter på dygnet. I slutändan är det bara kaloriminus som gäller och själva motionsformen alternativt ingen motionsform spelar ingen roll.

Däremot kan det uppfattas mycket lättare att förbränna om man tränar hårt.
Citera
2006-05-27, 12:44
  #23
Medlem
Ascents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Säker på att det inte är någon fantasi du har?

Faktiskt inte. Du kan titta på "dokumentären" Blod, svett och bajs om du inte tror på mig. Även om det är en väldigt vinklad dokumentär ser man helt klart att stackarna får simma genom avföring.
Citera
2026-05-23, 00:02
  #24
Medlem
vichy6s avatar
Jag har kört vanligt mesigt gym pga skada. Den enda träning jag njuter av är att simma.

Skonsamt och rogivande.

Vilket simsätt och hur din puls går upp avgör huruvida det är träning eller ej. Vissa TROR att de tränar när de doppat sig.

Simning berör stora muskelgrupper och väger du 89 kg och simmar 1000 m på 30 min är det bra träning och du förbränner ca 340 kcal.

Utöver det, jädra skönt att bli människa i ett nytt element.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in