2007-07-29, 00:03
Bannlyst
som många här säger så äter dom mat som är enkel att äta ute och som inte behöver tillagas, om vi pratar om dom hemlösa alkisarna förstårs. Det är väl lite som med alla hemlösa?

Christer Pettersson hade egen lägenhet, kan tänka mig att det var mycket vita bönor, falukorv och en del frysmat där.
Citera
2007-07-29, 00:21
Medlem
CDPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Har en liten teori om varför mjölk är populärt, det verkar som så i alla fall.

Det har en väldigt lugnande effekt på magen efter att man intagit alkohol, typ dagen efter. Jag själv efter jag drickit öl en kväll klarar till exempel inte av att käka vitlök och dricka coca cola dan efter. Det svider i buken liksom. Kan tänka mig att sprit har samma effekt.

Men efter en liter mjölk, då funkar det mesta..

Mao fyller mjölk mer än en funktion (att enbart vara ett näringsämne).

Mjölk innehåller dessutom vitamin B12 som är världens näst bästa bakismedicin efter Gatorade.
Citera
2007-07-29, 05:24
Bannlyst
Vet att elit alkisarna i Sundbyberg brukar stjäla hårspray och mousse som de äter. En av få gånger de luktar lite gott.
Citera
2007-07-29, 18:01
Medlem
Slumlords avatar
När det öppnades en ny systembutik i centrum förra året hängde naturligtvis de lokala alkisarna på låset. När dörrarna öppnades strömmade de in i butiken och upptäckte då till sin förtjusning att det bjöds på snittar därinne. Det blev ett jävla tjoande och tjimmande i lokalen när alkisarna belåtet tryckte in snittar i sina rödmosiga fyllansikten. När de ansåg sig vara mätta och belåtna greppade de sina vanliga 7,2: or och lufsade belåtet ut med majonäsrester i skäggstubben för att fortsätta festen på närmsta bänk. Detta var ju förstås inte någon vardagsmat för dem, men händelsen ger nog en vink om att mat som är degig och lättuggad står högt i kurs.
Citera
2007-07-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
När jag var liten påstod mormor att morfar bredde skokräm på knäckebröd när han var bakfull o inte fick pengar av mormor.
Sedan beskyllde hon honom för att dricka upp hennes parfym!

Min granne berättade för ett tag sedan om när han var liten och sotaren kom.
Då skulle alltid sotaren ha en snapps & en macka när jobbet var klart.

Men efter några år så var sotaren så alkoliserad att det skulle vara en burk skokräm och en macka.

Tydligen så slår en burk skokräm till bättre än en snapps.
Citera
2007-07-29, 20:19
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushwickBill
Så förnedrad har jag aldrig varit i hela mitt liv. Jag menar nog för att jag såg lite trött ut men jag är för fan 20 år och ren och fräsch.

Ontopic: lightalkisen äter mcyekt mosbrickor och sådär men de där finska snubbarna som sover på parkbänken på medborgarplatsen har jag aldrig sett förtära något.

Så är var dom flesta alkisar innan dom vart alkis, hela och rena menar jag. Såg en alkis i ett varuhus käka keso direkt ur burk med fingrarna
Citera
2007-07-29, 23:43
Bannlyst
Jag såg en alkis äta kebab en gång faktiskt, såg ut som ett svin, kebaben stank dock nästan värre än alkisen.
Citera
2007-07-29, 23:52
Medlem
BaldiNs avatar
Vita bönor i tomatsås brukar vara en favorit att förtära på spårvagnarna i GBG, självklart Euroshopper eller Eldorado (ca 3-4 kr/bruk)
Citera
2007-08-14, 07:30
Medlem
Megadeths avatar
jag känner flertalet alkisar personligen. dem är i det stadiet att dem är precis på väg att mista sina bostäder nu. det är ju bara en tidsfråga, men det fattar dem inte själva. och när det gäller mat så är det 1dl makaroner till middag var 3 dag ungefär. och vid akut behov en knäckebröds macka med stek margarin på då smöret är slut (nåja, kostar väll för mycket?) toa papper består av gamla reklam blad för att pappret är slut. (åhåja..) när det är grill dags så handlar det om en fläskkotlett med ben som körs i ugnen på grill. och då jävlar kan det skrytas vill jag lova. ja här hemma så grillar vi ju o dricker kalla bira vettu. allt medans dem 2 barnen i hushållet kryper omkring och/eller leker med något till pappa alkisens stora förtret. tyst ska det vara när pappa är full och dricker sina öl. barnen grinar och snörvlar om att dem är hungriga, men dem ska enbart hålla tyst för dem fick knäckemacka för 5 timmar sen.
Citera
2007-08-14, 10:24
Medlem
snafflebits avatar
Jag äter det mesta faktiskt. Svinlever är väl inte någon höjdare men i nödfall kan det gå. Tre mål mat om dagen ungefär, husmanskost oftast till lunch. Lite grillat till helgen. Te och mackor till frukost, så jag äter nog ungefär som de flesta "vanliga" svenskar. En kaka till kaffet då och då kan också slinka ner.
Citera
2007-08-14, 14:51
Medlem
Puscifers avatar
Halv special har jag sett några alkisar sitta och mumsa på i parken.

För dom som inte vet vad en halv special är; http://susning.nu/Halv_special
Citera
2007-08-14, 20:18
Medlem
Ruudolfs avatar
De senaste dagarna har en dyngalkis vart inne i butiken där jag jobbar oh handlat revbensspjäll för ca 150-200kr per dag. Och ganksa ofta var en av de andra alkisarna inne oh köpte en halv kyckling och potatissallad lite då och då.

Men annars brukar det mest vara vita bönor eller ravioli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in