Musikvideor där man ser medlemmarna stå och spela och sjunga är fruktansvärt pinsamt tycker jag. Jag klarar verkligen inte att se det. Det är verkligen skämskudde på. Behöver jag säga huruvida jag tycker det gör musiken bättre eller ej?
Sen har vi musikvideos där man inte ser bandet stå och spela, utan mer som en liten kortfilm. De kan vara underhållande ibland, men jag skulle aldrig påstå att det höjer själva musikupplevelsen.
Nej, så här ser jag på det...
Jag vill
aldrig se musikvideon när jag lyssnar på en låt. Det förstör bara och blir en stor distraktion till musikupplevelsen för mig. När någon vän varit hos mig och bett mig slå på en låt på youtube som råkar ha en musikvideo så frågar jag alltid om det är okej att jag byter flik så jag slipper se videon.
Det blir så mycket enklare för mig att lyssna på låten och höra vad som verkligen spelas, utan att jag ska behöva sitta och se en video till som bara distraherar mig.
Nej usch, jag tycker
inte om musikvideos. I
bästa fall påverkar det inte musikupplevelsen alls. Men oftast så gör den tyvärr det, och då absolut till det sämre.