• 1
  • 2
2021-02-06, 17:35
Medlem
rikKis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Har dödsboet tillräckligt med pengar för att kunna betala fakturan när begravningskostnaderna är betalda?

Ja absolut, inga problem med det ekonomiska.
Citera
2021-02-06, 17:58
Medlem
Gör en polisanmälan om du får en faktura som du uppfattar som vilseledande eller blir utsatt för påtryckningar att betala fakturan. Du kan polisanmäla fakturabedrägeri.
Citera
2021-02-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Gör en polisanmälan om du får en faktura som du uppfattar som vilseledande eller blir utsatt för påtryckningar att betala fakturan. Du kan polisanmäla fakturabedrägeri.
Men sluta. Tror du polisen har tid med sånt här? Det är antagligen inte ens ett brott. Det är hur enkelt som helst. Fakturan skall ändras, och ställas till dödsboet. Hur svårt kan det vara?
Citera
2021-02-06, 18:07
Medlem
smoerreboms avatar
Om du ska bestrida måste du säkra bevisning!

Du har kvar mailet som du skickade? i utkorgen?
Du bör även gå in på bolagets hemsida och göra skärmutskrifter som visar att den adress du har skickat till är den adress som bolaget hänvisar till.

Jag förutsätter vidare att du har satt dig in i villkoren till den tjänst du har sagt upp och att du har har haft rätt att säga upp avtalet och att fakturan avser avgifter som infaller efter att uppsägningen har blivit gällande.

Om ovan stämmer är mitt råd att bara bestrida blankt. Avslöja inte att du har torrt på fötterna. Då ökar chansen att de tror att de kan ta er i tingsrätten och förlorar de där så förlorar de mer pengar i avgifter hos KFM och Tingsrätt och arbete med fallet. Då tillfogar du dem maximal skada. Hoppas det är över ett halvt BBelopp så att avgiften i tingsrätten blir 2 500 spänn oxå. Man ska alltid baita in företagshororna till tingsrätten om det går. Skriv att du vill ha muf i tingsrätten oxå.
Citera
2021-02-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightfish
Men sluta. Tror du polisen har tid med sånt här? Det är antagligen inte ens ett brott. Det är hur enkelt som helst. Fakturan skall ändras, och ställas till dödsboet. Hur svårt kan det vara?

Det är svårt att ändra på det. Utan det är upp till företaget att göra rätt för sig, om det inte funkar. Så måste man ta till anmälan.
Citera
2021-02-06, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Det är svårt att ändra på det. Utan det är upp till företaget att göra rätt för sig, om det inte funkar. Så måste man ta till anmälan.
Helt fel. Kräver företaget dig trots du bestridit, skickar företaget det till kronofogden. Du får ett krav från fogden och bestrider kravet.
Då måste företaget stämma dig i ett civilmål. Då de skickat kravet till fel person får de bakläxa och förlorar. Kommer kosta dem en del.
Lugn de kommer aldrig gå så långt i ett mål som är förlorat på förhand.
Citera
2021-02-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lightfish
Helt fel. Kräver företaget dig trots du bestridit, skickar företaget det till kronofogden. Du får ett krav från fogden och bestrider kravet.
Då måste företaget stämma dig i ett civilmål. Då de skickat kravet till fel person får de bakläxa och förlorar. Kommer kosta dem en del.
Lugn de kommer aldrig gå så långt i ett mål som är förlorat på förhand.

Ja så är det, men det var inte poängen med anmälan. Det kan lika gärna handla om blufföretag där flera personer råkar ut för dem. Eftersom TS aldrig berätta vad det var för företag, så utgick jag bara ifrån värsta scenariot.
Citera
2021-02-06, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikKi
Jag har aldrig varit skriven på adressen ifråga men ändå så damp den ner med mitt namn på hennes adress.
Jag har inga problem med att betala fakturan i sig men känns lite konstigt då jag mailat dem utan svar och sen skriver dem över betalningsskyldigheten på mig..

Det är en samfällighet för fiber.
Litet företag som nog gjort det i god tro. Löser sig säkert😜😜
Citera
2021-02-06, 20:37
Medlem
Skicka inte tillbaks orginalfakturan utan gör en kopia som du skickar tillbaks. Befinner mig själv just nu i en tvist på 19kr. Bestrid även inkassokrav och påminelseavgifter annars finns det risk att du åker på det.
Citera
2021-02-07, 10:29
Medlem
Kanske fick de ditt namn genom mailet du skrev och satte det på fakturan istället.
Citera
2021-02-07, 10:55
Medlem
Bestrid fakturan i eget brev, ange orsak (avtal saknas). Ange fakturanummer i brevet, behåll däremot det brev som erhållits.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in