2021-02-07, 09:34
Medlem
Hej, det är så att jag har en octavia 2014 med kupé och motorvärmare , dvs har en fläkt inne i bilen och ett grönt kontakt på fronten där man kopplar in kontakten som sen ska värma bilen . eftersom jag bor i ett white trash förening så måste alla vara med på noterna innan vi får installera el uttag vilket kan ta 100 år.

det jag undrar över om det finns något annat sätt att få värma bilen innan jobbet , nåt man kan köpa till, fjärr-lösning eller lägga till en extra källa som bara är till för värma bilen? tack på förhand
Citera
2021-02-07, 09:50
Moderator
Carlboms avatar
Båtar och sjöliv --> Bilar
/Moderator
Citera
2021-02-07, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hej, det är så att jag har en octavia 2014 med kupé och motorvärmare , dvs har en fläkt inne i bilen och ett grönt kontakt på fronten där man kopplar in kontakten som sen ska värma bilen . eftersom jag bor i ett white trash förening så måste alla vara med på noterna innan vi får installera el uttag vilket kan ta 100 år.

det jag undrar över om det finns något annat sätt att få värma bilen innan jobbet , nåt man kan köpa till, fjärr-lösning eller lägga till en extra källa som bara är till för värma bilen? tack på förhand

Såklart man kan montera en parkeringsvärmare, Men kostar nog tyvärr lika mkt som bilen är värd nästan gissar jag
Citera
2021-02-07, 11:20
Medlem
Här finns det ju att antal beg Sen vad det kostar att montera är ju en annan sak.. https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OE...er=price&asc=1
Citera
2021-02-08, 07:26
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjonk
Här finns det ju att antal beg Sen vad det kostar att montera är ju en annan sak.. https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OE...er=price&asc=1

Jag brukar inte ha mycket gott att säga om Skoda, men just deras värmare fungerar riktigt bra, har fjärrdosa till (diesel).

På jobbet har vi dessa redan från leverans, kanske kostar svin mycket att sätta in i efterhand?
Citera
2021-02-08, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Jag brukar inte ha mycket gott att säga om Skoda, men just deras värmare fungerar riktigt bra, har fjärrdosa till (diesel).

På jobbet har vi dessa redan från leverans, kanske kostar svin mycket att sätta in i efterhand?

Jo på diesel sitter det nog som standard har jag för mig-Dock brukar fjärren vara extra (Webasto) Framgår ju inte om TS har en diesel eller bensinare-Gissar dock på bensinare..
Citera
2021-02-08, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04

Köp ett elverk, lär uppskattas att ha brummandes igång.

Eller starta bilen, ta andra nyckeln och lås och ät frukost och allt det där innan du återvänder till bilen.

Lycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in